Volvo XC90 – Hybryda będzie najmocniejsza
Wiadomości / Prezentacje / Volvo / nowe auta
Volvo ujawniło kolejne szczegóły na temat drugiej generacji SUV-a XC90.
Pod maską auta znajdą się zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne, jednak najmocniejszą wersją będzie model z napędem hybrydowym o łącznej mocy prawie 400 KM. Odmiana wykorzystująca napęd typu plug-in, 4-cylindrowa jednostka benzynowa T8 Twin Engine z rodziny Drive-E współpracować będzie z silnikiem elektrycznym. Dodatkowo akumulatory będzie można doładować bezpośrednio z gniazdka elektrycznego. Sam silnik benzynowy będzie miał moc ponad 300 KM.
Jak zapewnia producent, zastosowanie tego typu napędu, nie spowodowało zmniejszenia miejsca w przestrzeni pasażerskiej, czy ładunkowej. – Nowe XC90 udowadnia, że mniejsze zużycie paliwa nie musi oznaczać gorszych osiągów, a w sprzyjających warunkach może ono wynieść nawet 2 l/100 km – powiedział Peter Mertens, Wiceprezes ds. Badań i Rozwoju w Volvo Car Corporation. – Co więcej, zadbaliśmy również o to, aby ograniczyć emisję dwutlenku węgla. Silnik w nowym XC90 będzie emitował CO2 na poziomie ok. 60 g/km, spełniając tym samym normy NEDC. Jeszcze nigdy żaden SUV nie oferował takiej mocy, przy tak niskiej emisji CO2 – dodał Mertens.
Według danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów ACEA, Grupa Volvo jest liderem branży pod względem redukcji średniej emisji dwutlenku węgla. – W latach 2012-2013 udało nam się zmniejszyć emisję aż o 8.4 proc. Nie zamierzamy na tym poprzestawać – zaznacza Mertens.
Standardowa jazda XC90 ma odbywać się domyślnie w trybie hybrydowym. Wykorzystywany będzie wówczas zarówno dwulitrowy, 4-cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy Drive-E, który będzie napędzał przednie koła, jak i silnik elektryczny o mocy 80 KM, napędzający tylną oś. Kierowca specjalnym przyciskiem będzie mógł włączyć tryb miejski – wykorzystujący napęd elektryczny. Kiedy potrzebna będzie większa moc, można przełączyć ponownie na tryb łączący silnik benzynowy i elektryczny, zapewniający prawie 400 KM i 640 Nm momentu obrotowego. W trybie elektrycznym będzie można pokonać dystans 40 km. Jak wynika ze wstępnych danych, samochód w tej wersji ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w ok. 6 sekund. Silniki Drive-E będą dostępne we wszystkich pozostałych modelach Volvo.
Siedmioosobowy XC90 będzie również dostępny z nowoczesnym turbodieslem z gamy silników D5 AWD. Moc tej jednostki to 225 KM i 470 Nm. Zaletą tej wersji ma być zużycie paliwa, wynoszące ok. 6,0 l/100 km. Drugą propozycją silnika wysokoprężnego będzie 4-cylindrowa jednostka D4 o mocy 190 KM, 400 Nm oraz spalaniem na poziomie ok. 5,0 l/100 km. Nie zabraknie również silników benzynowych. Pierwszym będzie jednostka T6 (320 KM, 400 Nm), drugi natomiast to silnik T5 o mocy 254 KM i 350 Nm.
Więcej szczegółów na temat nowego XC90 poznamy w ciągu najbliższego miesiąca.
Norbert Szwarc
Foto: Volvo
Zobacz podobne artykuły:
Ceny piwa i wody na stacjach paliw
Wiadomości / Gorące tematy
2024.12.09
Papież Franciszek ma nowe "Papamobile"
Wiadomości / Wydarzenia
2024.12.08
Polska ma na ulicach swój autobus elektryczny
Wiadomości / Gorące tematy
2024.12.03
Nowy Fiat 500 w 2032 r.
Wiadomości / News
2024.12.11
Porsche zredukuje liczbę salonów w Chinach
Wiadomości / News
2024.12.11
Na jakiej zasadzie działają dodatki ceramiczne do oleju?
Warsztat / Porady
2024.12.11