Skoda Yeti Xtreme – Z rajdowymi aspiracjami
Skoda Yeti Xtreme – Z rajdowymi aspiracjami
Podczas tegorocznego zlotu GTI nad Jeziorem Wörthersee, Skoda zaprezentuje dwa koncepcyjne modele – sportowego SUV-a i miejski kabriolet.
Interesująco prezentuje się Yeti Xtreme. Projektanci przekształcili popularnego SUV-a w samochód o sportowych cechach. Studyjny model z matowo-szarą kolorystyką porusza się na 17-calowych obręczach kół i terenowych oponach. Auto ma przyciemnione boczne szyby, podczas gdy dach i elementy obręczy felg są w jasnym żółto-zielonym kolorze.
Z przodu auta uwagę zwraca zderzak z osłonami podwozia, duży wlot powietrza i reflektory w technologii LED. Poszerzono nadkola i progi. Z tyłu również znalazł się solidny zderzak, z dwiema dużymi końcówki układu wydechowego. W bagażniku znalazło się miejsce na koło zapasowe i maty trakcyjne, pomocne gdy auto zakopie się w piachu.
We wnętrzu znalazły się cztery indywidualne fotele Recaro ze zintegrowanymi czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa. Przy kole kierownicy umieszczono łopatki do zmiany biegów. Do wystroju kabiny wykorzystano m. in. jak: włókno węglowe, aluminium i Alcantare. Na centralnej konsoli, na której zamontowano iPada, pojawiły się zielone akcenty. Na liście wyposażenia znalazła się m.in. łopata, termos i apteczka.
Jak na samochód o rajdowych aspiracjach, nie zapewnia jednak oszałamiających osiągów. Pod maskę auta trafił 150-konny silnik 1.8 TSI, współpracujący z dwusprzęgłową, 6-biegową przekładnią DSG. Maksymalny moment 250 Nm jest osiągany pomiędzy 1500 a 4200 obr./min. Yeti Xtreme przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 192 km/h. Samochód otrzymał układ hamulcowy z Octavii RS a także zawieszenie z możliwością regulacji.
Drugą atrakcją będzie prototypowy model CitiJet - miejski kabriolet, skonstruowany w oparciu o seryjny model Citigo. Ten dwumiejscowy pojazd został stworzony przez 16 praktykantów czeskiej firmy, wspieranych przez zespół Jozefa Kabaňa, głównego projektanta Skody. Po raz pierwszy w tym roku pojawił się tego typu projekt. Prace nad tym autem trwały sześć miesięcy.
CitiJet wyróżnia się dwukolorowym nadwoziem (biało-niebieskim), 16-calowymi felgami aluminiowymi, ręcznie wykonanym tylnym spoilerem i podwójną końcówką układu wydechowego. Bez zmian natomiast pozostał silnik – benzynowa jednostka z modelu seryjnego, czyli 1.0 MPI o mocy 75 KM.
Wystrój wnętrza nie odbiega znacząco od modelu produkcyjnego Citigo Sport. Nowymi elementami są czerwone przeszycia, tapicerka foteli i dywaniki we wzorze Sport, a także trójramienna kierownica, gałka dźwigni zmiany biegów i dźwignia hamulca ręcznego wykończone skórą. Projektanci wyposażyli samochód w system audio o mocy 300 W a także niebieskie oświetlenie wnętrza w technologii LED, reagujące na muzykę.
Święto tuningowe w Reifnitz, w tym roku odbędzie się już po raz trzydziesty trzeci. W dniach od 28 do 31 maja ok. 200 tys. fanów będzie obecnych na tym wydarzeniu.
Norbert Szwarc
Foto: Skoda
Zobacz podobne artykuły:
Autonomiczne pojazdy: wizja przyszłości czy odległa mrzonka?
Wiadomości / Gorące tematy
2024.03.26
Ghostbusters: Frozen Empire z udziałem Mercedesa Sprintera
Wiadomości / Wydarzenia
2024.03.21
Młodych nie interesuje już zrobienie „prawka”
Wiadomości / Gorące tematy
2024.03.19
Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli
Finanse / Ubezpieczenia
2024.03.28
Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2
Wiadomości / Moto sport
2024.03.28
Nissany już wkrótce tylko elektryczne
Wiadomości / News
2024.03.28