Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Volvo made in USA
kalendarz 01/04 2015

Volvo made in USA

Wiadomości / News / Volvo

Volvo zainwestuje 500 mln dolarów w nową fabrykę w USA.

W ramach programu globalnej ekspansji Volvo Cars, kolejnym etapem będzie budowa fabryki w Stanach Zjednoczonych, co jest związane ze wzrostem sprzedaży samochodów.

Dodajmy, że obecnie Volvo posiada dwie fabryki na terenie Europy i dwie w Azji. Strategia Volvo zakłada osiągnięcie pozycji globalnego producenta samochodów klasy premium, całkowite odnowienie gamy modelowej w przeciągu czterech najbliższych lat, implementację nowej technologii modularnej budowy samochodów, dalszy rozwój pionierskich technologii wspierających bezpieczeństwo podróżujących oraz nowy język projektowy.

Volvo Cars nie mogło mówić o sobie, jak o globalnej marce bez obecności, także pod kątem produkcyjnym, na terenie Stanów Zjednoczonych. Dziś staliśmy się nią. – powiedział Hakan Samuelsson, prezes Volvo Car Group.

W 2014 r. Volvo osiągnęło zysk operacyjny na poziomie 2,252 mld koron szwedzkich, co oznacza 17,4 proc. wzrost w porównaniu do roku 2013, kiedy wyniósł on 1,919 mld koron. Wzrosły też dochody firmy ze 122 mld koron do 129 mld koron. Na przestrzeni 2014 r. Volvo sprzedało najwięcej samochodów w swojej niemal 90-letniej historii. W 2013 r. na całym świecie sprzedano 427 840 aut, podczas gdy rok później było to 465 866 pojazdów, co oznacza wzrost sprzedaży o 8,9 proc. W samych Chinach znalazło nabywców 80 000 aut tej szwedzkiej marki. W Europie sprzedaż aut Volvo rosła dwa razy szybciej niż sprzedaż marek konkurencyjnych.

Zdaniem Hakana Samuelssona: Zadania wykonane w 2014 roku przybliżają nas do celów, które wyznaczyliśmy sobie w najbliższej przyszłości. Udało nam się dokonać postępu na wszystkich założonych obszarach. Sprzedaż wrosła, rozszerzyliśmy naszą ofertę modelową, rozwinęliśmy wiele nowych technologii, które będą naszą przewagą konkurencyjną w przyszłości. Otwarcie fabryki na rynek amerykański jest dla nas jednym z najważniejszych kroków w globalnej transformacji marki Volvo trwającej od 2010 r. Ogłoszone dzisiaj wieści wzmacniają nasz przekaz, że jesteśmy w USA na dobre i chcemy tu stawać się coraz silniejsi.

 źródło: Volvo

Zobacz podobne artykuły:

 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
kalendarz 23/04 2024

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 VW R – oddzielną marką?
kalendarz 21/04 2024

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.
Smart Concept #5 - zapowiedź
kalendarz 20/04 2024

Smart Concept #5 - zapowiedź

Wiadomości / News

2024.04.20

Elektryczny crossover zadebiutuje w wersji produkcyjnej w drugiej połowie 2024 r.
Najnowsze artykuły:
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
 VW R – oddzielną marką?

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.