Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Volkswagen Touran 1.4 TSI DSG Highline - Trzecia generacja dla każdego
kalendarz 09/12 2016

Volkswagen Touran 1.4 TSI DSG Highline - Trzecia generacja dla każdego

Testy / Volkswagen / slider

Choć w dzisiejszych czasach SUV-y odbierają klientów klasycznym minivanom, to chyba każdy producent chciałby mieć w swoim portfolio auto, które cieszy się takim zainteresowaniem jak Volkswagen Touran. Geneza tego modelu liczy sobie już 13 lat. Wtedy to pojawiła się na rynku pierwsza generacja tego modelu. Po siedmiu latach pojawiło się kolejne wcielenie tego popularnego auta. Trzecia generacja, dostępna na rynku już ponad rok posiada podobne atrybuty podobne jak poprzednicy. Mowa o możliwości tak skonfigurowania wnętrza, aby mogło ono pomieścić w zależności od naszych potrzeb 5 lub 7 osób. Dodatkowo Touran oferuje dużo wolnej przestrzeni oraz nowoczesną technologię. Na bazie MQB Najnowsze wcielenie Tourana powstało na bazie modułowej płyty MQB, która wykorzystana została również w Volkswagenie Golfie, Skodzie Octavii czy Seacie Leonie. W porównaniu do poprzednika auto urosło o 13 cm i jego długość wynosi obecnie 4527 mm. Także o ponad 11 cm zwiększył się rozstaw osi (2791 mm), dzięki czemu wnętrze zyskało na przestrzeni. Estetycznie wykonane nadwozie plasuje Tourana pomiędzy Golfem Sportsvanem, a Sharanem. Podobnie jak w przypadku innych modelu Volkswagena podobieństwo wizualne jest zamierzone. Podobnie jest również i wewnątrz. Wnętrze zmieniło się bardzo i obecnie można odnieść wrażenie, że jest wyjęte z Golfa. Szczególnie zwrócić uwagę możemy na ten sam system multimedialny z ekranem dotykowym czy panel klimatyzacji. Deska rozdzielcza została świetnie zaplanowana pod kątem ergonomii zapewniając dziecinną łatwość obsługi. W tego typu autach jednym z większych atrybutów jest praktyczność oraz użytkowość. Wewnątrz pojazdu doliczyć się można ponad 40 schowków i praktycznych półek. Pasażerowie drugiego rzędu mogą w trzech fotelach niezależnie regulować siedziska. Dzięki szerokiemu nadwoziu mogą z łatwością zamontować obok siebie trzy niezależne foteliki dziecięce bez obaw o ciasnotę. Pod kątem przestrzeni bagażowej Touran oferuje od 137 litrów przy maksymalnym wykorzystaniu 7-osobowej przestrzeni pasażerskiej poprzez 743 litrów przy wykorzystaniu 5 miejsc aż do 1980 litrów przy złożonej tylnej kanapie i fotelach. Nowością jest system Easy open, dzięki któremu klapa bagażnika unosi się automatycznie, gdy tylko wykryje ruch stopy pod tylnym zderzakiem.

Trzy jednostki diesla i benzynowe Dużą zaletą modelu Volkswagena jest mnogość jednostek napędowych, zarówno diesli, jak i benzynowych. Dostępnych jest 6 silników (po trzy silniki diesla i benzynowe). Moc kształtuje się na poziomie od 110 do 180 KM. Do testów otrzymaliśmy odmianę benzynową o pojemności 1,4 litra i mocy 150 KM. Wydaje się ona jednostką optymalną i sprawnie rozpędza auto. Sprint do 100 km/h trwa 8,9 sekundy, zaś jednostka TSI oprócz dynamiki jest dodatkowo całkiem oszczędna. Przy spokojnej jeździe zadowala się niecałymi 7 litrami na 100 kilometrów. To, na co zwróciłem uwagę podczas jazd testowych to wyciszenie kabiny. Widać, że inżynierowie dużą wagę przywiązali do tego aspektu. Wyszli oni bowiem z założenia (i słusznie), że minivan powinien być pojazdem  komfortowym. Istnieje możliwość (za dopłatą) wyposażenia Tourana w zawieszenie DCC posiadające między innymi tryb sportowy. Zawieszenie Volkswagena przyjemnie i cicho wybiera nierówności, zaś układ kierowniczy jest idealnie wyważony. Inżynierowie z Wolfsburga dużą uwagę przywiązali do zagadnień związanych z bezpieczeństwem. Dlatego auto może być wyposażone w szereg nowoczesnych systemów bezpieczeństwa (zaczynając od aktywnego tempomatu aż na asystencie parkowania skończywszy – parkowanie prostopadłe, równoległe oraz parkowanie z przyczepą).

