Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
VW obniżył cenę elektrycznego up!a
kalendarz 10/01 2019

VW obniżył cenę elektrycznego up!a

News / Volkswagen

Model dostępny od końca 2013 nadal pozostaje jednym z najbardziej wydajnych aut elektrycznych na rynku.

Teraz, po obniżeniu ceny o 15.400 zł, również jednym z najtańszych. Dzięki licznym innowacyjnym rozwiązaniom, których zadaniem jest zmniejszenie poboru energii, elektryczny e-up! obchodzi się z nią w sposób bardzo oszczędny. Średnie zapotrzebowanie na energię wynosi zaledwie 14,6 kWh na 100 km wg normy WLTP. Przy średniej cenie energii elektrycznej, wynoszącej 55 groszy za 1 kWh, koszt przejechania 100 km wynosi jedynie 8,03 zł.

Wysoka wydajność e-up!a to efekt, między innymi, bardzo dobrej aerodynamiki ze współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym jedynie 0,308 oraz zoptymalizowanego oporu toczenia i systemu rekuperacji o wysokiej skuteczności. Do napędu auta służy silnik elektryczny o mocy 60 kW (82 KM), który energię czerpie z baterii litowo-jonowej umieszczonej w podłodze między osiami samochodu. Moment obrotowy jest przenoszony na przednie koła za pośrednictwem 1-biegowej przekładni.

Zasięg e-up!a – w zależności od stylu jazdy – wynosi między 120 a 160 km. Według nowej normy WLTP zasięg w cyklu mieszanym określono na 134 km. Szczególnie w mieście i dla większości osób dojeżdżających do pracy jest on wystarczający. Z danych statystycznych wynika, że – na przykład w Niemczech – prawie 80 proc. kierowców przejeżdża dziennie mniej niż 50 km. Na zasięg e-up!a duży wpływ może mieć kierowca, który do wyboru ma pięć stopni rekuperacji. W najmocniejszym do poruszania się e-up!em wystarcza jeden pedał – hamowanie po odjęciu pedału przyspieszenia jest na tyle mocne, że przewidujący kierowcy praktycznie nie muszą korzystać z pedału hamulca, aby zatrzymać samochód. Do 60 km/h miejski elektryczny VW przyspiesza w 4,9 sek. Na przyspieszenie do 100 km/h potrzebuje 12,4 sekundy. Prędkość maksymalna auta została ograniczona do 130 km/h, aby nie miała ona zbyt dużego wpływu na zasięg.

Z wykorzystaniem Wallboxa lub ładowarki typu Carport, o prądzie ładowania o mocy 3,6 kW, czas ładowania baterii wynosi sześć godzin. e-up! jest również przystosowany do ładowania prądem stałym (DC) przez złącze CCS (Combined Charging System). W tym przypadku specjalne stacje ładowania prądem o mocy 40 kW ładują baterię do 80 proc. w ciągu zaledwie 30 minut.

Volkswagen e-up! jest zarówno jednym z najtańszych samochodów elektrycznych oferowanych na polskim rynku, jak i jednym z najtańszych w eksploatacji. Nie tylko z uwagi na bardzo niski koszt przejechania 100 km, ale również ze względu na darmowy pakiet przeglądów. Dzięki temu przez 48 miesięcy lub do przebiegu 120 tys. km nabywcy nie ponoszą kosztów obowiązkowych przeglądów serwisowych elektrycznego miejskiego up!a. Jednak trudno uznać e-up!a z ceną 101.790 zł za szczególnie atrakcyjną ofertę.

„Samochody elektryczne tanieją i ten trend będzie się utrzymywał. Doskonałym przykładem jest elektryczny up!, który dziś kosztuje ponad 15.000 zł mniej niż w minionym roku. Podobnie będzie z autami z wyższych segmentów. Kompaktowy model ID. – samochód elektryczny nowej generacji, który zadebiutuje w drugiej połowie tego roku, mimo bardziej pojemnej baterii będzie zdecydowanie tańszy od obecnego e-Golfa. Volkswagen zamierza sprzedawać samochody elektryczne milionom osób, a nie tylko milionerom. Atrakcyjna oferta, niskie koszty eksploatacji i rozwijająca się infrastruktura przyczynią się do realizacji tego planu.” – skomentował Tomasz Tonder, PR Manager marki Volkswagen.

Jak zapowiada producent, roczna sprzedaż modeli z rodziny ID (pojazdów elektrycznych), przekroczy milion egzemplarzy w 2025 r./ns/         

źródło: VW


Tagi:
VW, Volkswagen, VW e-up!, auta ID

Zobacz podobne artykuły:

Lexusy na lotnisku
kalendarz 23/03 2019

Lexusy na lotnisku

Wiadomości / News

2019.03.23

W australijskiej bazie prywatnych odrzutowców Melbourne Jet Base, pasażerów i załogi do samolotów dowożą luksusowe samochody Lexusa.
Czy nowe MR2 jest w planach Toyoty?
kalendarz 23/03 2019

Czy nowe MR2 jest w planach Toyoty?

Wiadomości / News

2019.03.23

Toyota od dawna zapowiada, że jej gama sportowych aut będzie składała się z trzech modeli.
Reflektory w wersji LED dla VW Golfa VII
kalendarz 22/03 2019

Reflektory w wersji LED dla VW Golfa VII

Warsztat / Technika

2019.03.22

Zastosowanie technologii LED zamiast żarówek halogenowych sprawia, że reflektory zużywają nie tylko mniej energii, ale przede wszystkim wyposażone są w źródła światła o długiej trwałości.
Najnowsze artykuły:
Lexusy na lotnisku

Lexusy na lotnisku

Wiadomości / News

2019.03.23

W australijskiej bazie prywatnych odrzutowców Melbourne Jet Base, pasażerów i załogi do samolotów dowożą luksusowe samochody Lexusa.
Seat Leon ST Cupra Siemoneit Racing – Hot kombi

Seat Leon ST Cupra Siemoneit Racing – Hot kombi

Moto fanatyk / Tuning

2019.03.23

To rodzinne kombi Seata ma moc 521 KM i przyspiesza w 3,4 sekundy.
Czy nowe MR2 jest w planach Toyoty?

Czy nowe MR2 jest w planach Toyoty?

Wiadomości / News

2019.03.23

Toyota od dawna zapowiada, że jej gama sportowych aut będzie składała się z trzech modeli.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.