Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Volkswagen Passat 2.0 TDI R-Line Variant Highline - Wszechstronny dominator
kalendarz 25/02 2016

Volkswagen Passat 2.0 TDI R-Line Variant Highline - Wszechstronny dominator

Testy / Volkswagen / slider

Od początku produkcji Volkswagen sprzedał aż 22 miliony modelu Passat. Obecna ósma już generacja tego modelu ma okazje potrzymać ten trend.

Najnowszy Passat powstał w oparciu o zupełnie nową konstrukcję. Zbudowany został w oparciu o modułową płytę podłogową MQB. Dzięki zastosowaniu nowych rozwiązań udało się obniżyć masę pojazdu aż o 85 kg. Dodatkowo zmnieszono zużycie paliwa o prawie 20 %.  Podczas prac przy bryle nadwozia pracował zespół konstruktorów i stylistów pod kierownictwem Klausa Bischoffa. Co prawda długość nadwozia nie uległa zmianie, ale najnowszy Passat jest szerszy i niższy, zaś rozstaw osi powiększył się o 79 mm. Dzięki temu nadwozie prezentuje się elegancko oraz reprezentacyjnie zawierając dużo chromowanych elementów podkreślających luksusowy charakter pojazdu. Smaczku dodają również 18-calowe aluminiowe tarcze kół, które nadają autu lekkości.

Komfortowo Zasiadając we wnętrzu Volkswagena Passata dostrzec możemy wyraźne zwiększenie przestronności. Zmiany poczują pasażerowie tylnej kanapy, gdzie ilość miejsca jest więcej aniżeli wystarczająca. Przy okazji udało się powiększyć pojemność bagażnika, która wynosi obecnie aż 650 (1780) litrów. Wnętrze Volkswagena jest nowoczesne, ale jednocześnie stonowane. VW_Passat_Variant

Deska rozdzielcza przedzielona została listwa aluminiową, która ożywia wnętrze. W oczy rzucają się wloty powietrza, które znajdują się nad listwą aluminiową. Jakość wykonania stoi na wysokim poziomie, zastosowane materiały są miękkie w dotyku. Wzrok przykuwa wielofunkcyjna kierownica,  spłaszczona w dolnej części czy ekran o przekątnej 12,3 cali i rozdzielczości 1440 x 540 pikseli. Wyświetlać nawigację możemy również pomiędzy zegarami obrotomierza i prędkościomierza. Za jego pomocą możemy obsługiwać również Bluetooth, telefon, audio oraz uzyskać informacje informacje dotyczące samego pojazdu. Na uwagę zasługuje ergonomia. Tradycyjnie wszystko zostało w przemyślany sposób rozplanowane. Przyciski i pokrętła znajdują się blisko ręki  kierowcy, a obsługa urządzeń jest łatwa i intuicyjna. Auto zapewnia komfortowe warunki do dalszych podróży. Fotele są wygodne a ich system regulacji pozwala na dopasowanie ich kształtu każdej do sylwetki.

Zaskakujący dynamiczny i oszczędny Pod maską naszego auta pracuje mocny wysokoprężny silnik o pojemności 2-litrów dysponujący mocą 240 KM. Jednak nie sama moc jest tutaj najważniejsza. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 500 dostępny jest już w zakresie obrotów na poziomie 1750-2500obr./min. Powoduje to, że Volkswagen Passat Variant przyspiesza nad wyraz ochoczo, a sprint do 100 km/h zajmuje mu 6,1 s. Auto przy tym jest bardzo oszczędne. VW_Passat_Variant_13

Średnie zużycie paliwa wynosi 7 litrów, co biorąc pod uwagę masę auta, moc oraz napęd na obie osie jest rewelacyjnym wynikiem. Silnik współpracuje z 7-mio biegową skrzynią DSG. Volkswagen prowadzi się stabilnie i komfortowo a wnętrze kabiny należy do dobrze wyciszonych. Nasza wersja została wyposażona w funkcję adaptacyjnej regulacji zawieszenia DCC. Kierowca może zatem wybrać jeden z 5 trybów jazdy: Normal, Comfort, Sport, Eco oraz Individual.

Nowy Volkswagen Passat Variant to auto, które ma wiele do zaoferowania. Jest funkcjonalne, komfortowe, przestronne, atrakcyjne, zaś w naszej wersji silnikowej nie tylko oszczędne ale zaskakująco szybkie. Żeby jednak stać się jego właścicielem musimy liczyć się z wydatkiem blisko 180 000 zł. To bardzo wysoka kwota, jak na auto tego segmentu. Ceny na Volkswagena Passata zaczynają się od niewielu ponad 97 000 zł.

Paweł Pusz Zalety auta: -atrakcyjna sylwetka -jakość wykonania -obszerne i wygodne wnętrze -dynamiczny i  oszczędny silnik -pojemność bagażnika Wady auta: -wysoka cena prezentowanego auta Podstawowe parametry techniczne Volkswagena Passata 2.0 TDI R-Line Varianta Highline: Wymiary (długość/szerokość/wysokość):  4882/1832/1477 mm Silnik: wysokoprężny (bi-turbo) Pojemność: 1968 cm3 Moc maksymalna: 240 KM przy 4000obr./min Maksymalny moment obrotowy: 500 Nm przy 1750-2500obr./min Skrzynia biegów: automatyczna, siedmiobiegowa DSG Napęd:  4x4 Osiągi (0-100 km/h): 6,1 s Prędkość maksymalna: 240 km/h Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 6,4/4,6/5,3 l Średnie zużycie paliwa 7,0 l Pojemność baku: 66 litrów Masa własna: 1646 kg Pojemność bagażnika: 650/1748 l Cena auta: od 97 190 zł (wersja 1.4 TSI 125 KM) Cena wersji prezentowanej: od 176 990 PLN [gallery ids="56183,56184,56185,56186,56187,56188,56189,56190,56191,56192,56193,56194,56195,56196,56197,56198,56199,56200,56201,56202,56203,56204,56205,56206,56207,56208,56209,56210,56211,56212,56213,56214,56215,56216,56217,56218"]

Zobacz podobne artykuły:

VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf
kalendarz 12/04 2024

VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf

Prezentacje / Nowości

2024.04.12

Wyjątkowa chwila - 50 urodziny. Z tej okazji przygotowana została specjalna edycja bestsellerowego modelu VW.
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
 VW Golf - 50 lat i 37 mln egzemplarzy
kalendarz 01/04 2024

VW Golf - 50 lat i 37 mln egzemplarzy

Moto fanatyk

2024.04.01

Golf kończy 50 lat. Model ten stał się najlepiej sprzedającym się europejskim samochodem wszech czasów.
Najnowsze artykuły:
Tajemniczy prototyp Peugeota

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
 52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

Wiadomości / Moto sport

2024.04.17

77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w 52. edycji Rajdu Świdnickiego.
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Wiadomości / News

2024.04.16

Alfa ugięła się pod naciskiem włoskiego rządu i zmieniła nazwę nowego modelu.