Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Ssangyong Tivoli Grand 1.5 T-Gdi 6MT – Rozsądna propozycja
kalendarz 12/11 2022

Ssangyong Tivoli Grand 1.5 T-Gdi 6MT – Rozsądna propozycja

Testy / Testy / Ssangyong

Koreańczycy proponując potencjalnym nabywcom swój produkt kuszą atrakcyjną ceną. Czy jednak tylko tym?

Ssangyong Tivoli sprzedaje się bardzo dobrze. Na pewno decyduje o tym wspomniana już cena auta, ale pojazd trafił również w gusta rodaków wyposażeniem czy oryginalną sylwetką oraz praktycznością.

Maksimum za minimum
Niewątpliwie właśnie to zapewnia Ssangyong Tivoli Grand. Auto powoli zaczyna zdobywać rynek, to akurat nie powinno nikogo dziwić, ponieważ co prawda nie jest to najpiękniejsze auto na rynku, nie dostarcza najnowocześniejszych nowości, ale oferuje wiele innych rzeczy. Chociażby przestronność oraz pakowność.

Auto, które przed liftingiem dostępne było pod pseudonimem XLV jest dłuższe od ,,zwykłego” Tivoli o 24,5 cm. Auto ma 4480 mm długości, 1810 mm szerokości i 1646 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2600 mm, a prześwit mierzy 167 mm. Wielkim atrybutem koreańskiego auta jest jego bagażnik, który wynosi 720 l, a po złożeniu tylnych oparć nawet 1440 l. W tej kategorii nie ma sobie równych. Szkoda jedynie, że bagażnik ma wysoki próg załadunkowy.

Co do przestrzeni oraz wnętrza. Szkoda, że SsangYong nie oferuje dodatkowego rzędu foteli. Pięć osób są w stanie podróżować w komfortowych warunkach. Wakacyjny bagaż też przy okazji pomieści się. Na uwagę zasługuje staranne wykończenie tego modelu. Jakość materiałów oraz ich spasowanie prezentuje bardzo przyzwoity poziom, zaś sama stylizacja kabiny jest mocno zachowawcza. Co prawda materiały są twarde w dotyku, ale przy okazji nie rażą brakiem estetyki.

Przykładem jest idealne dobranie przez grafików zestawu tła cyfrowego zegarów w rozdzielczości HD. Nowością jest możliwość wyświetlania na ekranie mapy Google. Obsługiwana jest przewodowo technologia Apple CarPlay i Android Auto. Szkoda, że menu urządzeń pokładowych nie jest w języku polskim. Podobnie występuje tylko jeden port USB, czy brak dodatkowych nawiewów klimatyzacji w drugim rzędzie siedzeń. 

Auto docenią wysocy kierowcy oraz pasażerowie. Miejsca jest mnóstwo zarówno na przednich fotelach i tylnej kanapie. Ssangyong Tivoli Grand występuje w ofercie z tylko jednym silnikiem. Jest nim benzynowa   jednostka o pojemności 1,5 litra, która została turbodoładowana i dysponuje mocą 163 KM. Do tego jednostka ta dysponuje całkiem przyzwoitym momentem obrotowym wynoszącym 260 Nm. Silnik współpracował z 6-biegową skrzynią mechaniczną (do wyboru jest także w ofercie opcja z automatem). Trzeba przyznać, że jednostka jest dość dynamiczna, ale jej wadą jest wysokie zużycie paliwa. Podczas jazdy w warunkach miejskich Tivoli Grand potrzebowało ponad 9 litrów paliwa na każde przejechane 100 km. W trasie należy liczyć się ze spalaniem rzędu 6,5-7 litrów. Gdyby ktoś chciał zaoszczędzić, producent przewidział instalację LPG.

