Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Skoda Superb Combi 1.8  TSI Elegance - Kombi z klasą
kalendarz 10/04 2014

Skoda Superb Combi 1.8 TSI Elegance - Kombi z klasą

Testy / Skoda

Jakie powinno być prawdziwe kombi? Tylko oszczędne i z dużym bagażnikiem?

Choć w walce z SUV-ami, samochody kombi nieco straciły na popularności, to wciąż mają wiele zalet i pod pewnymi względami mogą okazać się lepszym wyborem. Często wykorzystywane w biznesie, dzięki swojej wszechstronności łączyły zadania pojazdu do pracy i na wakacje. Nie bez znaczenia były tutaj również koszty związane z eksploatacją tego rodzaju auta.

Po zmianach

Dobrym przykładem wszechstronnego kombi jest Skoda Superb Combi. O atrakcyjności tego modelu może świadczyć fakt, że flagowy model Skody jest w Polsce drugim najczęściej wybieranym samochodem klasy średniej. W ubiegłym roku po pięciu latach obecności na rynku drugiej generacji, dokonano pierwszych retuszy w wyglądzie auta. Odnowiony Superb otrzymał zmieniony nieznacznie przód i tył. Z przodu można dostrzec nowe reflektory i szerszy wlot powietrza. Z tyłu natomiast światła w typowym dla marki kształcie litery C, wykonane zostały w technologii LED.

Zmianom poddano również wnętrze auta. Wprowadzono nowe, 3- lub 4-ramienne kierownice z chromowanymi wstawkami oraz nowe wzory tapicerek. W naszym testowym aucie efektownie prezentowała się jasna tapicerka, jednak nie jest to praktyczne rozwiązanie na co dzień. Superb każdego przekona do siebie przestronnym wnętrzem. I choć w stosunku do modelu pierwszej generacji zmniejszono rozstaw osi o 42 mm (?), to i tak nikt nie będzie narzekał na brak miejsca. Szczególnie pasażerowie podróżujący na tylnej kanapie mogą się poczuć jak w salonie. Wnętrze prezentuje się nowocześnie i elegancko. I co ważne zaprojektowane zgodnie z zasadami ergonomii. Nie brakuje również przydatnych schowków i uchwytów na napoje. Fotele są wygodne i zapewniają dobre podparcie. Idealne na długą podróż.

Kolejnym atutem Superba jest wielki bagażnik, oferujący standardowo aż 633 litry pojemności. W tej konkurencji Skoda nie ma sobie równych. Nawet często porównywany z Superbem VW Passat,  dysponuje bagażnikiem o pojemności 603 l. Jedynym kombi, które zapewnia większy bagażnik od Skody jest Mercedes Klasy E – 695 l. Jednak różnica w cenie wynosi ponad 100 tys. zł. Po złożeniu w Superbie tylnych siedzeń, otrzymamy 1865 l. Praktycznym dodatkiem - dotychczas spotykanym w autach wyższej klasy - jest sposób otwierania i zamykania klapy bagażnika. Otwiera się ją zdalnie a zamyka przyciskiem na pokrywie (dopłata 1800 zł). Jednocześnie gdy otwieramy bagażnik, automatycznie odsuwa się (częściowo) roleta. Proste i przydatne rozwiązanie. Ponadto ułatwieniem są dodatkowe schowki – pod pokrywą podłogi i po bokach – uchwyty i belki przytrzymujące bagaże oraz wyjmowana latarka.

Płynnie do przodu z DSG

Nasz testowy samochód napędzany był 160-konnym silnikiem benzynowym 1.8 TSI. Jednostka ta zapewnia 250 Nm momentu w szerokim zakresie obrotów. Superb w tej wersji płynnie przyspiesza, w czym również zasługa 7-biegowej, dwusprzęgłowej przekładni DSG (dopłata aż 10 400 zł). Przekładnia bardzo szybka zmienia przełożenia, choć czasem zdarzają się szarpnięcia. Jednostka napędowa została również dobrze wyciszona. Pod względem zużycia paliwa, udało nam się nawet uzyskać spalanie niższe od katalogowego i wynosiło ono w warunkach miejskich 8,0 l/100 km (najniższe), w trasie – prawie identyczne z podanym przez producenta – 5,8 l/100 km.

