Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Toyota Corolla 1.6 - Wieloletni hit
kalendarz 10/01 2014

Toyota Corolla 1.6 - Wieloletni hit

Testy / Toyota

Jedenaście generacji. Każda odnosząca sukcesy na rynku. Legenda niezawodności ostatnio pojawiła się w nowej szacie. O kim mowa? O Toyocie Corolli.

Na początku mała uwaga. Jeszcze do niedawna Corolla dostępna była w nadwoziu typu sedan, hatchback oraz kombi. Obecnie dwie ostatnie występują pod nazwą Auris, natomiast sedan wrócił po kilku latach. Jest to udany powrót, Corolla otrzymała atrakcyjna sylwetkę, która ma pomóc w przyciągnięciu do salonu młodszej generacji klientów. Auto wygląda nieco futurystycznie i wydaje się, że karoseria jeszcze długo zachowywać będzie świeżość.

Wewnątrz oryginalnie

Mam na myśli wystrój deski rozdzielczej (żywcem przejętej z Aurisa). Bez dwóch zdań wyróżnia się ona na tle konkurencji. Cecha charakterystyczna? Niemal pionowa deska rozdzielcza. Zestaw zegarów jest czytelny, a obsługa poszczególnych funkcji nie przysparza trudności. Z nowoczesnym stylem  kłóci się kwarcowy zegarek na desce rozdzielczej, który wygląda jak żywcem przeniesiony z lat 80. Podobnie jak komputer pokładowy czy multimedia, które nie są zbyt nowoczesne i toporne w obsłudze.

Materiały wykończeniowe nie są z najwyższej półki, ale nie można na pewno narzekać na ich spasowanie. Regulowana w dwóch płaszczyznach kierownica ułatwia znalezienie właściwej pozycji za kierownicą. Fotele mają regulację nie tylko wysokości, ale i podparcia lędźwiowego. Są przy tym wygodne. Kabina Toyoty jest przestronna. Pasażerowie podróżujący nie powinni narzekać na brak miejsca. Przestrzeni naprawdę jest bardzo dużo. Corolla jest o 80 mm dłuższa, 15 mm szersza i ma większy aż o 100 mm rozstaw osi. Większy jest także bagażnik, którego pojemność wynosi obecnie 452 litry. Szkoda jedynie, że zawiasy niestety wchodzą do środka przestrzeni ładunkowej. Plus za wyposażenie go w gumową matę, którą łatwo utrzymać w czystości.

Zaletą Corolli są bez wątpienia walory jezdne oraz komfort jaki oferuje. Kabina została bardzo dobrze wyciszona, wyraźnie tutaj postawiono na komfort. Pod maską pracuje silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra. Jest on wystarczająco dynamiczny i zadowala się w mieście jedynie 7,5 litrami benzyny Pb95.

Zaskoczenie

Auto zostało zaskakująco miękko zestrojone. Mamy tutaj kolejny przejaw w dążeniu do zapewnienia maksimum komfortu. Oczywiście, zwolennicy sportowych doznań nie będą z tego powodu zadowoleni, ale czy stanowią oni potencjalnych klientów? Szczerze wątpię...

Toyota Corolla to udany pojazd. Posiada wiele zalet, które powodują, że idealnie spełniać będzie funkcję auta rodzinnego. Jest wygodne, atrakcyjnie wygląda oraz zostało bogato wyposażone. Już w podstawie otrzymujemy 7 poduszek powietrznych (w tym kolanową), klimatyzację, elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, elektryczne szyby, światła dzienne LED, kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach, wejścia USB i Aux, centralny zamek. Nasza wersja Prestige dodatkowo została doposażona m.in. w system automatycznego parkowania (SIPA) z czujnikami z przodu i z tyłu, skórzaną kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów, tempomat, podgrzewane fotele, system multimedialny Toyota Touch 2 z kamerą cofania, Brake Assist oraz Isofix.

Dynamiczny wygląd spowodować ma przyciągnięcie do Toyoty wielu młodszych klientów. Kto wie, czy tak się nie stanie, tym bardziej że auto kojarzone jest z legendarną trwałością.

Paweł Pusz

Zalety:

-sylwetka

-komfort

-przestronne wnętrze

-obszerny bagażnik

-funkcjonalność

-niewielkie zużycie paliwa

Wady:

-toporny kształt deski rozdzielczej

-zawiasy wchodzą do bagażnika

Podstawowe parametry techniczne Toyoty Corolli 1.6 Valvematic Prestige:

Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4620/1775/1465 mm

Silnik: benzynowy

Pojemność: 1598 cm3

Moc maksymalna: 132 KM przy 6400 obr./min

Maksymalny moment obrotowy: 160 Nm przy 4400 obr./min

Napęd: przedni

Skrzynia biegów: manualna, 6-biegowa

Osiągi (0-100 km/h): 10 s.

Prędkość maksymalna: 200 km/h

Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 8,0/4,9/6,0 l

Pojemność bagażnika: 452 l

Pojemność zbiornika paliwa: 52 l

Cena: od 60 900 zł (wyprzedaż rocznika 2013 – wersja 1,33 Dual Active)

Cena auta prezentowanego: 75 900 zł

galeria: [gallery ids="49769,49770,49771,49772,49773,49774,49775,49776,49777,49778,49779,49780,49781,49782,49783,49784,49785,49786,49787,49788,49789,49790,49791,49792,49793,49794"]

Zobacz podobne artykuły:

SEMA 2024 - Prototypy Toyoty
kalendarz 06/11 2024

SEMA 2024 - Prototypy Toyoty

Prezentacje / Concept Cars

2024.11.06

Land Cruiser z otwartym nadwoziem, off-roadowy RAV4, czy rajdowe GR86.
Powrót Toyoty Celica i MR2?
kalendarz 05/11 2024

Powrót Toyoty Celica i MR2?

Wiadomości / News

2024.11.05

Toyota subtelnie zasugerowała możliwe pojawienie się dwóch sportowych aut w nietypowy sposób.
Suzuki i Toyota – wspólny elektryczny SUV
kalendarz 01/11 2024

Suzuki i Toyota – wspólny elektryczny SUV

Wiadomości / News

2024.11.01

Nowy wspólny model ma zadebiutować wiosną 2025 r.
Najnowsze artykuły:
AUDI bez logo – po co?

AUDI bez logo – po co?

Wiadomości / News

2024.11.12

Śmiały plan producenta.
 Polacy pokochali segment premium

Polacy pokochali segment premium

Wiadomości / Gorące tematy

2024.11.12

222 tys. zł za samochód przestaje być wyzwaniem.
Renault Avantime jako Infiniti w USA

Renault Avantime jako Infiniti w USA

Wiadomości / Ciekawostki

2024.11.11

Ten ponadczasowy model mógł trafić na rynek amerykański, ale…