Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Volkswagen Touareg 3.0 TDI 4Motion Perfectline R-Style - Dominator?
kalendarz 14/01 2016

Volkswagen Touareg 3.0 TDI 4Motion Perfectline R-Style - Dominator?

Testy / Volkswagen / slider

W dzisiejszych czasach segment dużych SUV-ów stanowi łakomy kąsek dla wielu producentów. Volkswagen jako jeden z pierwszych wyczuł koniunkturę na tym rynku i już ponad dziesięć lat temu wprowadził do sprzedaży model Touareg. Segment największych SUV-ów powiększa się z każdym rokiem. Konkurencja zacieśnia się, producenci co chwilę wypuszczają na rynek nowe modele. Jednak Volkswagen Touareg po dziś dzień zajmuje mocną pozycję w tej klasie aut. Choć nie jest to auto, które może się wyjątkowo podobać, ale widać po nim solidność. Właśnie tego oczekuje się przede wszystkim (oraz oczywiście komfortu) po tego typu autach. Touareg jest duży, ma konserwatywną sylwetkę mogącą podobać się. Podobnie jest również wewnątrz. Volkswagen Touareg może nie oferuję wewnątrz polotu, ale solidność i luksus. Materiały są dobrej jakości, a wnętrze jest estetyczne. Komfortowe fotele posiadają elektryczną regulację, pamięć i są podgrzewane. Przednie siedzenia oferują wygodne warunki podróżowania. Pozycja za kierownicą jest wygodna i siedzi się wysoko. Także na tylnej kanapie miejsca jest pod dostatkiem. Dodatkowo dzięki dzielonej kanapie w proporcjach 60:40 można w dowolny sposób zarządzać przestrzenią w kabinie w zależności od bagażu, który mamy do przewiezienia. Dodatkową zaletą tylnej kanapy jest możliwość jej regulowania w zakresie 16 centymetrów oraz pochylania lub stawiania jej do pionu. Bagażnik Volkswagena Touarega należy do dużych i oferuje 580 litrów. Maksymalnie po złożeniu tylnej kanapy uzyskamy 1642 litrów. To całkiem niezły rezultat. Auto zaskakuje niektórymi rozwiązaniami. W celu ułatwienia załadunku istnieje możliwość obniżania tylnego, pneumatycznego zawieszenia. Za pomocą przycisków na boku bagażnika można szybko obniżyć lub unieść tył auta. Pełen zakres wyposażenia Niemiecki producent znany jest z uproszczonej obsługi deski rozdzielczej. Tutaj wszystko obsługiwane jest dotykowo. Mamy kilka przycisków oraz przełączników i niczego ponadto co nie jest nam potrzebne. Przykładem minimalizmu w tym zakresie jest choćby duży ekran multimedialny, który obsługiwany jest dotykowo i posiada jedynie kilka przycisków oraz przełączników. Od wyposażenia możemy oczekiwać wszystkiego, co byśmy sobie życzyli. Mamy kierownicę 3-ramienną obszyta skórą z logo R-Line, multifunkcyjną z funkcją Tiptronic,do tego podgrzewaną, klimatyzację "Climatronic", regulowaną automatycznie, 2-strefową, system Park Pilot - czujniki parkowania z przodu i z tyłu z funkcją wizualizacji na ekranie nawigacji, elektryczne szyby, tempomat. Z zakresu bezpieczeństwa wymienić możemy reflektory główne bi-ksenonowe z funkcją doświetlania zakrętów i światłami LED do jazdy dziennej, asystenta zjazdu i podjazdu, ESP - system stabilizacji toru jazdy wraz z ABSplus, EDS, ASR, isofix, 8 poduszek powietrznych, hamulec antykolizyjny, auto-hold, czujnik deszczu i zmierzchu. Nie zabraknie również aktywnego tempomatu wyposażonego w funkcję automatycznego hamowania i ruszania w korku. Auto zapewnia komfort typowy jak dla limuzyny. Dlatego jazda Volkswagenem Touaregiem należy do przyjemności. Zawieszenie posiada kilka trybów pracy (Normal, Comfort oraz Sport). W dwóch pierwszych przypadkach jest komfortowo, zawieszenie idealnie wybiera jakiekolwiek nierówności. W trybie Sport natomiast staje się ono sztywniejsze, wraz z nim możemy zapomnieć o bocznych przechyłach. Bez obaw w teren Tak jak przystało na prawdziwego SUV-a, auto dzielnie sobie radzi w terenie.Pomaga w tym regulowane w szerokim zakresie pneumatyczne zawieszenie o prześwicie 16-30 cm, które podzielone zostało na pięć poziomów To w połączeniu ze stałym napędem powoduje, że Touareg jest dzielny w średniozaawansowanym terenie oraz podłożach