Jak jeździ?
Całkiem przyzwoicie. Szkoda jedynie, że auto występuje jedynie w wersji przednionapędowej. Szkoda, że nie ma możliwości dokupienia, jak w Tivoli napędu 4x4. Samo zawieszenie zostało dostrojone pod kątem komfortu. Co prawda ma tendencje do mocnych przechyłów. Układ kierowniczy wydaje się być nieco uciążliwy i dość leniwie reaguje na polecenia zadawane przez kierowcę. Ewidentnie jest przewidziany do spokojnej jazdy. Co prawda posiada tryb Sport, ale nie jest on wyczuwalny.

Zaletą SsangYonga jest również jego wyposażenie. Również z zakresu bezpieczeństwa. Już podstawowa wersja Crystal oferuje m.in.: 6 poduszek powietrznych, ABS, ESP (system dynamicznej kontroli toru jazdy), ARP (system aktywnej ochrony przed dachowaniem), HDC (system kontroli zjazdu ze wzniesienia), HSA (asystent wjazdu na wzniesienia), TSR (system rozpoznawania znaków drogowych), AEBS (system autonomicznego hamowania), LDWS/LKAS (asystent pasa ruchu), FVSA (alert sprawnego ruszania), SDA (alert o niebezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu) czy DAA (asystent zmęczenia kierowcy). 

Dla kogo jest Tivoli Grand?
Jeżeli poszukujecie auta rozsądnego cenowo, dobrze wyposażonego, praktycznego, z przestronnym bagażnikiem i wnętrzem, jest to dla Ciebie ciekawa propozycja. Na pewno wówczas docenimy walory auta, które oferuje. 
MOTOTRENDY.PL 

Zalety auta: 
- przestronne wnętrze
- bogate wyposażenie 
- obszerny bagażnik 
- rozsądna cena

Wady auta:
- zużycie paliwa

Podstawowe parametry techniczne Ssangyong Tivoli Grand 1.5 T-Gdi 6MT:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4480/1810/1646 mm
Silnik: benzynowy z turbodoładowaniem
Pojemność: 1497 cm3
Moc: 163 KM
Maksymalny moment obrotowy: 280 Nm
Osiągi (0-100 km/h): 9,5 s
Średnie zużycie paliwa: 6,8 l
Pojemność bagażnika: 720/1440 l
Pojemność zbiornika paliwa: 50 l
Cena auta: od 98 000 zł


Tagi:
Ssangyon, Ssangyong Tivoli Grand 1.5 T-Gdi 6MTg Tivoli Grand 1.5 T-Gdi, Ssangyong Tivoli Grand, test Ssangyong Tivoli Grand 1.5 T-Gdi 6MT, test Ssangyong Tivoli Grand 1.5 T-Gdi, test Ssangyong Tivoli Grand

Zobacz podobne artykuły:

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE 213 KM – Świat stanął na głowie
kalendarz 22/09 2023

Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE 213 KM – Świat stanął na głowie

Testy / Testy

2023.09.22

Duży SUV napędzany trzycylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,5-litra, który na dodatek współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi? Czy coś nas jeszcze jest w stanie zaskoczyć?
Opel Mokka 1.2 Turbo GS Line 130 KM – Młodzieżowy styl 
kalendarz 22/09 2023

Opel Mokka 1.2 Turbo GS Line 130 KM – Młodzieżowy styl 

Testy / Testy

2023.09.22

Opel potrzebował tego modelu. Oryginalne auto ma okazać się punktem zwrotnym w historii niemieckiej marki. Czy gruntowna zmiana designu przyniesie pożądane skutki?
Najnowsze artykuły:
 VW R – oddzielną marką?

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.
 Druga runda WEC 2024

Druga runda WEC 2024

Wiadomości / Moto sport

2024.04.20

Na nowym dla serii włoskim torze Imola odbędzie się druga runda sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC).
Smart Concept #5 - zapowiedź

Smart Concept #5 - zapowiedź

Wiadomości / News

2024.04.20

Elektryczny crossover zadebiutuje w wersji produkcyjnej w drugiej połowie 2024 r.