Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 Sprzedaż aut online będzie odgrywać coraz większe znaczenie
kalendarz 23/04 2020

Sprzedaż aut online będzie odgrywać coraz większe znaczenie

Gorące tematy

Z powodu epidemii koronawiursa firmy z branży motoryzacyjnej zaczynają uruchamiać internetowe kanały sprzedaży.

Z danych Instytutu Motoryzacyjnego Samar wynika, że do połowy marca w Polsce zarejestrowanych zostało ok. 22 tys. aut osobowych. To niemal 23 proc. mniej w porównaniu do analogicznego okresu 2019 r. Główną przyczyną jest epidemia koronawirusa, która wymusiła wstrzymanie produkcji samochodów. Dodatkowo, firmy z branży motoryzacyjnej nie mogą prowadzić tak aktywnej jak dotychczas sprzedaży ze względu na wprowadzone środki bezpieczeństwa.

Istotnym kanałem sprzedaży samochodów w obecnej sytuacji staje się internet. Niestety do tej pory sprzedaż samochodów online była traktowana przez wiele firm po macoszemu. Obecnie coraz więcej firm oferuje zakup auta w takiej formie.

- Kiedy ponad 2 lata temu uruchomialiśmy pierwszą w Polsce platformę, umożliwiającą zawarcie umowy na samochód w abonamencie w całości przez internet, wiele osób mówiło nam, że klienci nie są na to jeszcze gotowi. Dzisiaj kanał on-line jest dla  nas tak samo ważny jak sprzedaż bezpośrednia. W 2019 r. na zawarcie umowy na abonament w całości przez internet zdecydowało się ok. 30 proc. klientów. To daje nam pewną przewagę nad firmami, które dopiero wdrażają ten kanał sprzedaży do swoich ofert. Tym bardziej, że w obecnej sytuacji cyfryzacja sprzedaży aut będzie nabierała szczególnego znaczenia i ze względów bezpieczeństwa coraz więcej klientów będzie finalizowało zakup auta online - mówi Grzegorz Grodecki - Dyrektor Zarządzający Master1.pl należącego do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego.

Umowa na auto w abonamencie w pełni online oznacza, że klienci wybierają auto na stronie firmy, w tym samym miejscu wypełniają krótki wniosek w sposób zdalny i bez zbędnych formalności zawierają umowę, a dodatkowo mogą zamówić  dostawę samochodu pod dom (opcja door-to-door).


Tagi:
sprzedaż aut online, wirtualne salony samochodowe, sprzedaż samochodów, koronawirus

Zobacz podobne artykuły:

 Branża motoryzacyjna nie wyprodukowała ok. 2 mln aut
kalendarz 01/06 2020

Branża motoryzacyjna nie wyprodukowała ok. 2 mln aut

Wiadomości / Gorące tematy

2020.06.01

Producenci aut i części mogą odczuwać skutki kryzysu przez kilka lat.
Pandemia sprzyja większej brawurze na drogach
kalendarz 26/05 2020

Pandemia sprzyja większej brawurze na drogach

Wiadomości / Gorące tematy

2020.05.26

Bezpieczeństwo mają poprawić wyższe kary i ograniczniki prędkości w samochodach.
Pandemiczny przełom branży moto, czyli sprzedaż online
kalendarz 21/05 2020

Pandemiczny przełom branży moto, czyli sprzedaż online

Wiadomości / Gorące tematy

2020.05.21

To trend wynikający z potrzeby chwili.
Najnowsze artykuły:
Kajetanowicz, Naja, Myszka i Kot na torze rallycrossowym

Kajetanowicz, Naja, Myszka i Kot na torze rallycrossowym

Wiadomości / Moto sport

2020.06.02

Czworo utytułowanych sportowców, tor rallycrossowy i walka o jak najlepszy wynik.
Łukasz Zadworny, dyrektor marki VW w Polsce o obecnej sytuacji i planach

Łukasz Zadworny, dyrektor marki VW w Polsce o obecnej sytuacji i planach

Wiadomości / Wydarzenia

2020.06.02

Podczas wideokonferencji Łukasz Zadworny omówił m.in. działania podjęte w sieci dealerskiej w świetle pandemii oraz najbliższe plany marki.
 Rolls-Royce Cullinan w skali 1:8 – Jak prawdziwy

Rolls-Royce Cullinan w skali 1:8 – Jak prawdziwy

Wiadomości / Ciekawostki

2020.06.01

Słynna brytyjska marka będzie oferowała modele w skali 1:8.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.