VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie
Na jesieni tego roku zostanie oficjalnie zaprezentowany VW T-Cross, czyli model mniejszy od T-Roca.
Przypomnijmy, że obecna gama niemieckiego producenta obejmuje modele: T-Roc, Tiguan, Tiguan Allspace i Touareg. W tym roku jeszcze zadebiutuje kolejny, tym razem najmniejszy w ofercie tej marki SUV. Popularność aut tego typu spowodowała, że VW zdecydował się poszerzyć ofertę. Dodajmy, że SUV-y są najszybciej rosnącym segmentem w Europie. A jak wynika z badań, rynek kompaktowych SUV-ów podwoi się w ciągu 10 lat.
W 2016 r. podczas wystawy w Genewie poznaliśmy studyjną wersję tego modelu. Teraz producent ujawnia pierwsze fakty i zdjęcia auta w kamuflażu podczas testów. T-Cross powstał na płycie podłogowej MQB umożliwiającej zastosowanie systemów asystujących, niedostępnych dotąd w segmencie małych aut. Z tej samej platformy korzysta VW Polo. Najmniejszy SUV będzie zresztą spokrewniony konstrukcyjnie z tym modelem.
Choć na razie T-Cross skrywa kamuflaż, można dostrzec, że nowy model wygląda jak mały Tiguan. Jak można oczekiwać, mały SUV nie zaskoczy awangardową stylizacją. Wiadomo, że długość auta wynosi 4107 mm, a wysokość 1558 mm. Jest zatem nieco większy od Polo. Rozstaw osi (2563 mm) jest praktycznie identyczny, co w przypadku Polo. Wystrój wnętrza ma nawiązywać do kokpitów T-Roca i Polo. Samochód ma zaskakiwać przestronnością wnętrza, jak i pojemnością bagażnika. Jednocześnie dzięki przesuwanej tylnej kanapie będzie można zwiększyć przestrzeń dla podróżnych lub wielkość przedziału bagażowego, którego pojemność ma wynosić od 385 do 455 litrów.
W gamie silników znajdą się dwie jednostki benzynowe. Będzie to 1.0-litrowy TSI w dwóch wariantach mocy 95 i 115 KM oraz 1.5-litrowy TSI dysponujący 150 KM. Ponadto wysokoprężny silnik 1.6 TDI (95 KM). Niezależnie od wersji silnikowej, wszystkie warianty T-Crossa będą dostępne tylko z napędem na przednie koła.
Na liście wyposażenia znajdzie się bogata lista systemów asystujących. Seryjnie będzie dostępny m in. system „Front Assist” (monitorujący przestrzeń przed autem) oraz „Lane Assist” (utrzymujący auto na wybranym pasie ruchu).
T-Cross będzie oferowany nie tylko na europejskim rynku, ale również w Chinach i w Ameryce Południowej. Producent nie przewiduje natomiast wprowadzenia tego modelu do USA. Samochód VW będzie rywalem m in. Peugeota 2008 i Renault Captur.
Produkcją auta zajmie się fabryka w hiszpańskiej Navarze, gdzie od 1984 r. wytwarzany jest VW Polo. Tym samym T-Cross będzie drugim modelem produkowanym w tym zakładzie. Dzięki temu roczna produkcja hiszpańskiej fabryki wzrośnie – zależnie od popytu – do około 350.000 samochodów; teraz wynosi ona 244.000 aut (dane z 2017 r.). Jednocześnie liczebność załogi zwiększy się o około 10 proc.
„Uruchamiając w Nawarze produkcję T-Crossa kolejny raz wykorzystujemy zalety globalnej sieci fabryk Volkswagena. Z tego powodu wzrasta efektywność produkcji, a jej jakość osiąga najwyższy poziom. Jest to możliwe dzięki uwzględnieniu wymogów produkcji już na etapie konstruowania nowego modelu” – stwierdził dr Andreas Tostmann, szef działu Produkcji i Logistyki Volkswagena. Do 2019 r. koncern zainwestuje w Navarze około miliarda euro w produkcję T-Crossa i Polo.
Norbert Szwarc
Foto: VW
Zobacz podobne artykuły:
VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf
Prezentacje / Nowości
2024.04.12
Nissan Qashqai facelifting 2025 - Przed premierą
Prezentacje / Nowości
2024.04.08
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
Testy / Testy
2024.04.04
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?
Wiadomości / Moto sport
2024.04.19
Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie
Wiadomości / News
2024.04.19
Uzbierał 30 pkt i zapłaci 6500 zł mandatu
Wiadomości / News
2024.04.19