Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Style – Octavia w mniejszym formacie
kalendarz 08/06 2015

Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Style – Octavia w mniejszym formacie

Testy / Skoda

Małe kombi o dużych możliwościach.

Fabia to obok Octavii od lat najchętniej kupowany w Polsce samochód. Wraz z pojawieniem się trzeciej generacji Fabii w wersji 5-drzwiowej, do gamy dołączyło również praktyczne kombi. Skoda należy do niewielu producentów, którzy zdecydowali się na kombi segmentu B. Rywalem Fabii jest tylko Renault Clio Grandtour i Seat Ibiza ST

Prawie kompakt

Styl zawsze pozostaje kwestią gustu, ale nowa Fabia naprawdę prezentuje się atrakcyjnie. Proporcjonalne nadwozie, w którym  jednocześnie można doszukać się pewnych podobieństw do modelu Rapid, czy Octavii - szczególnie w przednim pasie, czy przetłoczeniach. Nowy model jest także o 90 mm szerszy i o 31 mm niższy od poprzednika. Od Rapida jest krótsza tylko o 30 mm. Gabarytami niemal dorównuje autom kompaktowym.

Wnętrze otrzymało zupełnie nowy wystrój. Atutami Fabii jest przestronność i funkcjonalność. Kierowca ma przed sobą prosty i czytelny zestaw wskaźników. Przesadą jest natomiast wyskalowanie prędkościomierza do 240 km/h. W testowym egzemplarzu grube dobrze leżące w dłoniach koło kierownicy obszyte skórą i spłaszczone u dołu. Obsługa poszczególnych funkcji jest intuicyjna. System multimedialny ma 5-calowy ekran dotykowy (bez CD). Materiały wykończeniowe są twarde ale dobrej jakości i odporne na zarysowania. Nie brakuje praktycznych schowków i uchwytów na napoje. Dobrym rozwiązaniem jest wyjmowana  śmietniczka (w kieszeni na drzwiach). Fotele są wygodne z dobrym podparciem i z odpowiednio szerokim zakresem  regulacji. Z tyłu dostateczna ilość miejsca – choć najwygodniej będzie tam dwójce pasażerów.      

Małe kombi Skody oferuje największy w klasie bagażnik – 530 litrów. W przypadku rywali jest to odpowiednio – Clio Grandtour (443 l.) a Ibiza ST  (430 l.). Po złożeniu tylnych siedzeń w Fabii otrzymamy płaską podłogę. W utrzymaniu porządku pomagają dodatkowe schowki i uchwyty oraz podwójna podłoga bagażnika (dopłata 600 zł). W przewiezieniu dłuższych przedmiotów może natomiast brakować otworu w tylnym oparciu. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność przestrzeni bagażowej wzrasta do 1395 l.

Zamiast diesla

Fabia Combi występuje z trzema silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi. Optymalnym rozwiązaniem jest wybór najmocniejszej wersji benzynowej – 1.2 TSI o mocy 110 KM. Dzięki turbo i bezpośredniemu  wtryskowi, silnik żwawo przyspiesza w szerokim zakresie obrotów, bez konieczności częstego sięgania do dźwigni zmiany biegów. Jednocześnie jednostka ta pracuje dość cicho. W tej wersji silnikowej Fabia otrzymała 6-biegową przekładnię manualną. Na uwagę zasługuje również zużycie paliwa, które podczas naszego testu wyniosło - w warunkach miejskich  7,5 l/100 km a w trasie – 4,4 l/100 km. Montowany seryjnie system Stop/Start działa bez zarzutu.

Samochód prowadzi się neutralnie, jest stabilny i dobrze pokonuje nierówności. Docenić należy również komunikatywny układ kierowniczy podobnie jak i bogate wyposażenie w podstawowej wersji z zakresu bezpieczeństwa obejmujące m in. elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS+,  ABS, ASR, MSR, HBA, EDL, ESP, TPM, hamulec antykolizyjny (Multicollision Brake).

Z rozsądku

Nowa Fabia Combi potrafi do siebie przekonać atutami, które trudno podważyć. Atrakcyjna sylwetka, przestronne i funkcjonalne wnętrze, ogromny bagażnik, oszczędny i dynamiczny silnik  a to wszystko za rozsądną cenę. Samochód w tej wersji może się nawet okazać lepszym wyborem od tradycyjnego hatchbacka, w którym np. nie zmieścimy wózka dziecięcego. Ceny Fabii są niższe od rywali – Clio Grandtour (1.2 74 KM 44 450 zł) i Ibizy ST (1.2 60 KM 45 400 zł). W przypadku Skody, dopłata do wersji Combi wynosi 2500 zł i są to rozsądnie wydane pieniądze.

Norbert Szwarc, Wiesław Mrówczyński
Foto: N.S

Wyposażenie podstawowe (Active) - ABS, ACS, ASR, MSR, HBA, EDL, ESP, TPM, hamulec antykolizyjny (Multicollision Brake, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS+, airbagi czołowe i boczne, kurtyny powietrzne i uchwyty ISOFIX, centralny zamek, elektrycznie regulowane przednie szyby i lusterka (także podgrzewane), fotel kierowcy z regulacją wysokości.  

Zalety auta:
-atrakcyjna stylizacja
-przestronne i funkcjonalne wnętrze
-dynamiczny i oszczędny silnik
-prowadzenie
-obszerny bagażnik
-wyposażenie
-cena

Wady:
-brak napędu CD
-brak otworu w tylnym oparciu

Podstawowe parametry techniczne Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Style:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość) - 4257/1732/1467 mm
Silnik: benzynowy, turbodoładowany
Pojemność: 1197 cm3
Moc maksymalna: 110 KM przy 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 175 Nm przy 1400 obr/min
Osiągi (0-100 km/h) – 9,6 s.
Prędkość maksymalna: 199 km/h
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie) – 6,1/4,0/4,8  l/100 km
Pojemność bagażnika: 530 – 1395  l
Pojemność zbiornika paliwa: 45 l

Cena auta: od 43 880 zł (1.0 75 KM Active) 
Cena auta testowego: 57 630 zł
 

galeria: [gallery ids="53867,53868,53869,53870,53871,53872,53873,53874,53875,53876,53877,53878,53879,53880,53881,53882,53883,53884,53885,53886,53887,53888,53889,53890,53891,53892,53893,53894,53895,53896"]

Zobacz podobne artykuły:

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
Škoda przedłuża umowę z Tour de France
kalendarz 18/03 2024

Škoda przedłuża umowę z Tour de France

Wiadomości / News

2024.03.18

Po dwóch dekadach Škoda przedłuża współpracę do 2028 r.
Nowa wystawa w muzeum Škody
kalendarz 10/03 2024

Nowa wystawa w muzeum Škody

Moto fanatyk

2024.03.10

Od 17 stycznia br. w muzeum marki Škoda trwa prezentacja najnowszej wystawy poświęconej działaniom firmy w ochronę środowiska.
Najnowsze artykuły:
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
 VW R – oddzielną marką?

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.