Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Toyota Aygo X 1.0 VVT-i Executive 5 M/T 72KM – Miejski crossover z charakterem 
kalendarz 22/08 2023

Toyota Aygo X 1.0 VVT-i Executive 5 M/T 72KM – Miejski crossover z charakterem 

Testy / Testy / Toyota

Trzecia generacja najmniejszej Toyoty po raz pierwszy zadebiutowała jako crossover. Najnowszy model urósł a do tego prezentuje się jeszcze bardziej awangardowo.

Gdy w 2005 roku na rynku pojawiła się pierwsza wersja Toyoty Aygo, auto spokrewnione było z  Citroenem C1 oraz Peugeotem 107. Jednak od 2022 roku została na rynku sama. Bliźniacy Toyoty nie są już produkowani.  

Toyota Aygo X oferowana jest w salonach od listopada 2021 roku. Najmniejsze auto Toyoty zostało zbudowane na platformie GA-B z serii Toyota New Global Architekture. Projektując nadwozie Aygo X postawiono na młodzieżowy design. Dotyczy on zarówno wyglądu z zewnątrz, jak i wewnątrz. Nadwozie jest dwukolorowe. Słupek C, tylna klapa bagażnika oraz część tylnego zderzaka są czarne, podobnie jak nadkola. Reszta nadwozia jest w bordowym kolorze. Tylna część nadwozia charakteryzuje się także pionowym ułożeniem świateł, które wyglądają efektownie.  

Ma swój styl 
Zaglądając do wnętrza docenimy jego oryginalność. Bez dwóch zdań kokpit Toyoty przypadł nam do gustu. Chociażby ze względu na ergonomię. Kierowca ma wszystko w zasięgu ręki. Najbardziej rzuca się w oczy eliptyczna środkowa część konsoli centralnej. Możemy za jego pomocą sterować systemem multimedialnym. Wymaga on trochę wprawy, aby poznać sposób jego obsługi.

Nowoczesny system Toyota Smart Connect potrafi zsynchronizować telefonu z autem. Wszelakie informacje wyświetlane są na dużym 9-calowym ekranie dotykowym HD. Testowe auto wyposażono w nawigację Connected z mapami online. Dodatkowo kupując Toyotę nabywamy 4-letnią darmową transmisję danych, która wskazuje nam informuje o natężeniu ruchu czy najbliższych parkingach. Kolejnym plusem jest również indukcyjna ładowarka smartfona. Szkoda natomiast, że kierownica (notabene multimedialna) regulowana jest tylko w jednej płaszczyźnie. 

Odnośnie warunków podróżowania. Na przednich fotelach jest wygodnie. Siedziska zostały zintegrowane z zagłówkami. Zdają swój egzamin podczas podróowania na dłuższych dystansach. Aygo X potrafi zaskoczyć. Po tego typie pojeździe nie należy spodziewać się, że mógłby być wystarczajacy dla większej niż dwoje ilości pasażerów. A jednak... Przy odpowiednim ustawieniu przednich siedzeń, także dwójka pasażerów tylnej kanapy mogą mieć optymalny komfort podróżowania. Oczywiście pod warunkiem, że nie będą przekraczać 185 cm. Szyba w tylnych drzwiach nie jest odsuwana, ale uchylna. Auto idealnie spisze się w warunkach miejskich. Śmiało możemy pojechaźć nim na zakupy, ponieważ bagażnik zapewniajacy 231 litrów jest odpowiedni. 

Spójrzmy teraz pod maskę
Pracuje tam trzycylindrowy jednolitrowy silnik o mocy 72 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 93 Nm. Pozwala on rozpędziać autko do prędkości maksymalnej wynoszącej 158 km/h. Przyspieszenie do 100 km/h trwa blisko 15 sekund. Toyota jest bardzo oszczędnym autem. Średnie zużycie paliwa wynosi 4,7 litrów. O jednostce tej można wypowiedzieć się w samych superlatywach. Jednak to nie Toyota jego stworzyła, ale...Daihatsu. Jednostka ta ma trwały łańcuch rozrządu, aluminiowy blok oraz charakteryzuje się bardzo niską masą, bowiem waży jedynie 69 kg. 72-konie mechaniczne dostępne są przy 6000 obr./min, zaś maksymalny moment obrotowy dostępny jest przy 4400 obr./min. Dzięki masie własnej wynoszącej 940 kg pojazd w miarę dynamicznie rozpędza się. 

