Trzy lata pracy nad oponami do Mercedesa-AMG GT
Michelin wypróbowało 25 różnych mieszanek zanim zdecydowano się na produkt końcowy.
Opony nie są najbardziej efektowną częścią samochodu, ale są niezwykle istotne, ponieważ są jedynym stycznym elementem auta z nawierzchnią. Przy szczególnych modelach pojazdów, producenci samochodów współpracują z firmami oponiarskimi, aby opracowywać opony na konkretne zamówienie, co pozwala inżynierom lepiej dopasować takie elementy, jak zawieszenie, układ kierowniczy i układ hamulcowy, do konkretnej mieszanki.
Na torze testowym firmy Michelin w Ladoux we Francji prowadzono testy opon Pilot Sport S 5, która trafiła do nowego Mercedesa-AMG GT. Chociaż nazwa opony brzmi znajomo, wersja AMG wykorzystuje zupełnie inny rodzaj mieszanki gumy.
Same opony wykorzystują trzy różne mieszanki - wewnętrzna część przedniego bieżnika jest dostosowana głównie do przyczepności na mokrej nawierzchni, podczas gdy środkowy bieżnik jest przeznaczony do osiągów na suchej nawierzchni. Sama zewnętrzna część opony jest wykonana z gumy o wysokiej wytrzymałości, odpowiedniej do jazdy po torze. Z tyłu znajdują się dwie sekcje zapewniające przyczepność na mokrej nawierzchni i środkowa sekcja zapewniająca osiągi na suchej nawierzchni. Na zewnątrz znajdziesz mieszankę zorientowaną na osiągi na suchej nawierzchni.
Michelin spędził trzy lata nad samymi oponami, przechodząc przez 25 różnych mieszanek z przodu i 20 z tyłu, zanim ostatecznie wybrano ostateczną wersję. A wszystko to tylko dla jednego samochodu.
Mercedes wymagał, aby opona dobrze sprawdzała się na każdym rodzaju nawierzchni, co wymagało wiele pracy i testów ażeby jednocześnie nadążyć nad pracami nad AMG GT./ns/
Zobacz podobne artykuły:
Nikt nie chce BMW XM
Wiadomości / News
2024.10.07
Dacia – milion aut z LPG
Wiadomości / News
2024.10.05
Wstrzymanie dopłat do leasingu „elektryków” może zahamować popyt
Wiadomości / Gorące tematy
2024.10.07
Humanoidalny robot może zostać "zatrudniony" w fabryce BMW
Wiadomości / Ciekawostki
2024.10.06