Toyota Corolla Cross - Teraz także GR Sport

Po trzech latach Toyota zdecydowała się na odświeżenie popularnego SUV-a.
Przypomnijmy, że Corolla Cross zadebiutowała w 2022 r. Teraz samochód otrzymał odświeżoną stylistykę, nowe rozwiązania a także niedostępną dotychczas wersję GR Sport.
Jak podkreśla producent, Corolla Cross została zaprojektowana z myślą o europejskich klientach. Nie jest to zaskoczeniem, biorąc pod uwagę popularność SUV-ów w Europie. A zatem co się zmieniło? Odnowiony model otrzymał zmieniony nieco grill z nawiązującym do plastra miodu wzorem kratki. W bogatej wersji Executive standardem są nowe adaptacyjne światła drogowe (AHS). Z tyłu natomiast wytłoczono logo marki i przeprojektowano lampy. Ponadto wprowadzono nowy wzór 18-calowych felg aluminiowych.
We wnętrzu zaś nowa gałka dźwigni zmiany biegów oraz większa konsola centralna z praktycznymi rozwiązaniami, jak dodatkowe miejsce na smartfona, przesuwany podłokietnik czy nowy układ uchwytów na napoje. Standardem w odnowionej Corolli Cross jest najnowsza ładowarka indukcyjna, udoskonalono także łączność z urządzeniami korzystającymi z systemów Android – podobno 1,5-raza szybsze działanie niż do tej pory. Przed kierowcą jest 12,3-calowy wirtualny kokpit, system multimedialny Toyota Smart Connect ma 10,5-calowy ekran dotykowy. W każdej wersji auta jest teraz także podgrzewanie foteli przednich, podgrzewana kierownica występuje od wersji Style, a odmiana Executive zyskała poprawiony system dodatkowego oświetlenia wnętrza diodami LED.
Standardem będą teraz również najnowsze systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-Mate, które umożliwiają aktualizacje over-the-air bez konieczności wizyty w serwisie. Częścią pakietu jest trzecia generacja układu Toyoty Safety Sense z zaawansowanymi asystentami jazdy i parkowania. Ponadto zastosowano lepsze wyciszenie kabiny.
Samochód będzie dostępny jako klasyczna hybryda i hybryda plug-in oraz w zaprezentowanej niedawno elektrycznej wersji Toyoty C-HR+. Corolla Cross nadal będzie oferowana z oszczędnymi układami 1.8 Hybrid oraz 2.0 Hybrid. W wersjach z napędem czterech kół AWD-i dodano nowy tryb jazdy Extra Snow, który poprawia zachowanie pojazdu na zaśnieżonych drogach. Podczas przyspieszania, zwalniania czy zmiany pasa ruchu wykorzystywany jest tylny silnik elektryczny, by uniknąć utraty przyczepności kół i zapewnić stabilne i przewidywalne prowadzenie w trudnych warunkach.
Nowością w gamie będzie wersja GR Sport. W tej odmianie Corolla Cross wyróżnia się czarnymi 19-calowymi felgami aluminiowymi, specjalnym wzorem grilla i czarnym emblematem Toyoty. Tylko w tej wersji dostępny będzie lakier Storm Grey w połączeniu z czarnym dachem. We wnętrzu nie brakuje logotypów GR, a fotele z ekologicznego zamszu mają dodatkowo czerwone przeszycia.
Ponadto obniżono o 10 mm zawieszenie i zmodyfikowano układ kierowniczy. Tryb Sport umożliwia szybszą reakcję na gaz poprzez zwiększenie prędkości obrotowej silnika na biegu jałowym. Dodatkowo wprowadzono również tryb Snow Extra.
Odświeżona Corolla Cross będzie dostępna w europejskich salonach Toyoty od lata 2025 r, zaś odmiana GR Sport zadebiutuje jesienią./ns/
Foto: Toyota
Zobacz podobne artykuły:
Toyota piąty raz z rzędu mistrzem świata WRC
Wiadomości / Moto sport
2025.10.20
Skoda Fabia 130 Sport – Najszybsza Fabia
Prezentacje / Nowości
2025.10.09
Ford Mustang GTD Liquid Carbon - Bez lakieru
Prezentacje / Nowości
2025.09.28
Skoda Scala 1.0 TSI 115 KM DSG Selection – Silnik bez wad
Testy / Testy
2025.11.08
Volkswagen ID.3 Pro S – czyli sposób Volkswagena na elektryczność
Testy / Testy
2025.11.07
Testy Kucharczyka serii Indy NXT
Wiadomości / Moto sport
2025.11.06