Silnik współpracuje z przednim napędem oraz 5-biegową manualną skrzynią biegów. Skrzynia biegów pracuje bardzo poprawnie. Ciekaw jesteśmy, jak spisuje się autko z bezstopniową przekładnią Multidrive S.

Toyota Aygo X jest typowym samochodem miejskim. Czy jeździ typowo jak mieszczuch? Tak. Zawieszenie jest typowo na miejskie arterie. Praca układu kierowniczego również. Podczas zawracania możemy tą operację wykonać zaledwie jednym palcem. Auto bardzo dobrze radzi sobie z amortyzowaniem nierówności. Zawieszenia posiada duży prześwit, a do tego posiada spory uskok. 

Jaka Jest Toyota Aygo X? Bez dwóch zdań to udany crossover. Ładna sylwetka, zaskakująco wygodne wnętrze, oszczędny silnik oraz bogate wyposażenie to jego mocne argumenty. Myślę, że jeżeli w mieście mają poruszać się tego typu auta, to jest w nim na pewno miejsce dla Toyoty.
MOTOTRENDY.PL

Zalety auta:
- sylwetka
- wyposażenie
 -przestronne wnętrze
- jakość wykonania
- bagażnik

Wady auta:
- uchylna szyba w tylnych drzwiach
- kierownica regulowana jedynie pionowo 

Podstawowe parametry techniczne Toyota Aygo X 1.0 VVT-i Executive 5 M/T 72KM:
Wymiary zewnętrzne (d/s/w/r/o): 3700/1740/1525/2430 mm
Silnik: 998 cm3 benzynowy 
Moc maksymalna: 72 KM/6000 obrotów
Maksymalny moment obrotowy: 93 Nm/4400 obr./min
Napęd: przedni
Skrzynia: manualna 5-biegowa
Przyspieszenie (0-100 km/h): 14,9 s 
Prędkość maksymalna: 158 km/h
Średnie zużycie paliwa: 4,7-5,3 l
Pojemność bagażnika: 231 l
Zbiornik paliwa: 35 l
Cena: od 66 900 zł (wersja Active)
Cena wersji testowej : od 81 900 zł


Tagi:
Toyota Aygo X 1.0 VVT-i Executive 5 M/T 72KM , Toyota Aygo X 1.0 VVT-i Executive 5 M/T, Toyota Aygo X 1.0 VVT-i Executive, Toyota Aygo X 1.0 VVT-i, Toyota Aygo X, Toyota Aygo, test Toyota Aygo X 1.0 VVT-i Executive 5 M/T 72KM, test Toyota Aygo X 1.0 VVT-i Executive 5 M/T, test Toyota Aygo X 1.0 VVT-i Executive, test Toyota Aygo X 1.0 VVT-i, test Toyota Aygo X

Zobacz podobne artykuły:

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
kalendarz 26/04 2024

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
 Druga runda WEC 2024
kalendarz 20/04 2024

Druga runda WEC 2024

Wiadomości / Moto sport

2024.04.20

Na nowym dla serii włoskim torze Imola odbędzie się druga runda sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC).
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
Najnowsze artykuły:
Startuje sezon rajdowych MP

Startuje sezon rajdowych MP

Wiadomości / Moto sport

2024.04.26

27 kwietnia rusza 69 sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Majówka 2024 – raport drogowy

Majówka 2024 – raport drogowy

Bezpieczeństwo

2024.04.26

Przed nami pierwszy długi weekend majowy. Czego możemy spodziewać się w tym roku, wyruszając w trasę na majówkę?
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.