Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Suzuki Vitara Strong Hybrid 2WD 1.5 116 KM – Delikatne wejście
kalendarz 12/07 2023

Suzuki Vitara Strong Hybrid 2WD 1.5 116 KM – Delikatne wejście

Testy / Testy / Suzuki

Japoński koncern Suzuki bardzo delikatnie wchodzi w elektryfikację. Dlaczego? Najpierw zaprezentował jednostkę mild hybrid a potem strong hybrid.

Suzuki Vitara w obecnej formie dostępna jest na rynku już od 2018 roku, kiedy to przeszła face lifting. Auto prezentuje się z zewnątrz bardzo zachowawczo, co okurat nie jest wadą. Szczególnie, że od aut tego pokroju nie tyle wymaga się tyle ,,wyglądu” co użyteczności.  

Dla tradycjonalistów
Zastadając wewnątrz Suzuki na pewno odnajdą się w nim zwolennicy tradycyjnej motoryzacji. W oczy bowiem rzucają się analogowe wskaźniki zegarów. Co prawda panel środkowy zajmuje ekran, ale nie ma wielkości telewizora i jest typowym wyświetlaczem. Systemy audio i info ciągle obsługują tradycyjne przyciski, pokrętła i przełączniki. Przed twarzą kierowcy znajdują się zgrabne, analogowe zegary a pomiędzy nimi mały ekranik. Na konsoli centralnej są jedynie najpotrzebniejsze funkcje i informacje. Żadnego natłoku danych, z których połowa i tak nie jest do niczego potrzebna. Po liftingu w systemie zagościła odrobina nowoczesności: Apple CarPlay/Android Auto.  

Zaskakuje?
Wnętrze zaskakuje przestronnością. Brawo dla Japończykom, że udało się im wygospodarować tyle przestrzeni w niewielkim pojeździe. Fotele są przyjemnie sprężyste. A dzięki owej sprężystości są jak balsam dla pleców i miejsca, gdzie plecy swą szlachetną nazwę straciły. Irytujące, wszakże jest zastosowanie skokowej regulacji pochylenia oparcia. Zabrakło też regulacji podparcia lędźwiowej części kręgosłupa. 

Tylna kanapa także zdała test z komfortu. Ma bowiem idealnie dobraną długość siedziska, dobry profil i odpowiednio dobrany kąt pochylenia. Na nie, tylko bagażnik. W autach tej wielkości spodziewamy się ponad 400 litrów. Ten w Vitarze to zaledwie 375 litrów i 710 po złożeniu oparcia kanapy. I właśnie w bagażniku odkrywamy, dlaczego wnętrze auta jest aż tak przestronne… 

Co skrywa maska?
Silnik o pojemnosci 1,5-litra. Pochodzi on z modelu Jimny, jednak nie generuje on mocy 102 KM, ale jest wspomagany silnikiem elektrycznym o mocy 33 KM. Systemowo wychodzi 116 KM. W końcu Suzuki umożliwia na podróżowanie w użyciem wyłącznie napędu elektrycznego. Poznawala na to bateria, któej pojemność wynosi 0,84 kWh. Co prawda w stopniu ograniczonym, ale jednak. Aby było to możliwe, należy jechać na dystansie kilkuset metrów do prędkości ok. 80 km/h. Powyżej jest to możliwe jedynie w przypadku zdjęcia nogi z gazu. 

Auto nie należy do zbyt dynamicznych. Sprint do 100 km/h zabiera mu 12,7 sekundy, zaś prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Poruszając się bardzo wolno możemy uzyskać w warunkach miejskich zużycie na poziomie 3,5 litra. Jednak realnie osiągniemy wyższe parametry. Z jednostką napędową współpracuje zautomatyzowana sześciostopniowa skrzynia biegów, która napędza przednią oś auta. Tak naprawdę pracuje trochę jak skrzynia manualna, tzn. sama zmienia biegi wyłączając sprzęgło, zmiania biegi, po czym ponownie włącza sprzęgło za kierowcę.

Gdy poruszamy się łagodnie, zmiana poszczegółnych przełożeń następuje płynnie i szybko. Gorzej już jest, gdy auto jest obciążone. Wówczas współpraca na linia skrzynia biegów-silnik jest powolniejsza. Całe szczęście, że do tego udanego auta można dobrać także skrzynię manualną. Zawsze także można korzystać z trybu manualnego. 

