Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Uwaga warsztaty i kierowcy - problemy z LPG
kalendarz 12/01 2016

Uwaga warsztaty i kierowcy - problemy z LPG

Eksploatacja / slider

Spadek pojemności akumulatorów, wysokie opory w podzespołach powodowane przez zgęstniały olej, podwyższona wilgotność powietrza powodują, że nasze pojazdy nie zawsze zimą pracują prawidłowo. Czasami powodem jest także paliwo. W ostatnim okresie, kiedy temperatury spadły do poziomu kilkunastu stopni poniżej 0º C, warsztaty LPG, szczególnie w centrum Polski odnotowują zwiększoną liczbę przypadków nieprawidłowego funkcjonowania samochodów na gazie. Problem najczęściej ujawnia się w samochodach o nieco wyższej mocy i polega na przełączaniu się silnika na benzynę przy przyspieszaniu (jak po wyczerpaniu zapasu gazu). Jak się okazało powodem takiego zachowania silników zasilanych LPG jest niska prężność par paliwa gazowego, która powoduje, że ciśnienie gazu w zbiorniku ulega obniżaniu. Zbyt mało LPG w stanie ciekłym trafia do reduktora, a tym samym mniej paliwa jest odparowywane. Czujnik ciśnienia gazu rejestruje spadek jego wartości i samochód przełącza się na benzynę. Jest to szczególnie odczuwalne przy przyspieszaniu w samochodach wyposażonych w silniki o większej mocy, w których zapotrzebowanie na paliwo jest także nieco większe, zwłaszcza w fazie rozpędzania. Najbardziej prawdopodobną przyczyną jest pojawienie się na rynku gazu o niewłaściwych parametrach, który być może zawiera zbyt wiele butanu w stosunku do propanu. Niewykluczone także, że w dość trudnych warunkach pogodowych (temperatury nawet do -20º C) jakie panowały w ostatnich dniach, w samochodach o nieco większym zapotrzebowaniu na gaz, względna prężność par (150 kPa w -5º C) mieszaniny B okazała się zbyt mała by zapewnić odpowiednie dla prawidłowego funkcjonowania samochodów ciśnienie w zbiorniku. W większości instalacji gazowych nie ma pompy i paliwo przepływa przez instalację tylko dzięki nadciśnieniu występującym w zbiorniku. Wyjeżdżenie gazu do końca (niewykluczone, że będzie to wymagało wizyty w serwisie) i ponowne zatankowanie LPG z pewnością rozwiąże ten problem, tym bardziej, że temperatura otoczenia systematycznie się zwiększa. źródło: www.gazeo.pl

Zobacz podobne artykuły:

Kolizje i pożary z udziałem samochodów elektrycznych - co warto wiedzieć?
kalendarz 25/04 2024

Kolizje i pożary z udziałem samochodów elektrycznych - co warto wiedzieć?

Warsztat / Eksploatacja

2024.04.25

Pożar luksusowego samochodu elektrycznego Lucid Air w Warszawie zwrócił uwagę na profesjonalne i nietuzinkowe działania strażaków.
Awaria auta?
kalendarz 13/03 2024

Awaria auta?

Warsztat / Eksploatacja

2024.03.13

Holowanie nie zawsze jest konieczne.
Czy stać nas na samochody?
kalendarz 29/02 2024

Czy stać nas na samochody?

Warsztat / Eksploatacja

2024.02.29

Nawet 50 proc. wartości. Tyle może kosztować roczne utrzymanie używanego auta.

Firmy z branży

AKUMULATOREX

mazowieckie
ul. Puławska 413
02-801 Warszawa
Tel.: 881-558-332
http://www.akumulatorex.pl/

AMPERMAX

mazowieckie
ul. Zamieniecka 34A
04-158 Warszawa
Tel.: 513 690 990
https://najtansze-akumulatory.pl/
Najnowsze artykuły:
Majówka 2024 – raport drogowy

Majówka 2024 – raport drogowy

Bezpieczeństwo

2024.04.26

Przed nami pierwszy długi weekend majowy. Czego możemy spodziewać się w tym roku, wyruszając w trasę na majówkę?
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
 Wypadek na rajdzie ulicznym

Wypadek na rajdzie ulicznym

Finanse / Ubezpieczenia

2024.04.25

Czy poszkodowani dostaną pieniądze z OC?