Volkswagen Tiguan Allspace R-Line 2.0 TSI 245 KM 4Motion – Czy warto?
Testy / Testy / Volkswagen
Volkswagen Tiguan Allspace R-Line 2.0 TSI 245 KM 4Motion – Czy warto?
Testy / Testy / Volkswagen
Volkswagen Tiguan to ciekawa propozycja wśród SUV-ów. Czy w dobie wysokich cen paliw warto pochylić się nad mocną odmianą benzynową?
Testowana odmiana Tiguana to wersja R-Line. Charakteryzuje się bardziej sportową sylwetką. Auto otrzymało 20-calowe felgi aluminiowe i wyróżniający spośród tłumu niebieski lakier. To jednak nie wszystko. Dorzucić do tego trzeba chromowane końcówki układu wydechowego i emblematy R na nadwoziu. Wygląda to niczym w modelu R. Ale skoro sylwetka zobowiązuje to silnik nie może skrywać rozczarowania.
Wygodnie i komfortowo
Nim jednak omówimy to, czym charakteryzuje się jednostka napędowa, parę słów o wnętrzu Volkswagena. Materiały, które zostały użyte do jego wykonania są miękie i wykonane zostały z dobrych jakościowo materiałów. Odmiana Allspace charakteryzuje się większą przestronnością wnętrza. Zachowana została przy tym funkcjonalność kabiny. Tiguan oferuje komfortowe warunki podróżowania. Kierowca i pasażer z przodu mają dość wygodne, choć nieco sztywne siedziska. Podobnie jest na tylnej kanapie.
Przestrzeni jest naprawdę dużo i sytuacja ulega pogorszeniu jedynie w przypadku, gdy korzystamy z trzeciego rzędu siedzeń. Wówczas należy przesunąć kanapę do przodu, aby w ten sposób zapewnić miejsce na nogi pasażerom trzeciego rzędu siedzień. Jednak nie czarujmy się. Siedzenia te raczej zostały pomyślane pod kątem dzieci niż dorosłych. Jak to bywa przy tego typu rozwiązaniach, zajmowanie miejsca w trzecim rzędzie siedzeń jest mocno utrudnione. Trzeba przesunąć środkową kanapę do przodu. Podłoga jest wysoko umieszczona, co zmusza do podniesienia zagłówka. To z kolei znacznie ogranicza nam widoczność do tyłu.
Bagażnik na pochwałę
700 litrów to rezultat, który imponuje. Podobnie, jak uzyskanie 1920 l po złożeniu dwóch tylnych rzędów siedzeń. Co istotne, otrzymujemy także płaską powierzchnię bagażnika. Gdybyśmy jednak mieli wyjechać na wakacje z kompletem pasażerów, pojemność przedziału pasażerskiego wyniesie jedynie 230 l. Także pod względem ergonomii wszystko jest bez zarzutu. Osobiście podoba mi się fakt, że niemiecki producent nie zrezygnował całkowicie z fizycznych przycisków czy pokręteł.
Optymalny wybór?
Pora zajrzeć pod maskę. Co się pod nią skrywa? Jednostka benzynowa o pojemności 2 litrów i mocy 245 KM dysponująca momentem obrotowym wynoszącym 370 Nm. Umożliwia to osiągnięcie pierwszych 100 km/h już po 6,2 sekundach. To więcej, aniżeli można oczekiwać od tego typu auta. Prędkość maksymalna Tiguana wynosi 229 km/h. Wadą tej jednostki jest natomiast zużycie paliwa.
Trzeba przyzwyczaić się, że w warunkach miejskich będzie to w granicach 12-13 litrów. Zaletą Volkswagena jest trakcja. Napęd 4Motion zapewnia strabilność podczas nie tylko prostej jazdy, ale również pokonywania zakrętów. Oczywiście z racji wyższego środka ciężkości oraz swoich gabarytów pojazd nie będzie aż tak zwinny jak samochód osobowy i nawozie może mieć tendecję do lekkiego przechylania się podczas pokonywania zakrętów.
Kabina została przyzwoicie wyciszona i jadąc trasami szybkiego ruchu bez większych problemów możemy prowadzić rozmowę z pasażerami. Podczas podróży w nocy docenimy reflektory matrycowe IQ.Light. Doskonale doświetlają drogę w nocy, skutecznie sterując także wiązkę świateł drogowych wycinając ze snopu świetlnego inne pojazdy by ich nie oślepiać.
Docenimy również system audio marki Harman Kardon. Niewątpliwie przyda się także system Travel Assist. Dzięki temu rozwiązaniu auto prowadzi się środkiem pasa, natomiast puszczenie kierownicy powoduje zaciskanie pasa, przyhamowanie, wreszcie w końcu hamowanie z włączonymi światłami awaryjnymi. Wadą tego systemu jest powolne działanie funkcji dopasowywania prędkości do znaków drogowych. Czasami system źle odczytywał znaki i mylił się z dopuszczalnymi prędkościami maksymalnymi.
Ile kosztuje?
Najtańszą odmianą Tiguana jest 1.5 TSI EVO/150KM w cenie 159 790 zł. Za testowaną wersję trzeba wydać minimum 215 490 zł. Tiguan Allspace to ciekawe propozycja rynkowa. Pojazd posiada wiele zalet. Osobiście wybrałbym jednak wersję bardziej ekonomiczną, która też powinna zadowolić nawet największego malkontenta.
MOTOTRENDY.PL
Zalety auta:
- atrakcyjna sylwetka
- przestronne wnętrze
- pojemność bagażnika
- osiągi jednostki napędowej
- komfort podróżowania
Wady auta:
- zużycie paliwa
- sprawność systemów asysty zależna od aktualności map nawigacji
- mała przestzeń bagażowa w konfiguracji siedmiomiejscowej
Podstawowe parametry techniczne Volkswagen Tiguan Allspace R-Line 2.0 TSI 245 KM 4Motion:
Wymiary (dł./szer/wys): 4486/1839/1672/2677 mm
Pojemność silnika: 1984 cm3
Maksymalna moc: 245 KM
Napęd: na 4 koła
Maksymalny moment obrotowy: 370 Nm przy 1600-4300 obr/min
Skrzynia biegów : automatyczna 7DSG
Przyspieszanie 0-100 km/h: 6,2 s
Prędkość maksymalna: 229 km/h
Średni zużycie paliwa: 6,9 l
Pojemność bagażnika: 700/1920 l
Pojemność zbiornika paliwa: 45 l
Cena: od 215 490 zł
Zobacz podobne artykuły:
VW Golf GTI w polskich salonach
Wiadomości / News
2024.09.11
VW zamknie fabryki w Niemczech?
Wiadomości / News
2024.09.04
Dostawcze VW z dłuższą gwarancją
Wiadomości / News
2024.08.30
Przypadkowo ujawniony lifting Renault Austral
Wiadomości / News
2024.09.17
Elektryczne hulajnogi w Polsce
Wiadomości / Gorące tematy
2024.09.16