Volkswagen ID.3 GTX Performance wyceniony
Na polskim rynku debiutuje elektryczny model ID.3 w najmocniejszej wersji.
„Dzięki typowemu dla samochodów elektrycznych spontanicznemu i liniowemu dostarczaniu mocy, uważam nowego ID.3 GTX Performance za elektryczny odpowiednik naszej ikony sportowego auta kompaktowego – Golfa GTI Clubsport. Oczywiście, napęd elektryczny i turbodoładowany silnik benzynowy różnią się od siebie charakterystyką rozwijania mocy, ale z pewnością ID.3 GTX Performance i Golf GTI Clubsport mają tę samą fascynującą lekkość podczas przyspieszania" – powiedział Kai Grünitz, członek zarządu marki Volkswagen, odpowiedzialny za rozwój.
ID.3 GTX Performance jest pierwszym modelem, w którym zastosowano udoskonalony układ napędowy Volkswagen Performance. Moc została zwiększona z 285 KM w ID.3 GTX do 326 KM w ID.3 GTX Performance. W obu przypadkach silnik elektryczny dostarcza maksymalny moment obrotowy 545 Nm – przewyższając pod tym względem najmocniejsze doładowane silniki spalinowe VW. W 326-konnej wersji ID.3 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona do 200 km/h.
Źródłem energii jest akumulator litowo-jonowy o pojemności netto 79 kWh, który na stacjach szybkiego ładowania DC można ładować mocą do 185 kW. Jak zapewnia producent, czas ładowania od 10 do 80 procent wynosi ok. 26 minut. Zasięg auta wg WLTP wynosi 601 km.
Adaptacyjne zawieszenie DCC zostało specjalnie dostrojone dla modeli ID.3 GTX, zastosowano w nim m.in. zmodyfikowane stabilizatory, dostosowane do świetnych osiągów samochodu. Standardowo auto jest wyposażone w przednią oś z kolumnami MacPherson i pięciowahaczową oś tylną. W modelach ID.3 GTX standardem jest progresywny układ kierowniczy. Najmocniejsza odmiana jest również wyposażona seryjnie w adaptacyjne zawieszenie DCC.
Samochód wyróżnia się także stylizacją. Specyficzny dla odmian GTX przedni zderzak ma nowy, czarny wlot powietrza z diamentowym wzorem i dostępnymi tylko w topowych wersjach światłami. 20-calowe felgi Skagen są opcjonalnie dostępne w czarnym kolorze. Zadbano również o dodatki we wnętrzu.
Wyposażenie obejmuje m in. najnowszą generację oprogramowania i systemu infotainment z 12,9-calowym wyświetlaczem, asystentem głosowym IDA. Opcjonalnie dostępny jest także zmodyfikowany wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, nowo zaprojektowana aplikacja wellness i system audio firmy Harman Kardon.
Na liście systemów odpowiadających za bezpieczeństwo znalazły się tempomat, system hamowania awaryjnego Front Assist z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu Lane Assist, funkcję hamowania na zakrętach i rozpoznawanie znaków drogowych. W wyposażeniu standardowym ID.3 GTX Performance na polskim rynku znajdą się także pakiety Wnętrze Style Plus, Komfort, Assistance wraz z Park Assist, a także matrycowe reflektory LED.
Topowa wersja ID.3 została wyceniona na 235 690 zł./ns/
źródło: VW
Zobacz podobne artykuły:
Volkswagen sprzedał fabrykę w Chinach
Wiadomości / News
2024.11.30
Wypadek, który zyskał światowy rozgłos
Wiadomości / News
2024.11.30
Toyota potwierdza powrót Celiki
Wiadomości / News
2024.11.25
Thierry Neuville po raz pierwszy mistrzem świata
Wiadomości / Moto sport
2024.11.30
Wypadek, który zyskał światowy rozgłos
Wiadomości / News
2024.11.30
Mercedes GLC 200 4Matic – SUV z charakterem
Testy / Testy
2024.11.29