Skoda Vision IN – Tylko dla Indii?
Ten studyjny model został zaprezentowany niedawno tuż przed Auto Expo Motor Show w Indiach. Pojazd stanowi zapowiedź auta produkcyjnego, ale…
Skoda już od 2018 r, w ramach projektu India 2.0, jest odpowiedzialna za prowadzenie działań Grupy Volkswagen na indyjskim rynku. W ramach wielu inwestycji, które wyniosą około miliarda euro, czeski producent realizuje plan rozwoju w Indiach. Przedstawiono już m.in. koncepcyjny model Vision IN, przygotowany z myślą o rynku indyjskim SUV-a, zbudowany na specjalnie przygotowanej platformie MQB-A0-IN.
- Indie są jednym z najbardziej ekscytujących i obiecujących rynków wzrostu dla Grupy Volkswagen oraz jednym z pięciu największych rynków na świecie. Półtora roku temu zaczęliśmy pisać historię rozwoju projektu India 2.0. Pierwsze modele opracowywane w ramach projektu India 2.0 są już na ukończeniu, a koncepcja Škoda Vision IN, którą właśnie zaprezentowaliśmy, zdradza wygląd pierwszego samochodu produkcyjnego – komentuje Bernhard Maier, dyrektor Škoda Auto.
Patrząc na zdjęcia studyjnego modelu trzeba przyznać, że samochód prezentuje się interesująco. Zwarta, nowoczesna sylwetka, nawiązująca nieco boczną linią do SUV-ów VW, istotnie może się podobać. Właściwie praktycznie w takiej wersji samochód mógłby trafić do produkcji. „Terenowy” charakter auta podkreślają osłony z przodu i z tyłu a także plastikowe nadkola. Uwagę zwracają także takie detale, jak chowane klamki, panoramiczny dach, aluminiowe relingi dachowe i 19-calowe felgi z lekkich stopów. Dodatkowo światła LED, dyfuzor i tylny spoiler.
Pojazd mierzy 4256 mm długości, rozstaw osi 2671 mm a wysokość 1589 mm. Skoda nie ujawnia natomiast szerokości auta. Wnętrze samochodu na pewno nie będzie wyglądało tak futurystycznie, jak w przypadku pojazdu studyjnego. Styliści chcieli natomiast połączyć nowoczesność z elementami kultury indyjskiej. Wykorzystano m. in. indyjską technikę drukowania tkanin znaną jako Kalamkari. Przed kierowcą znajduje się cyfrowy zestaw wskaźników i wolnostojący 12,3-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego. Jak podkreśla Skoda, użyte materiały do wystroju wnętrza są przyjazne dla środowiska, ponieważ tapicerkę i podsufitkę wykonano z przetworzonych włókien plastikowych. Zastosowano również tapicerkę Piñatex, którą określa się jako alternatywę dla skóry, wykonaną z odpadków liści ananasa.
Do napędu nowego modelu Skody posłuży m in. turbodoładowany 1.5-litrowy silnik benzynowy TSI o mocy 150 KM i momencie obrotowym równym 184 Nm, współpracujący z 7-biegową przekładnią DSG, która przekazuje moc na przednie koła. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ma wynosić 8,7 sek, zaś prędkość maksymalną określa się na 195 km/h.
Wersja produkcyjna modelu Vision IN trafi do pierwszych klientów na początku 2021 r. Będzie to pierwszy model produkcyjny wykorzystujący nową platformę MQB-A0-IN przeznaczoną specjalnie dla tego regionu. Dodajmy, że z platformy MQB-A0 korzysta w Europie Skoda Kamiq. Producent planuje wprowadzić na indyjski rynek również inne modele, które w Europie cieszą się dużą popularnością. Szkoda jednak, że w europejskich salonach marki nie zobaczymy produkcyjnej wersji Vision IN.
Norbert Szwarc
Foto: Skoda
Zobacz podobne artykuły:
Tajemniczy prototyp Peugeota
Prezentacje / Concept Cars
2024.04.18
Mercedes Vision EQXX z nowym rekordem
Wiadomości / Ciekawostki
2024.04.01
Škoda przedłuża umowę z Tour de France
Wiadomości / News
2024.03.18
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.23
Im większy luksus, tym większe… ryzyko!
Używane
2024.04.22