Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Toyota RAV4 Premium+ Executive - Z mocną pozycją
kalendarz 03/02 2016

Toyota RAV4 Premium+ Executive - Z mocną pozycją

Testy / Toyota / slider

Toyota RAV4 zajmuje w klasie aut typu SUV mocną pozycję. I to pomimo coraz większego nacisku ze strony konkurencji.

Obecna generacja RAV4 dostępna jest na rynku od 2013 roku. W zeszłym roku świat mógł zobaczyć model po kuracji odmładzającej, który lada moment powinien pojawić się na rynku. My póki co do testów otrzymaliśmy wersję przed liftem. To, co wyróżnia auto z zewnątrz to fakt, że jego gabaryty mogą zrobić wrażenie, zresztą dzięki sylwetce Toyota wygląda masywnie. Może ona jednak przypaść do gustu, a lekkości nieco sylwetce nadają 18-calowe felgi aluminiowe.

Niczego więcej nie trzeba

Wnętrze Toyoty RAV4 robi całkiem niezłe wrażenie. Można nawet pomyśleć, że mamy do czynienia z luksusem. Czarno-beżowe wnętrze to udane połączenie, gdyż sama czerń źle by tutaj wyglądała. Dodatkowo wszędzie jest pełno skórzanych wstawek znajdujących się na boczkach drzwi, desce rozdzielczej czy fotelach.  Auto oferuje odpowiednie warunki do podróżowania. Fotele są wygodne, tylna kanapa umożliwia komfortowe przemieszczanie się trzech osób. Ilość miejsca jest wystarczająca zarówno dla nóg jak i nad głowami.

O komfort dba dwustrefowa klimatyzacja, wygodne podgrzewane fotele, czy bardzo dobrze brzmiący system audio. Jakość elementów stoi na przyzwoitym poziomie (szkoda jedynie, że zastosowano zegarek rodem z lat 90-tych), a obsługa wszystkich elementów jest intuicyjna. Bagażnik Toyoty mieści 547 litrów. Dodatkowo przewożąc zakupy pomaga nam siatka zamontowana tuż pod roletą. Plusem jest również tylna klapa, która podnoszona jest i opuszczana elektrycznie.

Co pod maską?

Testowany egzemplarz napędzany jest wysokoprężnym silnikiem o pojemności dwóch litrów i mocy 124 KM. Stwierdzić możecie zapewne, że jest to moc niewystarczająca. Nic bardziej mylnego. Niezły maksymalny moment obrotowy wynoszący 310 Nm dostępny jest w zakresie 1600-2400 obr./min powoduje, że auto dosyć ochoczo przyspiesza od najniższych obrotów.  Przy okazji zadowala się niewielką ilością paliwa, wynoszącą w mieście niewiele ponad siedem litrów. To bardzo dobry wynik biorąc pod uwagę napęd na cztery koła.

Z silnikiem współpracuje sześciobiegowa manualna skrzynia biegów. Poszczególne biegi wchodzą bez problemów. Podczas jazdy do kabiny nie dochodzi specjalny hałas. Dobrze należy także powiedzieć o zawieszeniu Toyoty. Oczywiście, ze względu na swoje gabaryty, wyższy środek ciężkości auto z całą pewnością nie posiada sportowej charakterystyki, ale jak na ten segment pojazdów to prowadzi się bardzo dobrze. W warunkach miejskich pomimo swoich gabarytów nie powinniśmy mieć problemów z zaparkowaniem. Manewr ten ułatwia nam kamera cofania znajdująca się na desce rozdzielczej.

Ceny Toyoty RAV4 zaczynają się od 119 000 zł (po rabacie). Jest to wersja wyposażeniowa Premium z napędem na obie osie. Gdybyśmy zechcieli auto doposażyć i uwzględnimy m.in. lakier metalic (2900 zł), Nawigację Toyota Touch 2&Go (3200 zł), 18" felgi aluminiowe, lampy ksenonowe, elektrycznie unoszone drzwi bagażnika, przyciemniane tylne szyby, system „Inteligentny kluczyk”, osłonę przedniego zderzaka, osłonę tylnego zderzaka, podgrzewanie przednich foteli, spryskiwacze reflektorów, podgrzewanie wycieraczek przedniej szyby (9900 zł), wówczas cena auta wzrośnie już do 135 000 zł.

Paweł Pusz

Zalety auta:

-przestronne wnętrze

-jakość wykonania

-niewielkie zużycie paliwa

Wady auta:

-wysoka cena

Podstawowe parametry techniczne Toyoty RAV4 Premium+ Executive:

Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4570/1845/1660 mm

Silnik: wysokoprężny

Pojemność: 1998 cm3

Moc maksymalna: 124 KM przy 3600 obr./min

Maksymalny moment obrotowy: 310 Nm przy 1600-2400 obr./min

Osiągi (0-100 km): 11 s

Prędkość maksymalna: 180 km/h

Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 6,3/4,7/5,3 l

Pojemność bagażnika: 547-1746 l

Pojemność zbiornika paliwa: 60 l

Cena: od 119 000 zł (po rabacie)

Zobacz podobne artykuły:

 Druga runda WEC 2024
kalendarz 20/04 2024

Druga runda WEC 2024

Wiadomości / Moto sport

2024.04.20

Na nowym dla serii włoskim torze Imola odbędzie się druga runda sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC).
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
 Trzeci sezon pucharu Toyota GR Cup
kalendarz 03/03 2024

Trzeci sezon pucharu Toyota GR Cup

Wiadomości / Moto sport

2024.03.03

Na sezon 2024 Toyota zaplanowała kolejne edycje imprezy GR Zlot, połączone z serią Toyota GR Cup.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.