Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
SUV-y górą
kalendarz 31/03 2020

SUV-y górą

News

Jak pokazują globalne wyniki sprzedaży, sedany, kombi i hatchbacki tracą na popularności na rzecz SUV-ów.

W preferencjach klientów widać już wyraźną tendencję - crossovery i SUV-y są coraz chętniej wybieranymi autami. Efektem jest powolne ograniczanie podaży hatchbacków i sedanów. W pierwszej kolejności zaczęły znikać z ofert producentów wersje 3-drzwiowe hatchbacków.

Według danych opublikowanych przez Jato Dynamics, tylko w ubiegłym roku sprzedaż samochodów, które kiedyś uważano za „tradycyjne” spadła na całym świecie. Sedany, które miały w 2018 r. 24-procentowy udział w rynku, w 2019 miały 23 proc., (z 20,26 do 18,88 mln sztuk). Grupa VW posiada 18 proc. udziału w tym segmencie, następnie Toyota z 13 proc., Hyundai-Kia z 11 proc. i Renault-Nissan z 10 proc.

Z 51 proc. rejestracji nowych samochodów, Chiny pozostają największym światowym rynkiem sedanów, podczas gdy USA i Kanada mają udział 22 proc. Ameryka Łacińska i Europa po 6 proc.

Niektóre firmy oprócz SUV-ów nadal oferuje sedany, wprowadzając nadal nowe modele. Tesla  postawiła na elektryfikację, zaś VW i Kia kuszą klientów czterodrzwiowymi coupe (VW Arteon i Kia Stinger).

W podobnej sytuacji są hatchbacki, które również straciły 1 proc. udziału w rynku, spadając z 12 proc. w 2018 r. Do 11 proc. w ubiegłym roku. Sprzedaż trzy- i pięciodrzwiowych aut kompaktowych spadła z 10,45 mln do 9,25 mln w ciągu jednego roku. Hatchbacki pozostają popularne w Europie, która utrzymuje 50 proc. globalnej sprzedaży w tym segmencie na poziomie 4,6 mln sztuk, mimo że popyt spadł o 7 proc. w stosunku do 2018 r. Drugim co do wielkości rynkiem dla hatchbacków była Ameryka Łacińska, z 1,2 mln sztuk (o 11 proc. mniej), podczas gdy Chiny były trzecim rynkiem z 717 000 sztuk (o 36 proc. mniej). W tym segmencie Volkswagen Group ma wysoką pozycję  -  z 21 proc. udziału w rynku, podczas gdy Renault-Nissan ma 14 proc, Toyota ma 12 proc., a PSA 11 proc.

W przypadku aut typu kombi jest podobnie, jak z hatchbackami. Europa nadal jest największym rynkiem zbytu dla kombi, które utrzymały 70 proc. sprzedaż w 2019 r./ns/

Foto: MotoTrendy.pl


Tagi:
sprzedaż samochodów, rynek motoryzacyjny, SUV-y, crossovery, sedany, kombi, hatchbacki

Zobacz podobne artykuły:

Peugeot 208 – odpadające elementy
kalendarz 05/06 2020

Peugeot 208 – odpadające elementy

Wiadomości / News

2020.06.05

Posiadacze najnowszego Peugeota 208 muszą nadprogramowo odwiedzić serwisy marki.
Ford i VW – decyzje na temat współpracy
kalendarz 04/06 2020

Ford i VW – decyzje na temat współpracy

Wiadomości / News

2020.06.04

Rada Nadzorcza Volkswagen AG dała zielone światło dla wspólnych projektów w ramach nawiązanej w ubiegłym roku współpracy z Ford Motor Co.
Skoda przypomina swój rower Slavia
kalendarz 03/06 2020

Skoda przypomina swój rower Slavia

Wiadomości / News

2020.06.03

Z okazji Światowego Dnia Roweru Skoda nawiązuje do słynnego roweru, dzieła firmy Laurin & Klement.
Najnowsze artykuły:
Zanieczyszczenie powietrza wraca do poziomów sprzed pandemii

Zanieczyszczenie powietrza wraca do poziomów sprzed pandemii

Wiadomości / Gorące tematy

2020.06.05

Producenci aut wprowadzają filtry chroniące przed smogiem.
Peugeot 208 – odpadające elementy

Peugeot 208 – odpadające elementy

Wiadomości / News

2020.06.05

Posiadacze najnowszego Peugeota 208 muszą nadprogramowo odwiedzić serwisy marki.
 Fińskie Szutry pełne emocji w Motul HRSMP Digital

Fińskie Szutry pełne emocji w Motul HRSMP Digital

Wiadomości / Moto sport

2020.06.04

Rywalizacja na wirtualnych szutrowych drogach Rajdu Finlandii wyłoniła najszybszych kierowców drugiej rundy Mistrzostw Motul HRSMP Digital.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.