Trzy najpopularniejsze modele Lexusa w Europie
Jak pokazują wyniki sprzedaży, spośród modeli Lexusa najchętniej wybierane są SUV-y.
Lexus NX od kilku lat niezmiennie pozostaje najchętniej kupowanym samochodem tej marki na europejskim rynku. W 2019 r. z salonów na Starym Kontynencie wyjechały 24 309 egzemplarze tego 4,6-metrowego SUV-a, a ponad 70 proc. z nich stanowiły auta wyposażone w napęd hybrydowy.
Model ten jest dostępny na rynku od 2014 r. W Polsce auto można kupić z turbodoładowanym silnikiem 2.0 o mocy 238 KM i maksymalnym momencie obrotowym sięgającym 350 Nm lub 197-konnym układem hybrydowym z silnikiem benzynowym o poj. 2.5. Obie wersje silnikowe są dostępne z napędem na przód lub na cztery koła. W odmianie hybrydowej za napęd tylnej osi służy dodatkowy silnik elektryczny.
Lexus oferuje model NX z pakietem systemów bezpieczeństwa czynnego (w tym układem ochrony przedzderzeniowej z wykrywaniem pieszych i asystentem utrzymywania pasa ruchu), wyświetlaczem HUD, przednimi reflektorami full LED, adaptacyjnym zawieszeniem czy czujnikami parkowania z funkcją samoczynnego hamowania. Takie elementy jak dwustrefowa klimatyzacja, sterowanie głosowe czy system multimedialny Apple CarPlay i Android Auto wchodzą w skład wyposażenia podstawowego.
NX może również stać się pierwszą hybrydą plug-in marki. Japoński producent oficjalnie ogłosił, że planuje wprowadzić na rynek samochód z takim układem. A siostrzana Toyota zaprezentowała już model RAV4 Plug-in Hybrid. Podobne rozmiary obu modeli sprawiają, że przeszczepienie takiej jednostki do kolejnej odsłony Lexusa NX byłby naturalnym posunięciem.
Drugim najchętniej wybieranym przez Europejczyków samochodem Lexusa jest najnowszy i najmniejszy crossover marki, model UX. Samochód zanotował świetny start i w pierwszym pełnym roku obecności na rynku osiągnął sprzedaż 20 943 egzemplarzy.
Podobnie jak NX, Lexus UX również jest oferowany z dwiema jednostkami napędowymi do wyboru – 171-konnym benzynowym 2.0 lub 184-konnym napędem hybrydowym. Ten drugi jest dostępny z napędem na przednie koła lub obie osie, w którym również zastosowano dodatkowy silnik elektryczny. Średnie spalanie hybrydowego UX-a 250h wynosi od 5,3 l/100 km w wariancie przednionapędowym. W takiej wersji auto przyspiesza do 100 km/h nawet w 8,5 s.
Lexus oferuje swojego nowego crossovera z pokaźnym wyposażeniem standardowym. W bazowej cenie nabywca otrzymuje system ochrony przedzderzeniowej z wykrywaniem pieszych (również̇ w nocy) i rowerzystów, asystentów utrzymywania i podążania pasem ruchu czy system rozpoznawania znaków drogowych. Do tego warto dodać dwustrefową automatyczną klimatyzację z czujnikiem wilgotności, kamerę cofania, czy system multimedialny z Apple CarPlay i Android Auto.
W droższych wersjach wyposażenie obejmuje również wyświetlacz HUD, układ audio Mark Levinson z 13 głośnikami, czy system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z funkcją samodzielnego zatrzymania.
Gama modelu UX wkrótce się powiększy. Jeszcze w tym roku do salonów w wybranych europejskich krajach trafi pierwszy elektryczny samochód Lexusa, model UX 300e. Crossover będzie dysponował zasięgiem ponad 300 km (wg WLTP) i przyspieszeniem do setki w 7,5 s.
Na trzecim miejscu najpopularniejszych modeli Lexusa w Europie znalazł się RX. To z kolei auto z dużo dłuższą historią, ponieważ zadebiutowało w Europie już 20 lat temu. W ubiegłym roku z europejskich salonów Lexusa wyjechało 18 657 sztuk tego modelu. Samochód doczekał się ostatnio istotnego faceliftingu.
Nowego Lexusa RX napędza dwulitrowy turbodoładowany silnik o mocy 238 KM lub 313-konny napęd hybrydowy z silnikiem V6 3.5. W każdym wariancie nowy RX jest w standardzie wyposażony w napęd 4x4. W przypadku odmian hybrydowych jest on realizowany przez dodatkowy silnik elektryczny przy tylnej osi.
Model RX również wyjeżdża z salonów z długą listą wyposażenia podstawowego. Znajdziemy na niej pakiety systemów bezpieczeństwa czynnego z systemami automatycznych świateł drogowych, asystentem utrzymania pasa ruchu, aktywnym tempomatem, asystentem znaków drogowych i układem ochrony przedzderzeniowej z systemem wykrywania pieszych (również w nocy) i rowerzystów. Standardem w nowym RX-ie jest również kamera cofania, 9-głośnikowy system audio firmy Pioneer, podgrzewanie przednich foteli oraz system multimedialny z Apple CarPlay i Android Auto.
W bogatszych odmianach nabywcy otrzymują także wyświetlacz HUD, czujniki parkowania z funkcją samodzielnego zatrzymania oraz nowym systemem adaptacyjnych świateł drogowych Blade Scan AHS. To udoskonalony układ, który łączy dynamiczne włączanie i wyłączanie poszczególnych diod z pracą ruchomych luster. Dzięki takiemu rozwiązaniu inżynierom Lexusa udało się uzyskać reflektory, które lepiej doświetlają pobocze, jednocześnie nie oślepiając kierowców jadących z naprzeciwka./oprac. ns/
Zobacz podobne artykuły:
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy
Wiadomości / News
2024.04.16
Premiery BMW podczas Święta Motoryzacji
Wiadomości / News
2024.04.15
Nie żyje Paolo Pininfarina
Wiadomości / News
2024.04.14
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy
Wiadomości / News
2024.04.16
Najgorsze "silniki roku" w autach używanych
Warsztat / Porady
2024.04.16
Premiery BMW podczas Święta Motoryzacji
Wiadomości / News
2024.04.15