VW Golf – wyższy poziom bezpieczeństwa
Wiadomości / News / Volkswagen / slider
Najbardziej popularny kompakt upowszechnił rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo. Jak już informowaliśmy, trwa odliczanie do premiery Golfa po face liftingu. W odświeżonej wersji samochód zostanie zaprezentowany już w listopadzie. Tymczasem warto może przypomnieć, że to właśnie dzięki Golfowi, VW upowszechnił rozwiązania, które były stosowane wcześniej tylko w autach wyższej klasy. Początkowo chodziło o tak podstawowe wyposażenie jak skuteczne zagłówki, czy bezpieczne zawieszenie. Później dołączyły nadwozie absorbujące energię zderzenia, poduszki powietrzne oraz system ABS. W 1998 r. zastosowano elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC), który do dzisiaj w niebezpiecznych sytuacjach pomaga kierowcom zachować kontrolę nad samochodem. Kolejne nowoczesne systemy asystujące zainicjowały prawdziwą rewolucję w dziedzinie bezpieczeństwa – od systemu awaryjnego hamowania w mieście (z funkcją City), który rozpoznaje zagrożenie w ruchu miejskim i zapobiega kolizji, aż do czujnika Blind-Spot, dzięki któremu tzw. „martwy punkt” przestaje być źródłem ryzyka podczas jazdy.
Najważniejsze systemy bezpieczeństwa zastosowane w Golfie w ciągu 42 lat: • napęd na przednie koła – Golf I, 1974 r. • automatyczne, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa oraz zagłówki we wszystkich wersjach auta – Golf I, 1976 r. • system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS) – Golf II, po raz pierwszy w wersji „syncro”, 1986 r. • poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera – Golf III, 1992 r. • ABS seryjny we wszystkich wersjach modelu – Golf III, 1996 r. • elektroniczny system stabilizacji pojazdu (ESC) – Golf IV, 1998 r. • asystent hamowania – Golf IV, 1999 r. • ESC, seryjny we wszystkich Golfach dostępnych w Niemczech – Golf IV, 1999 r. • pedały niepowodujące urazów kończyn w razie zderzenia (COF) – Golf V, 2003 r. • automatyczny system regulacji odstępu od poprzedzającego pojazdu, poduszka powietrzna chroniąca kolano kierowcy – Golf VI, 2008 r. • aktywny tempomat ACC z systemem Front Assist i funkcją hamowania awaryjnego w mieście (City) – Golf VII, 2012 r. • system automatycznego hamowania po kolizji, system aktywnej ochrony pasażerów (PreCrash) – Golf VII, 2012 r. • czujnik Blind-Spot z asystentem wspomagającym wyjazd z miejsca parkingowego – Golf Sportsvan, 2014 r. źródło: VW
Zobacz podobne artykuły:
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
Wiadomości / News
2024.04.25
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.23
Startuje sezon rajdowych MP
Wiadomości / Moto sport
2024.04.26
Majówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26