Układ jezdny Skody zapewnia odpowiedni komfort podróżowania. Samochód prowadzi się pewnie i daje kierowcy wiele przyjemności z jazdy. Dobrze spisuje się wspomaganie układu kierowniczego oraz hamulce. Pomimo sporych gabarytów pojazdu, nie ma większych problemów podczas manewrowania na ciasnym parkingu. Z pomocą przychodzi bardzo dokładny system czujników parkowania (przód-tył). Jeżeli to komuś nie wystarczy, może z listy opcji wybrać asystenta parkowania (3 300 zł - standard w wersji Platinum).Podczas dłuższej podróży, Superb przypomni nam o zrobieniu przerwy na kawę.

Czy może dziwić wysoka pozycja Superba na rynku? Ten samochód to znakomity przykład połączenia cech prawdziwego kombi i prestiżowej limuzyny. Co ważne cena tego prestiżu jest naprawdę konkurencyjna. Za choćby podobną cenę (od 80 600 zł), nie otrzymamy samochodu tak przestronnego, dobrze wyposażonego i z tak wielkim bagażnikiem. Lider wśród kombi? Czemu nie.

Norbert Szwarc

Wyposażenie standardowe (wersja Active): airbagi czołowe, boczne (przód), kurtyny powietrzne, airbag chroniący kolana kierowcy, trójpunktowe pasy bezpieczeństwa, uchwyty Isofix, ABS, ESP, EBV, MSR, ASR, HBA, EDL, ACS, DSR, immobiliser, centralny zamek, światła z funkcją coming home, światła przeciwmgłowe, asymetrycznie dzielona tylna kanapa, czujniki parkowania, klimatyzacja półautomatyczna, elektrycznie regulowane szyby (przód-tył), elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, filtr przeciwpyłkowy, radioodtwarzacz CD/MP3 z wejściem AUX.

Zalety auta: - styl - właściwości jezdne - oszczędny i dynamiczny silnik - staranne wykończenie - bogate wyposażenie - przestronne wnętrze - obszerny bagażnik Wady: -duża dopłata za przekładnię DSG Podstawowe parametry techniczne Skody Superb Combi 1.8 TSI (160 KM) Elegance: Wymiary (długość/szerokość/wysokość) - 4838/1817/1510 mm Silnik: benzynowy, turbodoładowany Pojemność: 1798 cm3 Moc maksymalna: 160 KM przy 4500-6200 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm przy 1500-4500 obr/min Osiągi (0-100 km/h) – 8,5 s. Prędkość maksymalna: 221 km/h Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie) - 9,4/5,7/7,1 l/100 km Pojemność bagażnika: 633-1865 l Pojemność zbiornika paliwa: 60 l Cena: od 80 600 zł (wersja 1.4 TSI 125 KM Active) Cena auta testowego: 121 000 zł   [gallery ids="45343,45342,45337,45330,45331,45325,45319,45336,45341,45335,45329,45323,45324,45322,45328,45334,45340,45338,45339,45333,45332,45327,45326,45321,45320"]

Zobacz podobne artykuły:

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
Škoda przedłuża umowę z Tour de France
kalendarz 18/03 2024

Škoda przedłuża umowę z Tour de France

Wiadomości / News

2024.03.18

Po dwóch dekadach Škoda przedłuża współpracę do 2028 r.
Nowa wystawa w muzeum Škody
kalendarz 10/03 2024

Nowa wystawa w muzeum Škody

Moto fanatyk

2024.03.10

Od 17 stycznia br. w muzeum marki Škoda trwa prezentacja najnowszej wystawy poświęconej działaniom firmy w ochronę środowiska.
Najnowsze artykuły:
Tajemniczy prototyp Peugeota

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
 52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

Wiadomości / Moto sport

2024.04.17

77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w 52. edycji Rajdu Świdnickiego.
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Wiadomości / News

2024.04.16

Alfa ugięła się pod naciskiem włoskiego rządu i zmieniła nazwę nowego modelu.