Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
VW Polo lifting – W stylu Golfa
kalendarz 26/04 2021

VW Polo lifting – W stylu Golfa

Volkswagen / Nowości

Bez diesla i z trybem częściowo zautomatyzowanej jazdy.

Polo to doskonale znany model w gamie VW. Wystarczy dodać, że od 1975 r. wyprodukowano ponad 18 mln egzemplarzy. W ostatnich latach jednak Polo zaczęło tracić na popularności. Czy lifting pomoże odzyskać palmę pierwszeństwa w segmencie B?

VW postawił na nowoczesną technikę, wprost z droższych modeli. Ponadto  kuracja odmładzająca upodobniła Polo do większego Golfa. Odświeżony model można rozpoznać dzięki zmianom w przedniej i tylnej części nadwozia. Dotyczą one przede wszystkim zderzaków, pokrywy bagażnika, seryjnych reflektorów i tylnych lamp LED. Jednocześnie po raz pierwszy Polo może być wyposażone w matrycowe diodowe reflektory IQ.Light (opcjonalnie lub zależnie od wersji wyposażenia) oraz w pas diod na osłonie chłodnicy. Dzięki temu Polo nawiązuje stylistycznie do modeli z rodziny ID. oraz do nowego Golfa i Arteona.

We wnętrzu natomiast uwagę zwraca seryjnie oferowany Digital Cockpit (czyli zestaw cyfrowych wskaźników), nowa kierownica, systemy multimedialne najnowszej generacji łącznie z Online Control Unit (eSIM), a także App-Connect wireless (każde z tych urządzeń odpowiednio do wersji wyposażenia). W przypadku gdy samochód ma opcjonalną automatyczną klimatyzację Climatronic można go doposażyć (po raz pierwszy) w system jej obsługi przy pomocy dotykowych pól w formie podobnej do stosowanej w większych modelach marki (Tiguanie, Passacie i Arteonie).

Kolejną nowością jest możliwość wyposażenia w system IQ.Drive Travel Assist. Łączy on funkcje m.in. nowego, działającego z wyprzedzeniem aktywnego tempomatu ACC (automatyczna regulacja prędkości i odległości od poprzedzającego pojazdu) i systemu Lane Assist, który utrzymuje samochód na wybranym pasie ruchu. Połączenie tych urządzeń w jeden system umożliwia częściowo automatyczną jazdę z prędkością do 210 km/h. Standardem są natomiast systemy asystujące, jak Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego, który monitoruje przestrzeń przed autem, a teraz także w system Lane Assist.

Dotychczas Polo było dostępne w wersjach wyposażeniowych Trendline (podstawowa), Comfortline i Highline (najbogatsza wersja). Obecnie podstawowy wariant nosi nazwę Polo, ponad nią znajdują się Life, Style oraz R-Line (dostępna wkrótce). Nie zabraknie także najmocniejszej wersji GTI, której premiera będzie miała miejsce jeszcze w tym roku.

Na liście wyposażeniowej znalazła się także centralna poduszka powietrzna, znajdująca się w bocznej części oparcia fotela kierowcy. Otwiera się ona w kierunku wnętrza kabiny, by w razie wypadku zapobiec wzajemnemu uderzeniu o siebie i zranieniu kierowcy i pasażera. Inną nowością z dziedziny bezpieczeństwa jest napinacz pasa, naciągający go dodatkowo wokół bioder. W skład standardowego wyposażenia Polo wchodzi teraz również Digital Cockpit (zestaw cyfrowych wskaźników z 8-calowym ekranem). Seryjne są ponadto klimatyzacja, system audio Composition z ekranem 6,5 cala, łącze Bluetooth do telefonu, a także elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne, elektrycznie sterowane szyby we wszystkich drzwiach, klamki i obudowy lusterek w kolorze nadwozia, jak również tablica rozdzielcza z miękkiego w dotyku tworzywa. Fotele pokryto nową tapicerką.

Wśród proponowanych opcji znalazły się takie elementy, jak panoramiczny otwierany dach, 17-calowe koła, bezkluczykowy system dostępu i uruchamiania silnika Keyless Access, przyciemniane szyby z tyłu oraz Pakiet Sport (do modeli Style i R-Line) zawierający sportowe zawieszenie (nadwozie obniżone o 15 mm) z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego (XDS) i systemem wyboru profilu jazdy.

Gama jednostek napędowych ma obejmować pięć benzynowych silników. Podstawowy wolnossący 1.0 MPI o mocy 80 KM oraz 3-cylindrowy 1.0 TSI (95 i 110 KM), przy czym 95-konny wariant może współpracować z 7-biegową przekładnią DSG (seryjnie w najmocniejszej odmianie). W tej chwili nie wiadomo jaki silnik będzie napędzał wersję GTI. VW wycofał z oferty jednostki TDI. Nie wspomina się także o hybrydzie.

Do sprzedaży odświeżone Polo trafi po wakacjach.

Norbert Szwarc
Foto: VW     


Tagi:
Volkswagen, VW, VW Polo, VW Polo lifting

Zobacz podobne artykuły:

VW Grand California na targach Caravans Salon Poland 2021
kalendarz 25/09 2021

VW Grand California na targach Caravans Salon Poland 2021

Wiadomości / News

2021.09.25

VW prezentuje swój największy model – Grand California.
 VW ID. Buzz AD – Cicho i bez kierowcy
kalendarz 15/09 2021

VW ID. Buzz AD – Cicho i bez kierowcy

Warsztat / Technika

2021.09.15

Jeden z pierwszych pięciu autonomicznych pojazdów testowych ID. Buzz AD (Autonomous Driving) właśnie przechodzi testy.
Volkswagen Samochody Dostawcze zaprasza fanów na VW Bus Festival
kalendarz 24/07 2021

Volkswagen Samochody Dostawcze zaprasza fanów na VW Bus Festival

Moto fanatyk

2021.07.24

Spotkanie miłośników Volkswagenów serii T odbędzie się w dniach 15-17 lipca 2022 r. na terenie targów w Hanowerze.
Najnowsze artykuły:
Polska spółka pracuje nad samochodem napędzanym wodorem

Polska spółka pracuje nad samochodem napędzanym wodorem

Wiadomości / Gorące tematy

2021.09.27

Prototyp będzie gotowy w przyszłym roku.
110-letni Rolls-Royce Silver Ghost znów zaskakuje

110-letni Rolls-Royce Silver Ghost znów zaskakuje

Moto fanatyk

2021.09.26

W 1911 r. Rolls-Royce Silver Ghost z numerem podwozia 1701 ustanowił rekord prędkości na trasie między stolicami Anglii i Szkocji. W tym roku samochód wrócił do gry.
VW Grand California na targach Caravans Salon Poland 2021

VW Grand California na targach Caravans Salon Poland 2021

Wiadomości / News

2021.09.25

VW prezentuje swój największy model – Grand California.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.