Skoda Octavia RS 230 – specjalna edycja
Wiadomości / News / Skoda
Po raz pierwszy Skoda wyposażyła swój samochód w elektronicznie regulowaną blokadę mechanizmu różnicowego przedniej osi.
Najnowsza propozycja Skody odnosi się do 114 lat sukcesów w motorsporcie. Z tej okazji producent przygotował specjalną wersję Octavii – RS 230. Przypomnijmy, że model ten miał swoją premierę podczas marcowej wystawy w Genewie.
Zewnętrznie model ten w stosunku do standardowego RS-a, wyróżnia się dodatkowo pakietem Black, obejmującym czarne listwy wokół okien, polakierowaną na czarno ramką grilla, czarne obudowy lusterek zewnętrznych, a w wersji kombi – czarne relingi dachowe. Uzupełnieniem są 19-calowe felgi z lekkich stopów typu „Xtreme”, zaciski hamulcowe polakierowane na czerwono oraz dwie czarne, błyszczące, sportowe końcówki rur wydechowych.
Wnętrze w czarnej kolorystyce zostało ozdobione czerwonymi akcentami, a sportowe fotele RS posiadają elektryczną regulację i zostały wykończone czarną naturalną i ekologiczna skórą, z czerwonymi szwami. Ponadto trójramienna, sportowa kierownica, gałka dźwigni zmiany biegów i uchwyt dźwigni hamulca ręcznego obszyte skórą z czerwonym przeszyciem. Kolorowy wyświetlacz Maxi DOT w zestawie wskaźników o wzorze RS otrzymał stoper do pomiaru czasu okrążeń, a na przednich progach znalazły się listwy z logo RS.
Pod maską Octavii RS 230 znalazł się dobrze znany dwulitrowy silnik benzynowy TSI, którego moc została podniesiona do 230 KM. Samochód w wersji liftback przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 6,7 sek. zaś prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Standardem jest manualna, 6-obiegowa przekładnia, natomiast opcjonalnie 6-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia DSG. Zmiany przełożeń można wtedy dokonywać łopatkami przy kierownicy.
Nowością jest elektronicznie regulowana blokada mechanizmu różnicowego przedniej osi, która zapewnia nie tylko bezpieczeństwo, ale i większą precyzję pokonywania zakrętów. Zaletą tego rozwiązania jest to, że w razie utraty przyczepności jednego koła, napęd może przenosić nawet 100 proc. swojej siły na jedno przednie koło. Podobnie, jak model RS, Octavia RS 230 ma obniżone o 15 mm sportowe zawieszenie oraz progresywny układ kierowniczy.
Do wyposażenia seryjnego należy m in. system wyboru profilu jazdy, Performance Mode Selection. Do wyboru są cztery profile jazdy: normalny, sportowy, ekonomiczny i indywidualny. W zależności od wybranego trybu zmianie ulega cały szereg ustawień; jak np. w układzie sterowania pracą silnika, skrzyni biegów DSG, wspomagania kierownicy, w aktywnym tempomacie adaptive cruise assistant czy nawet w sterowaniu pracą reflektorów ksenonowych i klimatyzacji Climatronic.
Samochód będzie dostępny w czterech kolorach: czerwonym Corrida, białym Moon, czarnym Magic oraz szarym Steel, a na pokrywie bagażnika umieszczono uzupełnione w stosunku do zwykłej wersji RS logo z literką „v”.
źródło: Skoda
Zobacz podobne artykuły:
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
Wiadomości / News
2024.04.25
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.23
Startuje sezon rajdowych MP
Wiadomości / Moto sport
2024.04.26
Majówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26