Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Trzy lata pracy nad oponami do Mercedesa-AMG GT
kalendarz 18/09 2024

Trzy lata pracy nad oponami do Mercedesa-AMG GT

News / Mercedes

Michelin wypróbowało 25 różnych mieszanek zanim zdecydowano się na produkt końcowy.

Opony nie są najbardziej efektowną częścią samochodu, ale są niezwykle istotne, ponieważ są jedynym stycznym elementem auta z nawierzchnią. Przy szczególnych modelach pojazdów, producenci samochodów współpracują z firmami oponiarskimi, aby opracowywać opony na konkretne zamówienie, co pozwala inżynierom lepiej dopasować takie elementy, jak zawieszenie, układ kierowniczy i układ hamulcowy, do konkretnej mieszanki.

Na torze testowym firmy Michelin w Ladoux we Francji prowadzono testy opon Pilot Sport S 5, która trafiła do nowego Mercedesa-AMG GT. Chociaż nazwa opony brzmi znajomo, wersja AMG wykorzystuje zupełnie inny rodzaj mieszanki gumy.

Same opony wykorzystują trzy różne mieszanki - wewnętrzna część przedniego bieżnika jest dostosowana głównie do przyczepności na mokrej nawierzchni, podczas gdy środkowy bieżnik jest przeznaczony do osiągów na suchej nawierzchni. Sama zewnętrzna część opony jest wykonana z gumy o wysokiej wytrzymałości, odpowiedniej do jazdy po torze. Z tyłu znajdują się dwie sekcje zapewniające przyczepność na mokrej nawierzchni i środkowa sekcja zapewniająca osiągi na suchej nawierzchni. Na zewnątrz znajdziesz mieszankę zorientowaną na osiągi na suchej nawierzchni.

Michelin spędził trzy lata nad samymi oponami, przechodząc przez 25 różnych mieszanek z przodu i 20 z tyłu, zanim ostatecznie wybrano ostateczną wersję. A wszystko to tylko dla jednego samochodu.

Mercedes wymagał, aby opona dobrze sprawdzała się na każdym rodzaju nawierzchni, co wymagało wiele pracy i testów ażeby jednocześnie nadążyć nad pracami nad AMG GT./ns/


Tagi:
Michelin, Mercedes, Mercedes-AMG GT

Zobacz podobne artykuły:

Nikt nie chce BMW XM
kalendarz 07/10 2024

Nikt nie chce BMW XM

Wiadomości / News

2024.10.07

Sprzedaż tego modelu spadła aż o 30 proc.
Dacia – milion aut z LPG
kalendarz 05/10 2024

Dacia – milion aut z LPG

Wiadomości / News

2024.10.05

Dacia jest europejskim liderem w zakresie LPG.
Ford nie chce "nudnych" aut
kalendarz 03/10 2024

Ford nie chce "nudnych" aut

Wiadomości / News

2024.10.03

Co po Fieście i Focusie?
Najnowsze artykuły:
Nikt nie chce BMW XM

Nikt nie chce BMW XM

Wiadomości / News

2024.10.07

Sprzedaż tego modelu spadła aż o 30 proc.
Wstrzymanie dopłat do leasingu „elektryków” może zahamować popyt

Wstrzymanie dopłat do leasingu „elektryków” może zahamować popyt

Wiadomości / Gorące tematy

2024.10.07

Większość firm odłoży zakup na przyszły rok.
 Humanoidalny robot może zostać "zatrudniony" w fabryce BMW

Humanoidalny robot może zostać "zatrudniony" w fabryce BMW

Wiadomości / Ciekawostki

2024.10.06

Robot Figure 02 trafił na linię montażową zakładu BMW w Spartanburgu.