Z minusów, które należy przedstawić warto wspomnieć o tym, że ruszając np. spod świateł odnosi się wrażenie że auto z opóźnieniem reaguje na polecenia gazu. Vitara oferuje komfortowe podróżowanie, choć szkoda, że przy znacznych prędkościach w kabinie robi się dosyć głośno. Słowa uznania należą się wykonaniu wnętrza, a wyposażenie stoi na przyzwoitym poziomie. Ogólnie Vitara należy do stabilnych SUV-ów, a na zakrętach prowadzi się poprawnie.

Jakim autem jest Suzuki Vitara? 
Choć auto ma swoje lata, to znajduje swoich zwolenników. Wpływ na to zapewnie ma również atrakcyjna cena, która wynosi od 89 900 zł (wersja 1.4 2WD). Za odmianę testową trzeba wydać 104 900 zł. 
MOTOTRENDY.PL

Zalety auta:
- przestronne wnętrze
- wyposażenie
- ekonomiczna jednostka napędowa
- wyposażenie
- atrakcyjna cena

Wady auta:
- niewielki bagażnik
- porzestarzały system multimedialny
- słabe wyciszenie

Podstawowe parametry techniczne Suzuki Vitara Strong Hybrid 2WD 1.5 116 KM:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość) 4175/1775/1510 mm
Silnik benzynowy z hybrydą: 1462 cm3
Skrzynia biegów: 6-biegowa zautomatyzowana
Napęd: przednia oś
Maksymalna moc: 116 KM przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 138 Nm w zakresie 4400 obr.
Osiągi:(przyspieszanie  0-100 km/h): 12,7 s
Prędkość maksymalna: 180 km/h
Deklarowane średnie spalanie: 5,2 l/100 km
Pojemność bagażnika: 357/710 l
Cena: od 89 900 zł (wersja 1.4 2WD)
Cena wersji tesowanej: od 104 900 zł


Tagi:
Suzuki Vitara Strong Hybrid 2WD 1.5 116 KM, Suzuki Vitara Strong Hybrid 2WD, Suzuki Vitara Strong Hybrid, test Suzuki Vitara Strong Hybrid 2WD 1.5 116 KM, test Suzuki Vitara Strong Hybrid 2WD, test Suzuki Vitara Strong Hybrid, test Suzuki Vitara Strong

Zobacz podobne artykuły:

Hyundai IONIQ 5 Uniq 325 KM - Wygląd, który zaskakuje
kalendarz 10/06 2024

Hyundai IONIQ 5 Uniq 325 KM - Wygląd, który zaskakuje

Testy / Testy

2024.06.10

Bez dwóch zdań sylwetka Hyundaia IONIQ 5 wygląda na tyle awangardowo, że nie sposób jest przejść obok niego obojętnie. Jak jest naprawdę?
Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG 150 KM – Nietuzinkowa Fabia
kalendarz 21/05 2024

Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG 150 KM – Nietuzinkowa Fabia

Testy / Testy

2024.05.21

Miejskie hatchbacki mogą być fajnymi hot hatchami. Dzieje się tak dlatego, ponieważ są lekkie, zwinne i niedrogie. Skoda oferowała kiedys hot hatch z prawdziwego zdarzenia. Mowa o Fabii RS. Czy Fabia Monte Carlo jest w stanie...
Skoda Enyaq 80 iV 204 KM – Ciekawy elektryk
kalendarz 21/05 2024

Skoda Enyaq 80 iV 204 KM – Ciekawy elektryk

Testy / Testy

2024.05.21

Choć nie jestem zwolennikiem aut elektrycznych, muszę uczciwie przyznać, że Enyaqa polubiłem.
Najnowsze artykuły:
W maju Polacy chętnie kupowali auta

W maju Polacy chętnie kupowali auta

Wiadomości / Gorące tematy

2024.06.13

W ubiegłym miesiącu zarejestrowano aż 27 proc. więcej używanych samochodów niż w tym samym czasie rok wcześniej.
 1000 Miglia 2024 - Silna ekipa Mercedes-Benz Classic

1000 Miglia 2024 - Silna ekipa Mercedes-Benz Classic

Moto fanatyk

2024.06.12

W tegorocznym wyścigu 1000 Miglia fabryczna ekipa Mercedes-Benz Classic będzie miała reprezentację dziesięciu aut.
 Kajetanowicz wystartuje w 80. Rajdzie Polski

Kajetanowicz wystartuje w 80. Rajdzie Polski

Wiadomości / Moto sport

2024.06.12

Kajetanowicz potwierdził udział w 80. Rajdzie Polski, który stanowi w tym roku siódmą rundę WRC.