Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Suzuki Swift Sport 1,4 BoosterJet 48V SVHS 129 KM MT6 – Miejski gokart?
kalendarz 11/05 2021

Suzuki Swift Sport 1,4 BoosterJet 48V SVHS 129 KM MT6 – Miejski gokart?

Testy / Testy / Suzuki

Suzuki Swift dobiega właśnie czterdziestki. Pierwsze Swifty trafiły na rynek w 1983 roku. Obecna generacja, szósta z kolei jest z nami od 2017 roku. W 2018 roku powstała usportowiona wersja miejskiego hatchbacka – Swift Sport. Auto miało 140 KM i świetnie jeździło. Niestety, coraz bardziej wyśrubowane normy emisji zabiły kolejny fajny motor. Pod maskę Sporta na początku tego roku trafił doładowany 129-konny BoosterJet wsparty układem mikrohybrydowym. Czy daje tyle samo frajdy z jazdy co poprzednik? No cóż, nadal nieźle się odpycha, niestety - to już nie to samo...

Jedno jest pewne, nie zmienił się ciekawy wygląd. Swift Sport od zawsze był sportowcem dyskretnym. Umiar to najważniejsza zasada, która cechuje design najmocniejszego Swifta. Samochód nie epatuje sportowością. Kilka detali podkreśla, że nie jedziemy „zwykłym” Swiftem. W szczegółach, Sport to większy grill, inny zderzak i inaczej zaprojektowane „okolice” lamp przeciwmgłowych. Z tyłu, sportowy charakter podkreśla lotka nad szybą, inny kształt zderzaka i dwie rury wydechu wkomponowane w coś, co przypomina dyfuzor. Swift Sport to także inne wzory felg i jaskrawe kolory nadwozia.

Bez zmian, ale...
Wnętrze, topograficznie bez zmian Za to scenografia jakby lepsza. Deskę zdobią kolorowe, lakierowane wstawki. Kierownica obszyto skórą a fotele to bardzo wygodne „kubełki” ze świetnym trzymaniem bocznym. Do tego, wszędzie gdzie się dało, tapicerki przestebnowano czerwoną nicią. Aha, czerwona jest tez tarcza prędkościomierza. 

Miejsca w Sporcie tyle samo co w każdym inny Swifcie. Pięcioro drzwi zapewnia komfort wsiadania i opuszczania kokpitu. Samochód zapewnia komfort kierowcy i pasażerowi z przodu i w miarę wygodną jazdę dwójce pasażerów na tylnej kanapie. W odróżnieniu od sportowych foteli, kanapa jest dokładnie ta sama jak w każdym innym Swifcie. Ma jej wszystkie zalety i jedną wadę: zbyt krótkie siedzisko. Bagażnik, też typowy dla aut miejskich. 265 litrów w konfiguracji 4 osobowej lub 950 do dachu i ze złożonym oparciem.

Inna jednostka
To, co uległo zmianie, to układ napędowy Swifta Sport. Poprzednik, w sprzedaży jeszcze do poły tego roku miał motor o mocy 140 koni. W 2020 został zelektryfikowany i doładowany. Od teraz,  BoosterJet ma 129 KM dostępnych od 5500 obr./min. i maksymalny moment obrotowy - 235 Nm już od 2000 obr./min. Dodatkowo, układ wspiera układ mikrohybrydowy z 48-woltową instalacją elektryczną. Auto, jak to przy miękkiej hybrydzie bywa, nie jeździ na prądzie. Układ wspiera silnik termiczny wtedy, gdy brakuje mocy. Ale potrafi wyłączyć silnik spalinowy jeszcze przed całkowitym zatrzymaniem się pojazdu.

Poprzednik, 140 konny Swift był niezłym miejskim sportowcem. 129-konny, jest niestety mniej zrywny. 9,1 do pierwszej setki to w sumie nieźle ale poprzednik był około pól sekundy szybszy. Na osłodę, o 10 km/h wzrosła się prędkość maksymalna. Z 210 na 220 km/h. Dobre i to...

Ekonomicznie, przynajmniej w torii jest lepiej niż w przypadku 140-konnego motoru poprzednika. Według danych producenta, pojazd zasysa średnio 5 litrów w cyklu miejskim, 4,0 w trasie i tyleż samo średnio. W naszym teście było 6,8 na każde 100 kilometrów przejechanych w mieście, 4,8 w trasie i 5,6 średnio. W sumie, nieźle. Jest tylko jeden szkopuł: mały zbiornik paliwa. Efekt, to zbyt częste odwiedziny na stacji paliw. To z kolei daje wrażenie, że auto pali nieprzyzwoicie dużo. A może większy zbiornik?

Radość z jazdy
Zawieszenie, bez uwag. Sportowo sztywne perfekcyjnie zbiera wyboje trzymając jednoczenie w ryzach 129 KM. Do tego bardzo precyzyjny i bezpośredni układ kierowniczy. Na nie, dźwięk silnika. Swift Sport nie brzmi sportowo. Nawet na najwyższych obrotach. Czy to wada? Dla niektórych, tak. Działanie skrzyni biegów także bez zastrzeżeń. Manualna o 6 przełożeniach pasuje do charakteru auta. Biegi wskakują bardzo szybko i precyzyjnie. Możemy więc skonstatować, że skrzynia doskonale wspiera pracę jednostki napędowej i perfekcyjnie przenosi moc na przednie koła.

