Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Twin Ring Motegi – WTCC wróciło do Japonii
kalendarz 12/09 2015

Twin Ring Motegi – WTCC wróciło do Japonii

Wiadomości / Moto sport

Po dwóch miesiącach przerwy Wyścigowe Mistrzostwa Świata WTCC FIA wkraczają w ostatnią fazę.

Drugą część sezonu otwiera dalekowschodnie tournée  w Japonii. Zawodnicy rywalizujący w wyścigach samochodów turystycznych po raz pierwszy pojawią się na torze Motegi, położonym o 150 km na północ od Tokio.

Kierowcy Citroënów C-Elysée WTCC, mający na swoim koncie łącznie 14 zwycięstw w 16 wyścigach, zajmują cztery pierwsze miejsca w klasyfikacji generalnej sezonu. Liderem jest José María López, za nim plasują się kolejno Yvan Muller, Sébastien Loeb i Ma Qing Hua. Sébastien Loeb, tracący do Lópeza 92 punkty, praktycznie nie uczestniczy już w walce o tytuł. Niemniej, dziewięciokrotny Rajdowy Mistrz Świata ma na swoim koncie trzy wygrane biegi i już teraz może uznać bieżący sezon za bardziej udany niż poprzedni, w którym debiutował jako zawodnik serii WTCC.

Jeżeli Citroën utrzyma passę dobrych wyników i niezawodności swoich aut, w drugiej części sezonu zbliżać się będzie do zdobycia po raz drugi z rzędu tytułu Wyścigowego Mistrza Świata.

Po rozegranych na początku lata rundach w Ameryce Południowej, Afryce Północnej i Europie, bieżący sezon WTCC FIA wkracza w drugą fazę, zaplanowaną w Azji, w krajach Bliskiego i Dalekiego Wschodu. Po dwóch biegach, które odbędą się w Motegi, kolejne wyścigi zostaną zorganizowane w Chinach (Szanghaj), Tajlandii (Buriram) i w Katarze (Losail).

Czterej kierowcy fabryczni Citroën Racing odbyli serię treningów na torze Motorland Aragón w Hiszpanii w czasie letniej przerwy. „Celem tej sesji testowej było nie tyle wypróbowanie nowych części, co udoskonalenie już istniejących” – komentuje Xavier Mestelan, dyrektor techniczny Citroën Racing.- „Podczas wyścigów nie zawsze mamy czas i głowę do tego, by wszystko szczegółowo przeanalizować, dlatego zebraliśmy tutaj pytania, na które do tej pory brakowało nam odpowiedzi. Dzięki testom mogliśmy skupić się na trzech zasadniczych kwestiach. Są nimi mechanizm różnicowy, stałość siły hamowania i praca tylnej osi. Wyciągnięte wnioski przełożą się na jeszcze większą skuteczność w najbliższych występach. Będzie to tym ważniejsze, że przed końcem sezonu czeka nas rywalizacja na trzech torach, których jeszcze nie znamy.”

Wizyta na Twin Ring Motegi jest premierowa dla całej serii WTCC FIA, która dotychczas gościła na innych japońskich torach – najpierw Okayama, a później Suzuka. Tor Motegi, zbudowany w 1997 r. z myślą o wyścigach serii IndyCar, złożony jest z dwóch pętli – dużego owalu oraz trasy drogowej o długości 4801 m, na której odbędą się wyścigi samochodów turystycznych.

„Trasa składa się z zakrętów o średnim promieniu oraz szybkich. Trzy proste powinny dostarczyć okazji do wyprzedzania” – mówi Ma Qing Hua.- „Nie wydaje mi się, by był to szczególnie trudny tor, szczególnie jeśli porównać go do obiektów górskich, jak Północna Pętla Nürburgringu, czy Vila Real. Wiem jednak, że nie możemy go oceniać, zanim go naprawdę poznamy. Powinniśmy znaleźć właściwy kompromis pomiędzy dociskiem aerodynamicznym zwiększającym przyczepność w zakrętach a prędkością maksymalną na prostych, która umożliwia wyprzedzanie.”

„Poznawanie nowych miejsc jest zawsze ciekawe. O ile wiem, żaden zawodnik z całej stawki nie ścigał się jeszcze na Motegi” – dodaje Yvan Muller po przejeździe toru na symulatorze zespołu Citroën Racing.- „Nie ma co nastawiać się tam na wielkie prędkości maksymalne – uważam raczej, że ustawienia naszych aut będą preferowały docisk aerodynamiczny. Ważne będzie również oszczędzanie opon, mam bowiem wrażenie, że nawierzchnia jest tam bardzo szorstka.”

Na dziś (12.09) zaplanowane były sesje treningowe, o godz. 9:30 i 12:00. Do kwalifikacji zawodnicy ruszyli o 15:30, a ich ostatnia faza (Q3) o 16:10. W niedzielę start biegu nr 1 nastąpi o godz.14:15, a biegu nr 2 o 15:30. Obydwa biegi liczyć będą po 13 okrążeń, dających łączny dystans 62,413 km. Japonia leży w strefie czasowej GMT+9 (do czasu środkowoeuropejskiego należy dodać 7 godzin).

Zobacz podobne artykuły:

 Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych
kalendarz 01/05 2024

Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Wiadomości / News

2024.05.01

Uciekał bo chciał uniknąć konsekwencji.
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
kalendarz 29/04 2024

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.
 Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite
kalendarz 29/04 2024

Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Wiadomości / News

2024.04.29

Samochód miał pokonać 18 km na Motorworld ...
Najnowsze artykuły:
 Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Bezpieczeństwo

2024.05.02

Sprawdź, czy możesz prowadzić.
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.01

Lotus przygotował specjalną wersję modelu Evija przeznaczoną do jazdy po torze. Ten prototyp z napędem elektrycznym dołączył właśnie do grona najszybszych aut, które pojawiły się na torze Nürburgring.
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.