Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
VW zmienia logo
kalendarz 28/08 2019

VW zmienia logo

News / Volkswagen

Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie Volkswagen będzie świętować dwie światowe premiery.

Pod hasłem „Nowy Volkswagen” po raz pierwszy zostaną zaprezentowane publicznie nowe logo i nowa identyfikacja wizualna marki oraz nowy elektryczny model – ID.3. Po Garbusie i Golfie elektryczny ID.3 zapoczątkowuje nową erę w historii VW – erę samochodów elektrycznych i w pełni połączonych ze światem zewnętrznym oraz neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla. Strategiczna transformacja marki w kierunku samochodów elektrycznych i zrównoważonych pod względem emisji dwutlenku węgla została zapoczątkowana prawie cztery lata temu.

„IAA we Frankfurcie będzie kluczowym momentem dla przeobrażeń w marce Volkswagen. Wyniki naszej pracy staną się widoczne dzięki ID.3 i nowej identyfikacji wizualnej” — mówi Ralf Brandstätter, CEO Volkswagen Samochody Osobowe. „Czekamy na publiczną prezentację nowego Volkswagena”.

„Volkswagen podjął i wdrożył bardzo odważne decyzje w prawie wszystkich obszarach swojej działalności. Kompleksowa zmiana wizerunku jest logiczną konsekwencją strategicznych zmian, które zachodzą w naszej marce” – powiedział Jürgen Stackmann, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu VW. „Jestem bardzo dumny z tego, co osiągnęliśmy – nowy Volkswagen prezentuje się świeżo i atrakcyjnie”.

Klaus Bischoff, który odegrał kluczową rolę w tworzeniu nowej identyfikacji wizualnej, mówi: „Nowa identyfikacja wizualna marki odzwierciedla mobilność, która stanowi naturalną część życia ludzi. Volkswagen zawsze był jej kluczowym elementem. W nowej erze mobilności nasze motto brzmi cyfrowy przede wszystkim, bez żadnego ALE”. W przeciwieństwie do typowej praktyki w tej dziedzinie, nowa identyfikacja wizualna nie została opracowana przez agencje zewnętrzne, ale przez zespół, którzy stworzyli styliści i marketingowcy VW.

Przekaz wizualny marki bardzo będzie różnił się od tego, jaki do tej pory stosował Volkswagen. Jochen Sengpiehl, Dyrektor ds. Marketingu VW mówi: „W przyszłości w reklamach nie będziemy pokazywać idealnego świata. Będziemy bliżej ludzi i bardziej żywiołowi. W większym stopniu będziemy przyjmować perspektywę naszych klientów i opowiadać autentyczne historie. Mniej będziemy koncentrować się na samochodzie, a bardziej na życiu i doświadczeniach ludzi, które są związane z mobilnością”.

Symbolem nowej identyfikacji wizualnej marek Volkswagen i Volkswagen Samochody Użytkowe będzie nowe logo – nowocześniejsze, jaśniejsze i prostsze. Zredukowano je do niezbędnych elementów. Nowe logo jest płaskie i dwuwymiarowe. Umożliwi to bardziej elastyczne korzystanie z niego i będzie łatwo rozpoznawalne w mediach cyfrowych. Dotyczy to również nowych dokumentów marki, w których pojawią się nowe piktogramy, typografia i kolory.

Międzynarodowa prezentacja nowej identyfikacji wizualnej marki będzie miała miejsce podczas Salonu Samochodowego IAA we wrześniu. Zmiana zostanie przeprowadzona w kilku etapach i będzie zoptymalizowana pod względem kosztów. Początkowo zmiany zostaną wdrożone u dealerów w Europie, a następnie – w październiku – w Chinach. Następnie, od początku 2020 r, zmiany będą przeprowadzane w Ameryce Północnej i Południowej, a także w pozostałej części świata. W sumie obejmą 171 rynków. W ponad 10.000 placówek dealerów i partnerów serwisowych na świecie zastąpionych zostanie około 70.000 logotypów. Zmiana identyfikacji wizualnej marki będzie jedną z największych operacji tego typu w branży na świecie.

Jak podkreśla producent, nowa identyfikacja wizualna marki wynika ze strategii „Transform 2025+” przyjętej przez VW jesienią 2015 r. Marka przygotowuje się teraz do wdrożenia drugiego etapu tej strategii, który obejmuje elektromobilność, cyfryzację i dostosowanie komunikacji firmy z klientami do nowych założeń./ns/

źródło: VW


Tagi:
Volkswagen, VW, VW z nowym logo, IAA Frankfurt, Wystawa we Frankfurcie, ID.3

Zobacz podobne artykuły:

 Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie
kalendarz 19/04 2024

Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie

Wiadomości / News

2024.04.19

Do zdarzenia doszło w piątkowy poranek na warszawskim Mokotowie.
Uzbierał 30 pkt i zapłaci 6500 zł mandatu
kalendarz 19/04 2024

Uzbierał 30 pkt i zapłaci 6500 zł mandatu

Wiadomości / News

2024.04.19

To efekt niebezpiecznej jazdy, na którą zdecydował się 40-letni mieszkaniec Sosnowca.
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy
kalendarz 16/04 2024

Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Wiadomości / News

2024.04.16

Alfa ugięła się pod naciskiem włoskiego rządu i zmieniła nazwę nowego modelu.
Najnowsze artykuły:
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?

Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?

Wiadomości / Moto sport

2024.04.19

Zespół Toyoty będzie bronił prowadzenia w kategorii producentów podczas Rajdu Chorwacji.
 Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie

Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie

Wiadomości / News

2024.04.19

Do zdarzenia doszło w piątkowy poranek na warszawskim Mokotowie.
Tajemniczy prototyp Peugeota

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.