Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
VW Polo GTI - Uliczny rozrabiaka
kalendarz 25/01 2016

VW Polo GTI - Uliczny rozrabiaka

Volkswagen / slider

Są auta, które wyglądają bardzo niepozornie, ale potrafią przy tym prężyć muskuły na tle większych aut. Jednym z nich jest bez wątpienia jest Volkswagen Polo GTI.

Na początek suche fakty: 6,7 s do 100 km/h, 192 KM. To wszystko przy masie wynoszącej niecałe 1300 kg. Brzmi nieźle, prawda? Ale to nie wszystko, co oferuje Polo GTI. Moc w dyskretnym ukryciu Tak naprawdę Polo GTI nie jest pojazdem, który pokazuje swoje oblicze. Jest ono ukryte. Z zewnątrz wyróżnia się dzięki LED-owym światłom. Także czerwony pas z przodu auta, napis GTI z przodu, boku i tyłu czy spojler oraz dyfuzor wraz z podwójnym wydechem z tyłu zdradzają, że nie mamy w tym przypadku do czynienia ze zwykłym Polo. Nie ma w tym jednak żadnej wulgarności. Całość pod kątem estetycznym uzupełniają 18-calowe obręcze ze stopów lekkich. Projektanci założyli, że Polo miało zachować stonowany styl. I doskonale to się udało. Auto prezentuje się mimo wszystko bardzo atrakcyjnie, choć trochę zachowawczo. Smaczek stanowią czerwone zaciski hamulcowe oraz podwójna końcówka układu wydechowego. Wewnątrz w oczy rzuca się przede wszystkim tapicerka w kratkę, nawiązująca do modelu G40, czerwona obwódka wokół lewarka 6-biegowej manualnej skrzyni biegów oraz spłaszczona u dołu kierownica. Sportowe akcenty to także aluminiowe nakładki na pedały, emblemat GTI na kierownicy. Wadą Polo jest ubogie wyposażenie seryjne. W podstawowej wersji otrzymamy jedynie elektrycznie sterowane szyby, klimatyzację oraz radioodtwarzacz z 5-calowym dotykowym ekranem. Nasz testowy egzemplarz doposażony został w otwierane okno dachowe, system MirrorLink za pomocą którego możemy przenieść ekran smartfona na wyświetlacz w aucie, a także nawigację. Zatem są to udogodnienia, które występują w autach kompaktowych. Volkswagen Polo GTI oferuje dosyć przestronne wnętrze. Fotele zostały doskonale wyprofilowane i posiadają manualną regulację w kilku płaszczyznach. Z tyłu bez trudów pomieszczą się dwie osoby. Tradycyjnie jak u Volkswagena docenić możemy jakość zastosowanych materiałów. Materiały są wyjątkowo przyjemne oraz miękkie w dotyku. Polo GTI to również praktyczne auto. Jego bagażnik liczy sobie 305 litrów. Co istotne, ma regularny kształt i niski próg załadunkowy. Odpowiednie serce Pod maską testowanego auta znalazł się silnik doładowany o pojemności 1,8 TSI i mocy 192 KM. Na uwagę zwraca wysoki maksymalny moment obrotowy wynoszący 320 Nm dostępny już w przedziale 1400-4200 obr./min. Oznacza to, że auto w zasadzie ,,ciągnie od dołu” w całym przedziale obrotowym. Silnik z pewnością nie rozczarowuje. Połączony jest z manualną 6-biegową przekładnią, której praca działa bez zarzutu... Podczas jazdy do naszych uszu dobiegają delikatne pomrukiwania układu wydechowego. Docenimy także działanie układu wydechowego, który jest precyzyjny.  VW Polo GTI prowadzi się pewnie, jednak do pewnych prędkości. Próba wejścia w ciasny zakręt pokazuje, że inżynierowie w Wolfsburga nie wprowadzili zawieszenia torowego (jak choćby w Renault Clio RS). Trochę tego szkoda, bo potencjał jednostka ma bardzo duży. Polo GTI pozytywnie zaskoczył niewielkim zużyciem paliwa. W mieście wyniosło ono 9 litrów. Aby pozwolić sobie na zakup Volkswagena Polo trzeba wydać 76 990 zł. Dobrze wyposażony egzemplarz stanowi wydatek ponad 100 000 zł. VW Polo to uniwersalne auto, zapewniające komfort. Można skusić się o stwierdzenie, że w optymalny sposób łączy cechy auta sportowego i miejskiego. Paweł Pusz Zalety auta: -osiągi -zużycie paliwa -komfort podróżowania -jakość wykonania -przestronne wnętrze -pojemny bagażnik -szpera XDS na przedniej osi Wady auta: -wyposażenie seryjne -wysoka cena testowego egzemplarza -mało sportowy charakter Podstawowe parametry techniczne VW Polo GTI: Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 3983/1682/1450 mm Silnik: benzynowy, turbodoładowany Pojemność: 1798 cm3 Moc maksymalna: 192 KM przy 4200 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm przy 1400-4200 obr./min Skrzynia biegów: manualna, 6-biegowa Przyspieszenie (0-100 km/h): 6,7 s Prędkość maksymalna: 236 km/h Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 7,6/5,1/6,1 l Pojemność bagażnika: 305/980 l Cena auta: od 76 990 zł Cena auta testowego: 105 200 zł [gallery ids="55632,55633,55634,55635,55636,55637,55638,55639,55640,55641,55642,55643,55644,55645,55646,55647,55648,55649,55650,55651,55652,55653,55654,55655,55656,55657,55658,55659,55660,55661,55662,55663,55664,55665,55667,55668"]

Zobacz podobne artykuły:

VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf
kalendarz 12/04 2024

VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf

Prezentacje / Nowości

2024.04.12

Wyjątkowa chwila - 50 urodziny. Z tej okazji przygotowana została specjalna edycja bestsellerowego modelu VW.
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
 VW Golf - 50 lat i 37 mln egzemplarzy
kalendarz 01/04 2024

VW Golf - 50 lat i 37 mln egzemplarzy

Moto fanatyk

2024.04.01

Golf kończy 50 lat. Model ten stał się najlepiej sprzedającym się europejskim samochodem wszech czasów.
Najnowsze artykuły:
 52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

Wiadomości / Moto sport

2024.04.17

77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w 52. edycji Rajdu Świdnickiego.
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Wiadomości / News

2024.04.16

Alfa ugięła się pod naciskiem włoskiego rządu i zmieniła nazwę nowego modelu.
 Najgorsze "silniki roku" w autach używanych

Najgorsze "silniki roku" w autach używanych

Warsztat / Porady

2024.04.16

Konkurs International Engine of the Year po latach okiem mechaników.