VW Caddy 5 na muralu w Warszawie
W centrum Warszawy na jednym z budynków powstał niecodzienny mural według projektu Dawida Ryskiego.
Na szczytowej ścianie jedenastopiętrowego budynku przy ul. Chmielnej w Warszawie powstało interesujące dzieło sztuki będące połączeniem reklamy i street-artu. Mural ten w całości poświęcony jest najnowszemu Volkswagenowi Caddy 5. Autorem projektu graficznego muralu jest Dawid Ryski, ilustrator, grafik i twórca plakatów.
Powstały w centrum Warszawy mural został wykonany rękoma pięciu malarzy, którzy pracując w specjalnej windzie, w kilka dni przełożyli ilustrację Dawida Ryskiego na ścianę budynku, zużywając przy tym 120 litrów farby. W centrum kompozycji znajduje się jej główny bohater – nowy VW Caddy 5. Jest to najprawdopodobniej pierwszy mural, w którym marka motoryzacyjna w całości oddała projektowanie jego wyglądu i formy artyście.
„Ręcznie malowana reklama wielkoformatowa jest jedną z najstarszych form reklamy wizualnej" – mówi autor projektu, Dawid Ryski. „Największą wartość przedstawiają murale, które nie są dosłowne i stanowią pewną artystyczną interpretację wizualnie opowiadającą o produkcie, jego właściwościach i przewagach. Dzięki temu możemy cieszyć się codziennie reklamą, która będąc inną od pozostałych ozdabia, a nie zakłóca odbiór tkanki miasta."
„Prace Dawida, choć zakorzenione w polskiej szkole plakatu lat 60-tych, są jednocześnie bardzo nowoczesne i to właśnie stanowiło podstawę naszej decyzji o współpracy przy tym projekcie… " – podkreśla Mikołaj Matuszewski, kierownik komunikacji marketingowej i PR Volkswagen Samochody Dostawcze.
Autor projektu muralu, Dawid Ryski – znany również jako Talkseek i Risky, to ilustrator, grafik, twórca plakatów i muzyk. Projektuje plakaty koncertowe, okładki płyt, ilustruje prasę. Gra na perkusji w punkowym zespole The Black Tapes. Razem z żoną Anulą tworzy kolektyw rysowników Pinata Unique. Ilustracje Dawida Ryskiego można znaleźć m.in. w „Dużym Formacie", „Przekroju", „Wprost" czy „Charakterach". Jako grafik współpracował z Łódź Design Festival, Watch Docs Festiwal oraz Goethe Institut. Największą przyjemność sprawia mu projektowanie plakatów koncertowych.
Mural namalowało Good Looking Studio, które wielkoformatowym malarstwem zajmuje się już ponad 10 lat. Można powiedzieć, że to właśnie dzięki GLS ta forma reklamy odzyskała swoją dawną świetność, bo od początku istnienia Studia celem jego członków była restauracja rzemiosła. W czasie swojej działalności malarze Good Looking Studio namalowali ponad tysiąc murali, a sama firma nie zatrzymuje się na drodze wprowadzania innowacji do swoich murali wyznaczając trendy w Europie, a nawet na świecie./ns/
źródło: VW
Zobacz podobne artykuły:
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
Wiadomości / News
2024.04.25
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26
Wypadek na rajdzie ulicznym
Finanse / Ubezpieczenia
2024.04.25
Kolizje i pożary z udziałem samochodów elektrycznych - co warto wiedzieć?
Warsztat / Eksploatacja
2024.04.25