Zaskakuje bogate wyposażenie
Zaskoczeniem jest wyposażenie Suzuki Swift Sport. Pomimo rozsądnej ceny, bardzo bogate. W standardzie producent daje klimatyzację, system multimedialny, niezłą kamerę cofania, nawigację 3D, tempomat adaptacyjny, podgrzewane fotele, automatyczne światła, reflektory w technologii LED i nieźle rozbudowany system bezpieczeństwa.

Hot or not? No, może już nie hot hatch, ale sprawny i mimo wszytko szybki samochód do miasta. Nie epatuje basowym odgłosem silnika który przestaje „rajcować” po pierwszych 100 kilometrach Twarde zawieszenie też jest fajne. Tylko że na tor. W mieście, sprawdza się tak sobie. Innymi słowy, Swift to kompromis. I jak to w przypadku kompromisów bywa, nie każdemu przypadnie do gustu. Po wykastrowaniu silnika, dopisek Sport jest jakby trochę na wyrost. Teraz, to całkiem już tylko praktyczne i poręczne miejskie auto. Ale, choć nie jest już fabryką adrenaliny, ciągle potrafi wystrzelić spod świateł. A dzięki malowaniu i sportowym dodatkom, prezentuje się ciekawie. I równie ciekawie kosztuje…
RED

Zalety auta:
– ciekawa stylizacja
– ładne wnętrze
– zawieszenie

Wady auta:
– mały zbiornik paliwa
– mało sportowy gang silnika

Podstawowe parametry techniczne Suzuki Swift Sport 1,4 BoosterJet 48V SVHS 129 KM MT6:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 3890/1735/1494/2450 mm
Silnik: benzynowy z turbiną
Pojemność: 1373 cm3
Moc maksymalna:129 KM przy 5500 obrotach
Maksymalny moment obrotowy: 235 Nm przy 2000 obrotach
Napęd: przedni
Skrzynia: manualna, 6 biegów
Osiągi (0-100 km/h): 9,1 s
Prędkość maksymalna: 220 km/h

Deklarowane zużycie paliwa (m/t/śr): 5,0/4,0/4,0 l
Pojemność bagażnika: 265/947 l
Pojemność zbiornika paliwa: 37 l
Cena auta: od 86 500 zł


Tagi:
Suzuki Swift Sport 1, 4 BoosterJet 48V SVHS 129 KM MT6, Suzuki Swift Sport 1, 4 BoosterJet 48V SVHS 129 KM, Suzuki Swift Sport 1, 4 BoosterJet 48V SVHS, Suzuki Swift Sport 1, 4 BoosterJet 48V, Suzuki Swift Sport 1, 4 BoosterJet, Suzuki Swift Sport 1, 4, Suzuki Swift Sport. test Suzuki Swift Sport 1, 4 BoosterJet 48V SVHS 129 KM MT6, test Suzuki Swift Sport 1, 4 BoosterJet 48V SVHS 129 KM, test Suzuki Swift Sport 1, 4 BoosterJet 48V SVHS, test Suzuki Swift Sport 1, 4 BoosterJet, test Suzuki Swift Sport 1, 4, test Suzuki Swift Sport

Zobacz podobne artykuły:

Nowe Suzuki S-Cross?
kalendarz 13/11 2021

Nowe Suzuki S-Cross?

Wiadomości / News

2021.11.13

Suzuki zdradza datę premiery nowego modelu.
Ford Explorer 3,0 V6 457 KM 10 AT – Monument na kołach
kalendarz 06/11 2021

Ford Explorer 3,0 V6 457 KM 10 AT – Monument na kołach

Testy / Testy

2021.11.06

Ford Explorer to auto, które po dwudziestu bez mała latach przerwy powróciło do oferty europejskich dealerów.
Skoda Octavia Style 2,0 TDI 150 KM DSG7 – Kontynuacja sukcesu?
kalendarz 05/11 2021

Skoda Octavia Style 2,0 TDI 150 KM DSG7 – Kontynuacja sukcesu?

Testy / Testy

2021.11.05

Od debiutu I generacji Octavii mija właśnie ćwierć wieku! Było to prawdziwe wejście smoka.

Firmy z branży

AutoSkaczkowski. Rok założenia 1971. Autoryzowany Salon i Serwis Jeep, Chrysler, Dodge i Suzuki.

mazowieckie
ul. Oczapowskiego 3
01-843 Warszawa
Tel.: Salon: (+48) 22 864 27 07, (+48) 22 864 29 12
https://autoskaczkowski.pl/
Najnowsze artykuły:
Za te rzeczy możesz stracić prawo jazdy!

Za te rzeczy możesz stracić prawo jazdy!

Warsztat / Porady

2021.11.30

Lepiej się ich wystrzegać.
Ceny paliw będą rosnąć

Ceny paliw będą rosnąć

Wiadomości / Gorące tematy

2021.11.29

W najbliższym czasie nie ma szans na spadek cen benzyny i diesla poniżej 6 zł za litr.
Nowe modele w AMG Brand Center w Gdańsku

Nowe modele w AMG Brand Center w Gdańsku

Wiadomości / Wydarzenia

2021.11.26

W polskim „domu” AMG zaprezentowano dwa najnowsze modele - Mercedesa-AMG SL i Mercedesa-AMG EQS 53 4Matic+, czyli pierwszy sportowy elektryczny sedan z Affalterbach.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.