Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Toyota powiększa przewagę w MŚ
kalendarz 17/03 2020

Toyota powiększa przewagę w MŚ

Moto sport / Toyota

Sześciokrotni mistrzowie świata byli najszybszą załogą Rajdu Meksyku i odnieśli swoje pierwsze zwycięstwo w Yarisie WRC.

Sébastien Ogier wraz ze swoim pilotem Julienem Ingrassią wygrali swój pierwszy rajd w barwach Toyota Gazoo Racing World Rally Team. Jednocześnie Toyota umocniła się na pozycji liderów mistrzostw świata w kategorii producentów.

Rajd Meksyku został zakończony w sobotę, a nie jak pierwotnie planowano w niedzielę. Organizatorzy postanowili o skróceniu imprezy w związku z ograniczeniami w międzynarodowym transporcie w związku z pandemią koronawirusa tak, by wszyscy członkowie ekip mogli bezpiecznie wrócić do swoich domów.

W swoim trzecim starcie za kierownicą Yarisa WRC, a zarazem pierwszym na nawierzchni szutrowej, Ogier objął prowadzenie w imprezie jeszcze w piątek po drugim odcinku specjalnym tego dnia. Przed sobotnimi próbami miał 13,2 sekundy przewagi nad kolejnym kierowcą, a w sobotę świetnie kontrolował tempo. Po ostatniej rozegranej próbie miał bezpieczne 27,8 sekundy przewagi.

“To był dla nas dobry weekend. Świetnie czuliśmy się w aucie od pierwszego odcinka specjalnego i już w piątek objęliśmy prowadzenie, co dało nam dobrą pozycję na starcie do sobotnich prób. Potem staraliśmy się kontrolować tempo do samej mety.” - powiedział Ogier.

Dla Ogiera było to szóste zwycięstwo w Rajdzie Meksyku w karierze, czym wyrównał rekord swojego rodaka Sébastiena Loeba. Jest też pierwszym kierowcą Yarisa WRC, który triumfował w tym rajdzie. Dzięki wygranej Ogier wskoczył na fotel lidera klasyfikacji kierowców po trzech rundach, wyprzedzając swojego kolegę z zespołu Elfyna Evansa, który do mety dojechał jako czwarty.

“To zwycięstwo ma dziwny smak. W tych okolicznościach trudno świętować. Dziękuję zespołowi za szybkie i niezawodne przez cały weekend auto.” - dodał Ogier.

Evans w Rajdzie Meksyku miał utrudnione zadanie. Jako lider mistrzostw świata po dwóch pierwszych rundach to jemu przypadło otwieranie tras podczas piątkowych odcinków specjalnych. A na szutrze wiąże się to ze sporymi stratami czasowymi. Brytyjczyk jechał dobrym tempem, na mecie rajdu zameldował się jako czwarty ze stratą nieco ponad minuty do Ogiera.

“To nie był dla nas łatwy weekend, ale jestem zadowolony ze swojej jazdy. Wykorzystaliśmy nasze szanse najbardziej jak się dało. Z jednej strony jestem trochę rozczarowany, a z drugiej czwarte miejsce w mojej sytuacji to przyzwoity wynik.” - powiedział Evans.

Na piątym miejscu w Meksyku finiszował Kalle Rovanperä, dla którego był to pierwszy start w tym rajdzie autem klasy WRC. “Jestem dość zadowolony z tego rajdu. Mieliśmy trochę pecha, ale gdy była okazja do jazdy na limicie, to mieliśmy naprawdę dobre tempo. Jestem zadowolony z początku sezonu, bo wystrzegam się błędów i zdarza mi się jechać bardzo szybko.” - mówi młody Fin, który w klasyfikacji generalnej kierowców zajmuje czwarte miejsce.

To trzecia impreza tego sezonu, w której przynajmniej jedna Toyota dojeżdża na podium rundy WRC, a w Meksyku wszystkie Yarisy WRC ukończyły rywalizację w czołowej piątce. Dzięki teamu japoński koncern powiększył przewagę w kategorii producentów do 21 punktów.

“Jesteśmy zadowoleni z wyników rajdu. Cieszymy się, że Seb i Julien wygrali swój pierwszy rajd w Yarisie WRC tym bardziej, że to też nasze pierwsze zwycięstwo w Meksyku. Od naszego powrotu do mistrzostw świata w 2017 roku to był dla nas najbardziej wymagający rajd, ale wyciągnęliśmy wnioski i w tym roku aż trzy nasze auta znalazły się w najlepszej piątce.” - powiedział Kaj Lindström, dyrektor sportowy Toyota Gazoo Racing WRT.

Kolejna runda mistrzostw świata - Rajd Argentyny - została przełożona z powodu pandemii koronawirusa. Następnym w kalendarzu jest Rajd Portugalii zaplanowany na 21-24 maja.

Wyniki Rajdu Meksyku:
1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) 2h47m47.6s
2. Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) +27.8s
3. Teemu Suninen/Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta WRC) +37.9s
4. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota Yaris WRC) +1m13.4s
5. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) +2m20.5s
6. Pontus Tidemand/Patrik Barth (Škoda Fabia R5) +10m29.3s
7. Nikolay Gryazin/Yaroslav Fedorov (Hyundai i20 R5) +12m27.0s
8. Marco Bulacia/Giovanni Bernacchini (Citroën C3 R5) +13m37.5s
9. Gus Greensmith/Elliott Edmondson (Ford Fiesta WRC) +13m56.5s
10. Ole Christian Veiby/Jonas Andersson (Hyundai i20 R5) +15m32.2s


Tagi:
Rajdowe Mistrzostwa Świata WRC, Rajd Meksyku, Toyota, Toyota Gazoo Racing World Rally Team, Toyota Yaris WRC, Sébastien Ogier, Julien Ingrassia, Kaj Lindström

Zobacz podobne artykuły:

GR Supra GT4 w Toyota Gazoo Racing Trophy 2020
kalendarz 31/03 2020

GR Supra GT4 w Toyota Gazoo Racing Trophy 2020

Wiadomości / Moto sport

2020.03.31

Nowa Toyota GR Supra GT4 oraz rajdowe i wyścigowe odmiany Toyoty GT86 w tegorocznej rywalizacji trzeciego sezonu Toyota Gazoo Racing Trophy.
Audi RS 5 DTM w nowych szatach
kalendarz 24/03 2020

Audi RS 5 DTM w nowych szatach

Wiadomości / Moto sport

2020.03.24

Audi RS 5 DTM przed nowym sezonem DTM 2020.
Toyota GT86 w specjalnej wersji Black Limited
kalendarz 23/03 2020

Toyota GT86 w specjalnej wersji Black Limited

Wiadomości / News

2020.03.23

Ta specjalna wersja GT86 nawiązuje do słynnego modelu AE86 z lat 80.
Najnowsze artykuły:
Mitsubishi z pomocą dla szpitali

Mitsubishi z pomocą dla szpitali

Wiadomości / News

2020.04.01

Od blisko dwóch tygodni samochody Mitsubishi wspierają służbę zdrowia w walce z pandemią.
Salon Samochodowy w Paryżu w innej formie

Salon Samochodowy w Paryżu w innej formie

Wiadomości / News

2020.04.01

Organizatorzy Paris Motor Show zasugerowali wstępnie zmiany w tegorocznej imprezie, która rozpocznie się pod koniec września.
SUV-y górą

SUV-y górą

Wiadomości / News

2020.03.31

Jak pokazują globalne wyniki sprzedaży, sedany, kombi i hatchbacki tracą na popularności na rzecz SUV-ów.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.