Volvo made in USA
Wiadomości / News / Volvo
Volvo zainwestuje 500 mln dolarów w nową fabrykę w USA.
W ramach programu globalnej ekspansji Volvo Cars, kolejnym etapem będzie budowa fabryki w Stanach Zjednoczonych, co jest związane ze wzrostem sprzedaży samochodów.
Dodajmy, że obecnie Volvo posiada dwie fabryki na terenie Europy i dwie w Azji. Strategia Volvo zakłada osiągnięcie pozycji globalnego producenta samochodów klasy premium, całkowite odnowienie gamy modelowej w przeciągu czterech najbliższych lat, implementację nowej technologii modularnej budowy samochodów, dalszy rozwój pionierskich technologii wspierających bezpieczeństwo podróżujących oraz nowy język projektowy.
Volvo Cars nie mogło mówić o sobie, jak o globalnej marce bez obecności, także pod kątem produkcyjnym, na terenie Stanów Zjednoczonych. Dziś staliśmy się nią. – powiedział Hakan Samuelsson, prezes Volvo Car Group.
W 2014 r. Volvo osiągnęło zysk operacyjny na poziomie 2,252 mld koron szwedzkich, co oznacza 17,4 proc. wzrost w porównaniu do roku 2013, kiedy wyniósł on 1,919 mld koron. Wzrosły też dochody firmy ze 122 mld koron do 129 mld koron. Na przestrzeni 2014 r. Volvo sprzedało najwięcej samochodów w swojej niemal 90-letniej historii. W 2013 r. na całym świecie sprzedano 427 840 aut, podczas gdy rok później było to 465 866 pojazdów, co oznacza wzrost sprzedaży o 8,9 proc. W samych Chinach znalazło nabywców 80 000 aut tej szwedzkiej marki. W Europie sprzedaż aut Volvo rosła dwa razy szybciej niż sprzedaż marek konkurencyjnych.
Zdaniem Hakana Samuelssona: Zadania wykonane w 2014 roku przybliżają nas do celów, które wyznaczyliśmy sobie w najbliższej przyszłości. Udało nam się dokonać postępu na wszystkich założonych obszarach. Sprzedaż wrosła, rozszerzyliśmy naszą ofertę modelową, rozwinęliśmy wiele nowych technologii, które będą naszą przewagą konkurencyjną w przyszłości. Otwarcie fabryki na rynek amerykański jest dla nas jednym z najważniejszych kroków w globalnej transformacji marki Volvo trwającej od 2010 r. Ogłoszone dzisiaj wieści wzmacniają nasz przekaz, że jesteśmy w USA na dobre i chcemy tu stawać się coraz silniejsi.
źródło: Volvo
Zobacz podobne artykuły:
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.23
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21
Smart Concept #5 - zapowiedź
Wiadomości / News
2024.04.20
Im większy luksus, tym większe… ryzyko!
Używane
2024.04.22
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
Wiadomości / Moto sport
2024.04.22
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21