Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Studyjny Opel GT Concept na Techno Classica
kalendarz 03/04 2016

Studyjny Opel GT Concept na Techno Classica

Moto fanatyk / Opel / slider

Koncepcyjny model GT prezentowany podczas marcowej wystawy w Genewie, teraz będzie miał swoją premierę podczas Techno Classica w Essen.

Podczas tegorocznej imprezy (6–10 kwietnia), w towarzystwie oryginalnych samochodów sportowych klasy GT z lat 60. i 70. ubiegłego stulecia, pojawi się studyjny GT Concept.

Przypomnijmy, że oryginalny model GT zadebiutował w 1965 r. Wtedy to Experimental GT stał się atrakcją Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie. Zaproponowana przez projektanta Erharda Schnella wizja sportowego auta o atrakcyjnej sylwetce i przystępnego cenowo, spotkała się z dużym zainteresowaniem. Trzy lata później Opel zdecydował o wprowadzeniu do produkcji modelu GT, który technicznie wykorzystywał rozwiązania popularnego Kadetta B.

Na Techno Classica, obok klasycznego seryjnego GT w czerwonym kolorze, będzie można również zobaczyć trzy pojazdy zmodyfikowane przez firmy tuningowe Conrero, Gerent i Irmscher.

U szczytu swojej popularności Gerent GT w specyfikacji „Grupa 4 / J” często rywalizował w klasie pojazdów zcq5dam.web.1280.1280-2 silnikami o poj. 2.0, natomiast włoski zespół wyścigowy Conrero był bohaterem Targa Florio w 1971 r., zajmując 9. miejsce w ogólnej klasyfikacji. Dzięki pomysłowości i skuteczności Conrero Squadra Corse na torze GT, jego „występ” okazał się zaskakujący. Model ten nie tylko nawiązał równą walkę z takimi autami jak Porsche 911 i 914/6, ale nawet zdołał ich pokonać. Prezentowany GT został odrestaurowany przez firmę Irmscher.

Studyjny Opel GT Concept w swojej „oszczędnej” sylwetce pozbawiony został klamek, bocznych lusterek i innych ozdób. Dynamikę pojazdu podkreśla czerwona linia dzieląca nadwozie w poziomie i podkreślająca jego sportowe proporcje z wydłużoną maską silnika i krótkimi zwisami. Brak klapy bagażnika, nowatorska stylistyka drzwi, podwójny wydech z centralnie umieszczoną końcówką, wygląd kierownicy, nawiązują do oryginalnego GT. Odwołaniem do przeszłości są też czerwone opony, w które wyposażony był równie awangardowy motocykl Opel Motoclub 500 z 1928 r. Jednak GT Concept nie jest zwykłym naśladowcą słynnego przodka. Jak podkreśla producent, jest to opracowana na nowo, innowacyjna koncepcja GT. Czy podobnie, jak miało to miejsce w latach 60., współczesna wizja sportowego auta również trafi na linie produkcyjne?

Norbert Szwarc

[gallery ids="56939,56940,56941,56942"]

Zobacz podobne artykuły:

Tajemniczy prototyp Peugeota
kalendarz 18/04 2024

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
 NSU Ro 80 - Futurystyczne i aerodynamiczne
kalendarz 07/04 2024

NSU Ro 80 - Futurystyczne i aerodynamiczne

Moto fanatyk

2024.04.07

Pierwszy niemiecki samochód z tytułem „Samochód Roku – Car of the Year”.
 VW Golf - 50 lat i 37 mln egzemplarzy
kalendarz 01/04 2024

VW Golf - 50 lat i 37 mln egzemplarzy

Moto fanatyk

2024.04.01

Golf kończy 50 lat. Model ten stał się najlepiej sprzedającym się europejskim samochodem wszech czasów.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.