Ceny Volkswagena Tourana zaczynają się od 84 490 zł (wersja 1.2 TSI 110 KM Trendline). Za naszą bogato wyposażeniową odmianę dealerzy Volkswagena żądają od 108 790 zł. Jak wypada niemiecki produkt pod tym względem na tle konkurencji? Jest to najdroższy samochód, ale z drugiej strony uczciwie trzeba przyznać, że najnowocześniejszy. Czy zatem trzecia generacja modelu Touran skazana jest na sukces? Czas pokaże, choć w dobie kompaktowych SUV-ów, czy coraz popularniejszych crossoverów nie będzie to łatwe zadanie. Choć z drugiej strony poprzednie dwie generacje tego modelu były hitem rynkowym... Paweł Pusz

Zalety auta: - atrakcyjny design - przestronne i praktyczne wnętrze - bogate wyposażenie - jakość wykonania - dynamiczny i oszczędny silnik - wyciszenie kabiny - komfort podróżowania - przestronny bagażnik Wada auta: - wysoka cena Podstawowe parametry techniczne Volkswagena Tourana 1.4 TSI DSG Highline: Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4527/1829/1659 mm Silnik: benzynowy Pojemność: 1395 cm3 Moc maksymalna: 150 KM przy 5000 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm przy 1500-3500 obr./min Napęd: przedni Skrzynia: automatyczna DSG 7-biegowa Osiągi (0-100 km/h): 8,9 s Prędkość maksymalna: 209 km/h Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 6,5/4,8/5,4 l Pojemność bagażnika: 137/743/1980 l Pojemność zbiornika paliwa: 58 l Ceny: od 84 490 (wersja 1.2 TSI 110 KM Trendline) Cena wersji testowej: 108 790 zł [gallery ids="59353,59354,59355,59356,59357,59358,59359,59360,59361,59362,59363,59364,59365,59366,59367,59368,59369,59370,59371,59372,59373,59374,59375,59376,59377,59378,59379,59380,59381,59382,59383,59384,59385,59386,59387,59388,59389,59390,59391"]

Zobacz podobne artykuły:

VW zapowiada święto GTI na Nürburgringu
kalendarz 30/03 2025

VW zapowiada święto GTI na Nürburgringu

Moto fanatyk

2025.03.30

Specjalny model GTI zostanie zaprezentowany podczas 24-godzinnego wyścigu na słynnym torze.
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Elegance AllGrip 129 KM – Sprawdzony
kalendarz 18/03 2025

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Elegance AllGrip 129 KM – Sprawdzony

Testy / Testy

2025.03.18

Suzuki Vitara bez dwóch zdań nie jest autem krzykliwym. Na tle konkurencji wygląda bardzo konserwatywnie. To nie przeszkadza jednak jemu, żeby odnosić sukcesy na rynku i być jednym z najpopularniejszych aut w swojej klasie....
Honda CR-V e:HEV Advance AWD – Bez udawania
kalendarz 14/03 2025

Honda CR-V e:HEV Advance AWD – Bez udawania

Testy / Testy

2025.03.14

Honda CR-V to sprawdzone i cenione auto. Klienci doceniają je za jakość wykonania, jednostki napędowe oraz wygodne i komfortowe wnętrze. Występuje w odmianie przednionapędowej, jak i z napędem na obie osie. Ta ostatnia wersja...
Najnowsze artykuły:
Dewastacje Tesli

Dewastacje Tesli

Wiadomości / News

2025.04.29

44 proc. posiadaczy Tesli padło ofiarą wandalizmu.
Zniżki cen na majówkę na stacjach Circle K

Zniżki cen na majówkę na stacjach Circle K

Wiadomości / News

2025.04.29

Rabaty obowiązują od 30 kwietnia do 4 maja.
 Na to uważaj w drodze na majówkę

Na to uważaj w drodze na majówkę

Bezpieczeństwo

2025.04.29

O czym warto wiedzieć wybierając się autem na długi weekend?