Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Volkswagen dostarczył 100-tysięcznego e-Golfa
kalendarz 28/11 2019

Volkswagen dostarczył 100-tysięcznego e-Golfa

News / Volkswagen

W Szklanej Manufakturze w Dreźnie przekazano nabywcy jubileuszowy egzemplarz elektrycznego Golfa.

Przypomnijmy, że model ten wprowadzono do sprzedaży w 2014 r. jako drugi – po VW e-up! (2013 r.) – elektryczny samochód koncernu wyposażony w akumulator (tzw. BEV), e-Golf jako jedno z najpopularniejszych aut elektrycznych w Europie zdobył uznanie wielu klientów, również w USA. W Dreźnie od 2020 r. będzie montowany VW ID.3. Szklana Manufaktura zostanie rozbudowana stając się jednocześnie miejscem odwiedzin dla wszystkich miłośników motoryzacji.

Stutysięczny samochód w kolorze „Pure White” trafił do Maika Jaehde z Landolfshausen pod Hanowerem. Po uroczystym odbiorze auta jego właściciel, w ramach specjalnego programu, wziął udział w zwiedzaniu Szklanej Manufaktury.

Holger B. Santel, szef działu Sprzedaży i Marketingu w Niemczech, powiedział: „e-Golf już od ponad pięciu lat pełni funkcję ambasadora aut elektrycznych. Wyprodukowanie 100.000 egzemplarzy to dowód, że z sukcesem wykonuje tę misję. Przyczynił się do zmiany sposobu myślenia o elektrycznych samochodach torując drogę nowemu ID.3”.

Henning Schulzki, dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w Szklanej Manufakturze, dodał: „Od 2017 roku e-Golf sprawia, że Szklana Manufaktura jest atrakcyjnym oknem wystawowym elektromobilności. W tym roku powstanie tutaj ponad 16.000 egzemplarzy tego auta – to nowy rekord. Cieszymy się, że 100-tysięczny e-Golf został wyprodukowany właśnie u nas”.

Produkcja e-Golfa rozpoczęła się w Wolfsburgu w 2014 r. Z uwagi na duże zainteresowanie, od ponad 2,5 roku model ten jest dodatkowo montowany w Szklanej Manufakturze. Od jesieni przyszłego roku z taśm fabryki będzie zjeżdżać VW ID.3. Seryjna produkcja pierwszego auta skonstruowanego na modułowej platformie MEB rozpoczęła się w listopadzie w Zwickau.

Szklana Manufaktura będzie rozwijać się jako miejsce, w którym klienci mogą uroczyście odebrać swoje auto oraz jako atrakcyjne centrum wizyt miłośników motoryzacji, główny nacisk zostanie położony na samochody elektryczne. Dodajmy, że każdego roku w Szklanej Manufakturze powstaje 1300 pojazdów. Liczba ta ma się znacznie zwiększyć w ciągu najbliższych lat.

Od stycznia do października br. na całym świecie do rąk klientów trafiło 27.900 e-Golfów, w całym 2018 r. było ich 24.800. Najważniejszymi rynkami w roku 2019 okazały się Norwegia, Niemcy, USA, Wielka Brytania i Holandia.

Dodajmy, że e-Golf dysponuje mocą 136 KM i ma zasięg do 230 km (wg WLTP)./ns/

źródło: VW


Tagi:
Volkswagen, VW, VW e-Golf, Szklana Manufaktura

Zobacz podobne artykuły:

Subaru WRX 2022 – Zwiastun
kalendarz 29/07 2021

Subaru WRX 2022 – Zwiastun

Wiadomości / News

2021.07.29

Podczas New York Auto Show w przyszłym miesiącu zostanie zaprezentowane Subaru WRX.
Volkswagen Samochody Dostawcze zaprasza fanów na VW Bus Festival
kalendarz 24/07 2021

Volkswagen Samochody Dostawcze zaprasza fanów na VW Bus Festival

Moto fanatyk

2021.07.24

Spotkanie miłośników Volkswagenów serii T odbędzie się w dniach 15-17 lipca 2022 r. na terenie targów w Hanowerze.
Peugeot elektryfikuje
kalendarz 23/07 2021

Peugeot elektryfikuje

Wiadomości / News

2021.07.23

Peugeot ogłosił plany elektryfikacji całej swojej gamy w Europie w ciągu najbliższych czterech lat.
Najnowsze artykuły:
Subaru WRX 2022 – Zwiastun

Subaru WRX 2022 – Zwiastun

Wiadomości / News

2021.07.29

Podczas New York Auto Show w przyszłym miesiącu zostanie zaprezentowane Subaru WRX.
Metoda „na stłuczkę” wciąż działa

Metoda „na stłuczkę” wciąż działa

Wiadomości / Gorące tematy

2021.07.27

Liczba wyłudzeń z ubezpieczeń komunikacyjnych rośnie z każdym rokiem.
„Design musi wzbudzać emocje"

„Design musi wzbudzać emocje"

Wiadomości / Wydarzenia

2021.07.25

Rozmowa z szefem działu stylistyki zewnętrznej Audi Philippem Römersem i z odpowiadającym za styl wnętrza Norbertem Weberem.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.