Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Volkswagen California 6.1 Ocean – Gdy urlopu przyjdzie czas...
kalendarz 27/10 2024

Volkswagen California 6.1 Ocean – Gdy urlopu przyjdzie czas...

Testy / Testy / Volkswagen

Gdy przychodzi czas urlopów, jednym z fajniejszych metod spędzenia wolnego czasu jest udanie się na kemping. Z myślą o takich osobach Volkswagen stworzył model California 6.1.

Jest to typowy kamper, który idealnie nadaje się do dalekich podróży, ale może także posłużyć nam jako hotel na kołach. Pamiętać możemy tylko o jednym. W przeciwieństwie do większego modelu Grand California nie posiada kabiny prysznicowej oraz łazienki. Jest za to autem, którym możemy przemieszczać się również co dziennie po mieście.

Na co dzień?
Podróż kamperem to marzenie wielu kierowców. To przede wszystkim swoboda niczym nie zmącona oraz wolność. Jedziemy tam, gdzie chcemy i w ten sposób spontaniczne wypady mogą przynieść nam wiele przeżyć. Ale przede wszystkim wypoczynku. Wreszcie kamper to uniezależnienie od hotelu. Dla takich osób Volkswagen proponuje m.in. model California. Od 2021 roku w ofercie znajduje się Volkswagen Multivan T7. Nasz model testowy bazuje na odmianie 6.1 produkowanej od 2019 roku. Auto jest pokaźnych wymiarów. Jego długość wynosi 4904 mm, dlatego podczas prowadzenia nie mamy poczucia, że kierujemy zbyt długim autem. Swoją drogą California posiada długość nadwozia przypominającą auta typu kombi klasy wyższej. Jedyne niedogodności, jakie mogą przytrafić się nam występują podczas poszukiwania miejsca parkingowego.

Zajrzyjmy do środka
Auto zapewnia podróżowanie w komfortowych warunkach. Zarówno z przodu na fotelach, jak i z tyłu na kanapie można docenić wysoki komfort podróżowania. Z przodu jest wygodnie, a z tyłu już...przepastnie. Tyle mamy miejsca. Kierowca może zająć wygodną pozycję za kierownicą oraz intuicyjnie obsługuje urządzenia pokładowe. Są one obsługiwane również za pomocą tradycyjnych pokręteł oraz przycisków. Dodatkowo na plus jest fakt, że ekran dotykowy jest czytelny i nie sprawia problemów w obsłudze. Auto obsługuje się niemal intuicyjnie.

Poruszając się Volkswagenem niewątpliwie docenimy jego komfort. To nie tylko zasługa foteli, ale przede wszystkim odpowiedniego zawieszenia. Wszelkie nierówności są jemu nie straszne i auto dobrze je tłumi.

Małe mieszkanie
Gdy tylko odsuniemy siedzenia do tyłu, uzyskujemy przestrzeń, która pozytywnie zaskakuje. Robi ona wrażenie. Jest ona również wystarczająca na głowę. Będąc prawie wyprostowanym nie uderzymy w podsufitkę. Zresztą gdy podniesiemy dach, wówczas naszym oczom pokazuje się drugie miejsce noclegowe, w formie namiotu. Auto zatem idealnie nadaje się do dalszych podróży rodzinnych w cztery osoby. Odnośnie tych osób...Auto oferuje wygodne możliwości noclegowe. Wygodnie mogą spać dwie dorosłe osoby w rozkładanej kanapie na dole, jak i w namiocie na dachu.

Nasza wersja Ocean charakteryzowała się bogatym wyposażeniem. Auto posiada wszystkie elementy z zakresu komfortu czy bezpieczeństwa. Dodatkowo kokpit rozplanowany został w czytelny sposób i jego obsługa nie sprawia problemów.

Z kolei w zakres ,,turystycznego wyposażenia”  można wliczyć dwa rozkładane stoliki, krzesła. Ale to nie wszystko, bowiem są jeszcze szafki umieszczone w tylnej części. Tam też obok bagażnika znajduje się lodówka, kuchenka czy zlewozmywak. Podczas postoju docenimy markizę, która jest za dopłatą 2805 zł. Dzięki temu możemy siedzieć na zewnątrz i w pewnym sensie powiększyć sobie część mieszkalną. Można schować się przed deszczem lub nadmiernym słońcem.

