Sprzedaż aut online będzie odgrywać coraz większe znaczenie
Z powodu epidemii koronawiursa firmy z branży motoryzacyjnej zaczynają uruchamiać internetowe kanały sprzedaży.
Z danych Instytutu Motoryzacyjnego Samar wynika, że do połowy marca w Polsce zarejestrowanych zostało ok. 22 tys. aut osobowych. To niemal 23 proc. mniej w porównaniu do analogicznego okresu 2019 r. Główną przyczyną jest epidemia koronawirusa, która wymusiła wstrzymanie produkcji samochodów. Dodatkowo, firmy z branży motoryzacyjnej nie mogą prowadzić tak aktywnej jak dotychczas sprzedaży ze względu na wprowadzone środki bezpieczeństwa.
Istotnym kanałem sprzedaży samochodów w obecnej sytuacji staje się internet. Niestety do tej pory sprzedaż samochodów online była traktowana przez wiele firm po macoszemu. Obecnie coraz więcej firm oferuje zakup auta w takiej formie.
- Kiedy ponad 2 lata temu uruchomialiśmy pierwszą w Polsce platformę, umożliwiającą zawarcie umowy na samochód w abonamencie w całości przez internet, wiele osób mówiło nam, że klienci nie są na to jeszcze gotowi. Dzisiaj kanał on-line jest dla nas tak samo ważny jak sprzedaż bezpośrednia. W 2019 r. na zawarcie umowy na abonament w całości przez internet zdecydowało się ok. 30 proc. klientów. To daje nam pewną przewagę nad firmami, które dopiero wdrażają ten kanał sprzedaży do swoich ofert. Tym bardziej, że w obecnej sytuacji cyfryzacja sprzedaży aut będzie nabierała szczególnego znaczenia i ze względów bezpieczeństwa coraz więcej klientów będzie finalizowało zakup auta online - mówi Grzegorz Grodecki - Dyrektor Zarządzający Master1.pl należącego do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego.
Umowa na auto w abonamencie w pełni online oznacza, że klienci wybierają auto na stronie firmy, w tym samym miejscu wypełniają krótki wniosek w sposób zdalny i bez zbędnych formalności zawierają umowę, a dodatkowo mogą zamówić dostawę samochodu pod dom (opcja door-to-door).
Zobacz podobne artykuły:
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.13
Dla 40 proc. Polaków zakup auta jest poza ich możliwościami
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.09
W Europie segment elektrycznych małych aut opóźniony o trzy–cztery lata
Wiadomości / Gorące tematy
2024.12.30
VW ID.7 Pro S przekroczył deklarowany zasięg
Warsztat / Technika
2025.01.16
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar
Warsztat / Technika
2025.01.11