typu błoto czy grząski piach. Możemy wybrać pomiędzy trybem jazdy On Road a Off Road. Wybór poszczególnego systemu ma wpływ na pracę systemów ABS, ESP, automatycznej skrzyni biegów. Umożliwia również korzystanie z automatycznego asystenta zjazdu ze wzniesienia. Standardowo siła napędowa rozdzielana jest na osie w proporcjach 40:60. Wybierając jednak pakiet Terrain Tech otrzymujemy blokadę mechanizmu różnicowego (rozdział 50:50) wraz z reduktorem o przełożeniu 2,69. Wspomniane już pneumatyczne zawieszenie zapewnia największy prześwit w terenie do prędkości 20 km/h. Jednocześnie od 140 km/h obniża się do najniższego położenia. Dzięki temu auto ma mniejszy opór powietrza, i lepiej prowadzi się na autostradzie. W pozytywnych słowach powiedzieć możemy o silniku wysokoprężnym. Ponad dwutonowy Volkswagen Touareg napędzany jest mocnym trzycylindrowym dieslem o mocy 262 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 550 Nm, który dostępny jest już od 1750 obr./min. Auto jest dynamiczne (sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 7,3 s). Z jednostką współpracuje ośmiobiegowa skrzynia Tiptronic. Jej pracę ocenić należy wysoko. Czy auto jest pozbawione wad? Wydaje się, że lepszy powinien być układ hamulcowy. Tydzień za kierownicą Volkswagena Touarega przyniósł kilka konkluzji. Po pierwsze jest to jeden z najbardziej uniwersalnych SUV-ów. Wszystko dlatego, że jest dosyć dzielny w terenie, zaś na utwardzonych drogach wygodny. Wreszcie zapewnia komfort podróżowania oraz przestronne wnętrze. Ale czego innego zresztą można oczekiwać po tego typu aucie? Paweł Pusz Zalety auta: - przestronna kabina - dynamiczny silnik - skrzynia biegów - wyposażenie - komfort podróżowania - właściwości terenowego - funkcjonalność Wady auta: - przeciętne hamulce - brak płaskiej podłogi bagażnika Podstawowe parametry techniczne Volkswagena Touarega 3.0 TDI 4Motion Perfectline R-Style: Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4800/1940/1730 mm Silnik: wysokoprężny Pojemność: 2967 cm3 Moc maksymalna: 262 KM przy 3800 obr./min Maksymalny moment obrotowy:  580 Nm przy1750-2500 obr./min Skrzynia biegów: automatyczna, 8-stopniowa Napęd: 4x4 (4Motion) Osiągi (0-100 km/h): 7,3 s Prędkość maksymalna: 225 km/h Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 7,7/6/6,6 l Pojemność bagażnika: 580-1642 l Pojemność zbiornika paliwa: 60 l Masa własna: 2110 kg Kąt natarcia: 24,2 stopnia Kąt zejścia: 19,9 stopnia Kąt rampowy: 16,6 stopnia Cena wersji V6 TDi: 244 390 zł Cena wersji Perfectline R-Style: 297 990 zł Cena egzemplarza prezentowanego: 331 900 zł [gallery ids="55366,55370,55355,55381,55364,55377,55367,55365,55375,55373,55376,55382,55359,55398,55426,55417,55415,55397,55428,55412,55405,55404,55406,55403,55402,55411,55410,55408,55407,55414,55401,55395,55393,55394,55396,55392,55391,55388,55386,55387,55389,55390,55384,55409,55400,55424,55420,55423,55418,55422,55378"]

Zobacz podobne artykuły:

VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf
kalendarz 12/04 2024

VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf

Prezentacje / Nowości

2024.04.12

Wyjątkowa chwila - 50 urodziny. Z tej okazji przygotowana została specjalna edycja bestsellerowego modelu VW.
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
 VW Golf - 50 lat i 37 mln egzemplarzy
kalendarz 01/04 2024

VW Golf - 50 lat i 37 mln egzemplarzy

Moto fanatyk

2024.04.01

Golf kończy 50 lat. Model ten stał się najlepiej sprzedającym się europejskim samochodem wszech czasów.
Najnowsze artykuły:
Tajemniczy prototyp Peugeota

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
 52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

Wiadomości / Moto sport

2024.04.17

77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w 52. edycji Rajdu Świdnickiego.
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Wiadomości / News

2024.04.16

Alfa ugięła się pod naciskiem włoskiego rządu i zmieniła nazwę nowego modelu.