Optymalny?
Pod maską naszego testowanego auta pracuje 150-konny silnik wysokoprężny. Choć moc nie jest niska, to biorąc pod uwagę wysoką masę własną auta przekraczającą 2,5 tony nie należy spodziewać się dynamicznej jazdy. Dlatego osoba szukająca dynamiki jednostki może być zawiedziona. Ale dla innej osoby, biorąc pod uwagę, że auto nie jest sportowe, dynamika będzie wystarczająca. Plusem Californii jest niewielki apetyt na paliwo. Poruszając się w miarę spokojnie możemy uzyskać średnie spalanie na poziomie 8 litrów. Silnik współpracuje z dwusprzęgłową skrzynią typu DSG. Kulturę pracy skrzyni biegów oceniamy wysoko.

Do mocnych atutów Volkswagena zaliczyć należy układ jezdny. Dodatkowo zawieszenie DCC posiada wybór profilu jazdy. Auto bardzo dobrze wybiera nierówności, wyboje, a podczas pokonywanych zakrętów w trybie Comfort nadwozie nie buja. W trybie Sport nadwozie nie wychyla się nadmiernie. Generalnie auto oferuje wysoki komfort podróżowania. Ceny Volkswagena Californii 6.1 zaczynają się od ponad 266 000 złotych.
MOTOTRENDY.PL

Zalety auta:
- łatwość prowadzenia
- wyposażenie
- intuicyjna obsługa
- komfort podróżowania
- wygodne łóżka

Wady auta:
- średnia dynamika

Podstawowe parametry techniczne Volkswagen California 6.1 Ocean:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4904/1904/1990/3000 mm
Silnik: wysokoprężny z turbiną
Pojemność: 1968 cm3
Moc maksymalna: 150 KM przy 3250 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 340 Nm przy 1500 obr./min
Napęd: przedni
Skrzynia: skrzynia 7-biegowa automatyczna
Osiągi (0-100 km/h): b.d.
Prędkość maksymalna: 182 km/h
Średnie zużycie paliwa w teście: 8 l
Pojemność zbiornika paliwa: 70 l
Pojemność lodówki: 70 l
Cena: od ponad 266 000 zł


Tagi:
Volkswagen California 6.1 Ocean, Volkswagen California 6.1, Volkswagen California, test Volkswagen California 6.1 Ocean, test Volkswagen California 6.1, test Volkswagen California 6.1, test Volkswagen California

Zobacz podobne artykuły:

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Elegance AllGrip 129 KM – Sprawdzony
kalendarz 18/03 2025

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Elegance AllGrip 129 KM – Sprawdzony

Testy / Testy

2025.03.18

Suzuki Vitara bez dwóch zdań nie jest autem krzykliwym. Na tle konkurencji wygląda bardzo konserwatywnie. To nie przeszkadza jednak jemu, żeby odnosić sukcesy na rynku i być jednym z najpopularniejszych aut w swojej klasie....
Honda CR-V e:HEV Advance AWD – Bez udawania
kalendarz 14/03 2025

Honda CR-V e:HEV Advance AWD – Bez udawania

Testy / Testy

2025.03.14

Honda CR-V to sprawdzone i cenione auto. Klienci doceniają je za jakość wykonania, jednostki napędowe oraz wygodne i komfortowe wnętrze. Występuje w odmianie przednionapędowej, jak i z napędem na obie osie. Ta ostatnia wersja...
Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD 184 KM – Mocny gracz
kalendarz 13/03 2025

Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD 184 KM – Mocny gracz

Testy / Testy

2025.03.13

Honda wprowadzając na rynek SUV-ów nową odmianę modelu CR-V pokazało, że ma doświadczenie w tworzeniu aut tego typu. Nowy model, podobnie jak poprzednik otrzymał jednostkę hybrydową.
Najnowsze artykuły:
Kolejne rekordowe Safari Toyoty?

Kolejne rekordowe Safari Toyoty?

Wiadomości / Moto sport

2025.03.20

Tegoroczny Rajd Safari jest setnym rajdem WRC dla zespołu Toyoty.
Ford - od białego do czarnego

Ford - od białego do czarnego

Wiadomości / News

2025.03.18

Jakie kolory preferują decydujący się na kupno Forda?
Automaty górą, Toyota wygrywa z Oplem

Automaty górą, Toyota wygrywa z Oplem

Wiadomości / Gorące tematy

2025.03.18

Chińskie auta zyskują zaufanie Polaków.