Skoda Octavia G-TEC z fabryczną instalacją
Wiadomości / News / Skoda
Najchętniej wybierany samochód na polskim rynku teraz może być jeszcze tańszy w eksploatacji i bardziej przyjazny środowisku.
W salonach Skody debiutuje Octavia G-TEC CNG, która przejedzie 1330 km bez tankowania dzięki wykorzystaniu benzyny i gazu ziemnego.
Nowa wersja napędowa trzeciej generacji Octavii, zadebiutowała w marcu bieżącego roku na targach samochodowych w Genewie w wersjach nadwoziowych – liftback i kombi. Cały układ napędowy został poddany modyfikacjom, by najlepiej wykorzystać potencjał napędu dwóch paliw: benzyny bezołowiowej i gazu CNG. Dzięki temu udało się osiągnąć imponujący wynik średniego zużycia tylko 5,3 m3 CNG/100 km. Przekłada się on nie tylko na znaczne obniżenie kosztów eksploatacji samochodu, ale i ochronę środowiska: spalanie metanu jest bardziej ekologiczne, a średnia emisja CO2 wynosi zaledwie 97 g/km. Dla porównania emisja z porównywalnego silnika benzynowego wynosi 120 g/km.
„Sprężony gaz ziemny jest ważnym elementem w strategii zrównoważonego rozwoju Skody. Trafia zatem do najlepiej sprzedającego się modelu naszej marki” – mówi członek Zarządu Skody ds. Rozwoju, dr Frank Welsch. „Wykorzystanie CNG ma sens, ponieważ łączy korzyści wynikające z ochrony środowiska z jeszcze niższymi kosztami jazdy. Wersja G-TEC czyni rodzinę modelową Octavii jeszcze atrakcyjniejszą i bardziej ekologiczną.”
Nowa Octavia G-TEC CNG napędzana jest turbodoładowanym silnikiem 1.4 TSI o mocy 110 KM. Specjalna wersja, oprócz przystosowania do wykorzystywania dwóch rodzajów paliwa, wyposażona jest także w systemy Start-Stop i odzyskiwania energii z hamowania. Bardzo wydajna konstrukcja spełnia najwyższą normę emisji spalin Euro6 obowiązującą producentów samochodów od września 2014 r.
Połączona siła dwóch paliw niesie wiele korzyści, w tym także zwiększenie zasięgu. Wykorzystując tylko gaz CNG nowa Octavia przejedzie 410 km bez tankowania. Benzyna bezołowiowa wystarczy na przejechanie kolejnych 920 km, razem składając się na zasięg 1330 km. Teoretycznie więc przy starcie z pełnymi zbiornikami paliw Octavia G-TEC CNG pokonałaby bez tankowania po drodze trasę z Warszawy do Wenecji lub z Poznania do Paryża.
Octavia 1.4 TSI (110 KM) G-TEC CNG doskonale spisała się w tegorocznym, XII Superteście Ekonomii. Prowadzony przez ubiegłorocznego zwycięzcę, Instruktora Szkoły Auto Skoda, Michała Wiatra samochód, na trasie długości 458 km, zużył w sumie 20,17 m3 gazu. Trasa prowadziła drogami wojewódzkimi, krajowymi, autostradami i drogami ekspresowymi. Błękitne paliwo na blisko 500 km kosztowało tylko 66,36 zł, a koszt przejechania 100 km wyniósł zaledwie 13,75 zł.
Ceny Octavii G-TEC napędzanej gazem CNG zaczynają się od 77 550 zł.
źródło: Skoda
Zobacz podobne artykuły:
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
Wiadomości / News
2024.04.25
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.23
Startuje sezon rajdowych MP
Wiadomości / Moto sport
2024.04.26
Majówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26