Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Volvo wzmacnia swoją pozycję w Ameryce
kalendarz 23/01 2015

Volvo wzmacnia swoją pozycję w Ameryce

Wiadomości / News / Volvo

W ciągu 3 lat Volvo planuje dwukrotny wzrost sprzedaży na rynku amerykańskim.

Za ambitne plany marki będzie odpowiadać nowy szef amerykańskiego oddziału – Lex Kerssemakers. Jest to ważny element ekspansji marki i jej globalnego wzrostu sprzedaży. Za kilka lat Volvo zamierza osiągnąć poziom 800 000 aut.

W ubiegłym roku Volvo sprzedało 465 000 pojazdów. Jest to najwyższy wynik w historii. W tym roku Volvo chce wyprodukować ponad pół miliona samochodów. Kluczowym elementem tego planu jest wzmocnienie pozycji marki na rynku amerykańskim. Plan dwukrotnego zwiększenia sprzedaży w Ameryce powierzono jednemu z najbardziej doświadczonych menadżerów Volvo, który dotąd pełnił stanowisko Senior Vice President, Product Strategy & Vehicle Line. Lex Kerssemakers pokieruje oddziałem Volvo w Ameryce Północnej i Południowej. Kerssemakers ma ponad 30-letnie doświadczenie w branży samochodowej, w tym 16 lat spędził na najwyższych stanowiskach w strukturze Volvo. Pracował i mieszkał w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Szwecji i Holandii, zajmując się marketingiem, sprzedażą, zakupami i strategią produktową.

Jestem świadomy wagi powierzonego mi zadania i chętnie je podejmuję. Rynek amerykański jest kluczem do rozwoju całej marki. W 2014 roku w USA sprzedaliśmy 58 000 aut. Moim celem jest podniesienie sprzedaży w ciągu trzech lat do poziomu 100 000 pojazdów – powiedział Lex Kerssemakers.

Wielki potencjał w rynku amerykańskim widzi również Hakan Samuelsson, prezes Volvo Car Group. – Nasze plany dotyczące rynku obu Ameryk są bardzo ambitne. Ich waga i skala wymagała wybrania odpowiedniej osoby, zdolnej osiągnąć ten cel. Wybraliśmy do tego zadania zaufanego członka zarządu, potrafiącego przełożyć założenia strategiczne na konkretne działania. Lex Kerssemakers wzmocni nasz udział w rynku premium nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale także w Kanadzie i Ameryce Łacińskiej.

Kluczowym autem na rynku amerykańskim ma być nowy SUV XC90. Jeszcze w tym roku dołączą do niego także modele V60 Cross Country i S60 Cross Country. Ponadto zostaną zwiększone  wydatki marketingowe, będzie też rozwijana sieć dealerska i podnoszona jakość obsługi klienta. Znacząco ma się także skrócić dostępność pojazdów w punktach sprzedaży. Amerykańscy klienci są przyzwyczajeni do kupowania samochodów z tzw. stocku, co wymaga odpowiedniej logistyki.

Dotychczasowy szef Volvo w Ameryce – Tony Nicolosi – pokieruje działem Volvo Cars Financial Services for the Americas.

 źródło: Volvo

Zobacz podobne artykuły:

Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy
kalendarz 16/04 2024

Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Wiadomości / News

2024.04.16

Alfa ugięła się pod naciskiem włoskiego rządu i zmieniła nazwę nowego modelu.
Premiery BMW podczas Święta Motoryzacji
kalendarz 15/04 2024

Premiery BMW podczas Święta Motoryzacji

Wiadomości / News

2024.04.15

Tegoroczne Concorso d'Eleganza Villa d'Este może być miejscem prezentacji nowego M4 CS.
Nie żyje Paolo Pininfarina
kalendarz 14/04 2024

Nie żyje Paolo Pininfarina

Wiadomości / News

2024.04.14

Paolo był synem Sergio Pininfariny i wnukiem Battisty „Pinina” Fariny.
Najnowsze artykuły:
Tajemniczy prototyp Peugeota

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
 52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

Wiadomości / Moto sport

2024.04.17

77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w 52. edycji Rajdu Świdnickiego.
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Wiadomości / News

2024.04.16

Alfa ugięła się pod naciskiem włoskiego rządu i zmieniła nazwę nowego modelu.