Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 Sprzedaż aut online będzie odgrywać coraz większe znaczenie
kalendarz 23/04 2020

Sprzedaż aut online będzie odgrywać coraz większe znaczenie

Gorące tematy

Z powodu epidemii koronawiursa firmy z branży motoryzacyjnej zaczynają uruchamiać internetowe kanały sprzedaży.

Z danych Instytutu Motoryzacyjnego Samar wynika, że do połowy marca w Polsce zarejestrowanych zostało ok. 22 tys. aut osobowych. To niemal 23 proc. mniej w porównaniu do analogicznego okresu 2019 r. Główną przyczyną jest epidemia koronawirusa, która wymusiła wstrzymanie produkcji samochodów. Dodatkowo, firmy z branży motoryzacyjnej nie mogą prowadzić tak aktywnej jak dotychczas sprzedaży ze względu na wprowadzone środki bezpieczeństwa.

Istotnym kanałem sprzedaży samochodów w obecnej sytuacji staje się internet. Niestety do tej pory sprzedaż samochodów online była traktowana przez wiele firm po macoszemu. Obecnie coraz więcej firm oferuje zakup auta w takiej formie.

- Kiedy ponad 2 lata temu uruchomialiśmy pierwszą w Polsce platformę, umożliwiającą zawarcie umowy na samochód w abonamencie w całości przez internet, wiele osób mówiło nam, że klienci nie są na to jeszcze gotowi. Dzisiaj kanał on-line jest dla  nas tak samo ważny jak sprzedaż bezpośrednia. W 2019 r. na zawarcie umowy na abonament w całości przez internet zdecydowało się ok. 30 proc. klientów. To daje nam pewną przewagę nad firmami, które dopiero wdrażają ten kanał sprzedaży do swoich ofert. Tym bardziej, że w obecnej sytuacji cyfryzacja sprzedaży aut będzie nabierała szczególnego znaczenia i ze względów bezpieczeństwa coraz więcej klientów będzie finalizowało zakup auta online - mówi Grzegorz Grodecki - Dyrektor Zarządzający Master1.pl należącego do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego.

Umowa na auto w abonamencie w pełni online oznacza, że klienci wybierają auto na stronie firmy, w tym samym miejscu wypełniają krótki wniosek w sposób zdalny i bez zbędnych formalności zawierają umowę, a dodatkowo mogą zamówić  dostawę samochodu pod dom (opcja door-to-door).


Tagi:
sprzedaż aut online, wirtualne salony samochodowe, sprzedaż samochodów, koronawirus

Zobacz podobne artykuły:

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych
kalendarz 13/01 2025

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych

Wiadomości / Gorące tematy

2025.01.13

W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów.
Dla 40 proc. Polaków zakup auta jest poza ich możliwościami
kalendarz 09/01 2025

Dla 40 proc. Polaków zakup auta jest poza ich możliwościami

Wiadomości / Gorące tematy

2025.01.09

21 proc. Polaków przyznaje, że stać ich na nowy samochód, choć połowa z tej grupy nie wyda na ten cel więcej niż 80 tys. zł.
W Europie segment elektrycznych małych aut opóźniony o trzy–cztery lata
kalendarz 30/12 2024

W Europie segment elektrycznych małych aut opóźniony o trzy–cztery lata

Wiadomości / Gorące tematy

2024.12.30

Hyundai chce to zmienić.
Najnowsze artykuły:
VW ID.7 Pro S przekroczył deklarowany zasięg

VW ID.7 Pro S przekroczył deklarowany zasięg

Warsztat / Technika

2025.01.16

Seryjny elektryczny sedan deklarowany zasięg do 709 km przekroczył o niemal jedną trzecią.
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Wiadomości / News

2025.01.12

Samochód wyróżnia się grafiką będącą dziełem artysty Richarda Orlinskiego, ale...
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar

HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar

Warsztat / Technika

2025.01.11

Pojazd ten ma pokazać jak wydajne mogą być napędy alternatywne w ekstremalnych warunkach.