Smart Roadster powróci?
Choć był produkowany tylko przez trzy lata, może ponownie pojawić się w gamie marki.
Po 20 latach przerwy może powrócić Smart Roadster. Projektant Smarta naszkicował nową generację Roadstera już w 2020 r.
Są na to szanse w dobie pojazdów elektrycznych. Roadster mógłby dołączyć do istniejących modeli, jak SUV nr 1 i nr 3, a także do nadchodzącego modelu nr 5.
Szef Smart Europe Dirk Adelmann jest otwarty na pomysł powrotu Roadstera. „Był jeden bardzo szalony kolega, który miał pierwsze rysunki nowego Roadstera” – powiedział w rozmowie z magazynem „Autocar”. „Mamy trzy świetne samochody i żaden z nich nie jest Roadsterem, ale czemu nie? Jeśli zrobimy Roadstera, bądźcie pewni, że będzie bardzo kompaktowy – na pewno dwumiejscowy”.
Adelmann dodał, że łączy go „bardzo emocjonalna relacja” z Roadsterem, ponieważ był to pierwszy samochód, nad którym pracował po dołączeniu do Smarta.
Mały Smart Roadster mógłby przywrócić producentowi samochodów korzenie małych aut. Dzięki wprowadzeniu na rynek pojazdów takich jak #1, #3 i #5 oferta Smarta jest teraz większa niż kiedykolwiek wcześniej. Pierwszy Roadster miał zaledwie 3,4 m długości, a marka mogłaby zyskać nowych fanów.
Podczas gdy firma rozważa możliwość nowego Roadstera, jest zdecydowana na wprowadzenie do produkcji modelu ForTwo nowej generacji. Produkcja starego modelu zakończyła się w tym roku, a Smart planuje wykorzystać w tej konstrukcji nową płytę podłogową Electric Compact Architecture (ECA). Jednak produkcja tego modelu zostanie uruchomiona jeśli znajdzie partnera do dzielenia kosztów.
„Jeśli dzielisz tę platformę z partnerami – wciąż jesteśmy w trakcie oceny – możesz również dzielić koszty inwestycji i miejsce produkcji itd., i zaczyna to mieć sens” – powiedział Adelmann. „Ostatnią rzeczą, jaką chcemy zrobić, jest produkcja pojazdu, na którym nikt nie zarabia pieniędzy, ponieważ taki pojazd nie będzie długo służył. Chcemy mieć pozytywny biznesplan dla siebie, dla naszych sprzedawców detalicznych i ostatecznie dla naszych klientów”./ns/
W artykule wykorzystano wizualizacje pochodzące z niezależnego badania przeprowadzonego przez projektantów Geoffreya Decembry'ego i Pierre'a Seneleta, którzy nie są związani z marką Smart.
Zobacz podobne artykuły:
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12
Zwycięzca konkursu Car of the Year 2025
Wiadomości / News
2025.01.10
Toyota walczy o dziewiąty tytuł w WRC
Wiadomości / Moto sport
2025.01.25