Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
VW Polo lifting – W stylu Golfa
kalendarz 26/04 2021

VW Polo lifting – W stylu Golfa

Volkswagen / Nowości

Bez diesla i z trybem częściowo zautomatyzowanej jazdy.

Polo to doskonale znany model w gamie VW. Wystarczy dodać, że od 1975 r. wyprodukowano ponad 18 mln egzemplarzy. W ostatnich latach jednak Polo zaczęło tracić na popularności. Czy lifting pomoże odzyskać palmę pierwszeństwa w segmencie B?

VW postawił na nowoczesną technikę, wprost z droższych modeli. Ponadto  kuracja odmładzająca upodobniła Polo do większego Golfa. Odświeżony model można rozpoznać dzięki zmianom w przedniej i tylnej części nadwozia. Dotyczą one przede wszystkim zderzaków, pokrywy bagażnika, seryjnych reflektorów i tylnych lamp LED. Jednocześnie po raz pierwszy Polo może być wyposażone w matrycowe diodowe reflektory IQ.Light (opcjonalnie lub zależnie od wersji wyposażenia) oraz w pas diod na osłonie chłodnicy. Dzięki temu Polo nawiązuje stylistycznie do modeli z rodziny ID. oraz do nowego Golfa i Arteona.

We wnętrzu natomiast uwagę zwraca seryjnie oferowany Digital Cockpit (czyli zestaw cyfrowych wskaźników), nowa kierownica, systemy multimedialne najnowszej generacji łącznie z Online Control Unit (eSIM), a także App-Connect wireless (każde z tych urządzeń odpowiednio do wersji wyposażenia). W przypadku gdy samochód ma opcjonalną automatyczną klimatyzację Climatronic można go doposażyć (po raz pierwszy) w system jej obsługi przy pomocy dotykowych pól w formie podobnej do stosowanej w większych modelach marki (Tiguanie, Passacie i Arteonie).

Kolejną nowością jest możliwość wyposażenia w system IQ.Drive Travel Assist. Łączy on funkcje m.in. nowego, działającego z wyprzedzeniem aktywnego tempomatu ACC (automatyczna regulacja prędkości i odległości od poprzedzającego pojazdu) i systemu Lane Assist, który utrzymuje samochód na wybranym pasie ruchu. Połączenie tych urządzeń w jeden system umożliwia częściowo automatyczną jazdę z prędkością do 210 km/h. Standardem są natomiast systemy asystujące, jak Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego, który monitoruje przestrzeń przed autem, a teraz także w system Lane Assist.

Dotychczas Polo było dostępne w wersjach wyposażeniowych Trendline (podstawowa), Comfortline i Highline (najbogatsza wersja). Obecnie podstawowy wariant nosi nazwę Polo, ponad nią znajdują się Life, Style oraz R-Line (dostępna wkrótce). Nie zabraknie także najmocniejszej wersji GTI, której premiera będzie miała miejsce jeszcze w tym roku.

Na liście wyposażeniowej znalazła się także centralna poduszka powietrzna, znajdująca się w bocznej części oparcia fotela kierowcy. Otwiera się ona w kierunku wnętrza kabiny, by w razie wypadku zapobiec wzajemnemu uderzeniu o siebie i zranieniu kierowcy i pasażera. Inną nowością z dziedziny bezpieczeństwa jest napinacz pasa, naciągający go dodatkowo wokół bioder. W skład standardowego wyposażenia Polo wchodzi teraz również Digital Cockpit (zestaw cyfrowych wskaźników z 8-calowym ekranem). Seryjne są ponadto klimatyzacja, system audio Composition z ekranem 6,5 cala, łącze Bluetooth do telefonu, a także elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne, elektrycznie sterowane szyby we wszystkich drzwiach, klamki i obudowy lusterek w kolorze nadwozia, jak również tablica rozdzielcza z miękkiego w dotyku tworzywa. Fotele pokryto nową tapicerką.

Wśród proponowanych opcji znalazły się takie elementy, jak panoramiczny otwierany dach, 17-calowe koła, bezkluczykowy system dostępu i uruchamiania silnika Keyless Access, przyciemniane szyby z tyłu oraz Pakiet Sport (do modeli Style i R-Line) zawierający sportowe zawieszenie (nadwozie obniżone o 15 mm) z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego (XDS) i systemem wyboru profilu jazdy.

Gama jednostek napędowych ma obejmować pięć benzynowych silników. Podstawowy wolnossący 1.0 MPI o mocy 80 KM oraz 3-cylindrowy 1.0 TSI (95 i 110 KM), przy czym 95-konny wariant może współpracować z 7-biegową przekładnią DSG (seryjnie w najmocniejszej odmianie). W tej chwili nie wiadomo jaki silnik będzie napędzał wersję GTI. VW wycofał z oferty jednostki TDI. Nie wspomina się także o hybrydzie.

Do sprzedaży odświeżone Polo trafi po wakacjach.

Norbert Szwarc
Foto: VW     


Tagi:
Volkswagen, VW, VW Polo, VW Polo lifting

Zobacz podobne artykuły:

Volkswagen Samochody Dostawcze zaprasza fanów na VW Bus Festival
kalendarz 24/07 2021

Volkswagen Samochody Dostawcze zaprasza fanów na VW Bus Festival

Moto fanatyk

2021.07.24

Spotkanie miłośników Volkswagenów serii T odbędzie się w dniach 15-17 lipca 2022 r. na terenie targów w Hanowerze.
 Audi RS3 – Bardziej zwinne
kalendarz 06/07 2021

Audi RS3 – Bardziej zwinne

Prezentacje / Nowości

2021.07.06

Do premiery szykuje się nowe Audi RS 3. Co o nim wiadomo?
VW Polo GTI 2021 – Jak większy brat
kalendarz 30/06 2021

VW Polo GTI 2021 – Jak większy brat

Wiadomości / News

2021.06.30

Volkswagen opublikował zdjęcia odświeżonej wersji Polo w usportowionej odmianie GTI.
Najnowsze artykuły:
„Design musi wzbudzać emocje"

„Design musi wzbudzać emocje"

Wiadomości / Wydarzenia

2021.07.25

Rozmowa z szefem działu stylistyki zewnętrznej Audi Philippem Römersem i z odpowiadającym za styl wnętrza Norbertem Weberem.
Volkswagen Samochody Dostawcze zaprasza fanów na VW Bus Festival

Volkswagen Samochody Dostawcze zaprasza fanów na VW Bus Festival

Moto fanatyk

2021.07.24

Spotkanie miłośników Volkswagenów serii T odbędzie się w dniach 15-17 lipca 2022 r. na terenie targów w Hanowerze.
Samochody z cyfrowymi lusterkami bocznymi, które kupisz w Polsce

Samochody z cyfrowymi lusterkami bocznymi, które kupisz w Polsce

Warsztat / Technika

2021.07.23

Cyfrowe lusterka boczne – gadżet, czy realne ułatwienie dla kierowców?

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.