SsangYong Polska z nowym właścicielem?
Grupa BAH negocjuje zakup spółki importerskiej SsangYong Polska.
British Automotive Holding (BAH) planuje zakup firmy SsangYong Polska, która jest wyłącznym importerem aut koreańskiej marki. Zgodnie z listem intencyjnym, giełdowa spółka ma wyłączność na negocjacje do końca czerwca br. Celem BAH jest rozwój tej azjatyckiej marki tak, aby wykorzystać jej pełny potencjał nad Wisłą.
Przypomnijmy, że SsangYong to najstarszy oraz czwarty co do wielkości producent aut osobowych w Korei Południowej. Jego właścicielem od 2010 r. jest indyjski koncern samochodowy Mahindra & Mahindra Limited. SsangYong specjalizuje się w samochodach typu SUV oraz crossover z napędem czterech kół. Europejscy klienci mogą obecnie wybierać spośród pięciu modeli SsangYong, sprzedawanych w Polsce przez 22 niezależnych dealerów. W ubiegłym roku sprzedaż SsangYong w Polsce wzrosła o 40 proc.
– Planowane przejęcie sprzedaży importerskiej marki SsangYong w Polsce to kolejny efekt trwającego przeglądu opcji strategicznych BAH. Zdecydowaliśmy się podjąć negocjacje z SsangYong ze względu na duży potencjał tej marki. Wynika on zarówno z obecnej oferty samochodów koreańskiego producenta, ich wysokiej jakości i solidności wykonania, jak również wiąże się z ambitnymi planami rozwojowymi, zakładającymi m.in. wprowadzania na rynek nowych modeli aut. Nasze know-how i bogate doświadczenie w branży motoryzacyjnej przyniesie sukces marce SsangYong nad Wisłą. Zgodnie z naszymi założeniami, biznes ten, jak każdy inny, będzie samodzielnie budował swoją wartość, jednakże dodatkowo liczymy na to, że poszerzenie naszej oferty o nową markę pozwoli nam na osiągnięcie synergii w ramach Grupy – komentuje Mariusz Książek, prezes i główny akcjonariusz British Automotive Holding.
- Po sfinalizowaniu przejęcia naszym celem na najbliższe lata będzie przybliżenie produktów SsangYong polskim klientom, co spowoduje dynamiczne zwiększenie sprzedaży. Skoncentrujemy się na efektywnych kampaniach marketingowych, budowaniu świadomości marki i działaniach, które pozwolą coraz większej rzeszy klientów doświadczać jakości, niezawodności, wytrzymałości oraz unikatowej stylistyki tych aut. Ponadto, będziemy rozwijać obecność marki w Polsce poprzez wzmocnienie sieci dilerskiej oraz serwisowej. Globalna strategia SsangYong, oparta o intensywny plan inwestycji w rozwój oferty samochodów tej marki, stwarza dla nas dodatkową szansę na wzrost sprzedaży, którą zamierzamy jak najefektywniej wykorzystać – zapowiada Gian Leonardo Fea, pierwszy wiceprezes BAH.
- Jestem przekonany, że zmiany właścicielskie przyniosą bardzo pozytywne efekty w postaci zdynamizowania działań zmierzających do budowania siły marki. BAH zapewni wszechstronne wsparcie oraz synergie podejmowanych działań. Nadchodzące premiery produktowe to doskonały moment na zmiany – dodaje Mariusz Jakimiuk, obecny Dyrektor Zarządzający Ssangyong.
źródło: Ssangyong
Zobacz podobne artykuły:
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21
Smart Concept #5 - zapowiedź
Wiadomości / News
2024.04.20
Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie
Wiadomości / News
2024.04.19
Im większy luksus, tym większe… ryzyko!
Używane
2024.04.22
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
Wiadomości / Moto sport
2024.04.22
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21