Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Skoda Karoq Style 1.5 TSI 150 KM – Ciekawa propozycja
kalendarz 23/08 2019

Skoda Karoq Style 1.5 TSI 150 KM – Ciekawa propozycja

Testy / Skoda

Debiutował dwa lata po Kodiaqu. Jest drugim, (i nie ostatnim) SUV-em/crossoverem w ofercie Skody. 

Moda na SUV-y i crossovery stała się obowiązującym kanonem mody motoryzacyjnej. Nie dziwi więc fakt, że wszyscy producenci aut starają się dostarczyć swoim klientom to, czego ci oczekują. A klient chce jeździć autem, które jest trochę małe i trochę duże. Trochę terenowe i trochę nie. Popularność na tego typu auta rośnie tak szybko, że lawinowo spada zapotrzebowane na sedany, hatchbacki a najbardziej, na samochody z nadwoziem kombi. 

3 lata SUV-ów Skody
W 2016 roku do salonów trafił Kodiaq. Rok później, gamę uzupełnił kompaktowy Karoq. Auto zbudowane na płycie, MQB mechanicznie i stylistycznie, jest bliźniakiem Seata Ateca. O hiszpańskim bracie można powiedzieć, że jest Ibizą XL. Paradoksalnie, Karoq nie jest jednak Fabią na sterydach. Skoda zbudowała swoją pozycję na budowie aut, które nie mieszczą się w segmencie. Tak samo jest z Karoqiem. Bo nie jest ani Fabią XL ani Octavią XS. Nie ma też tak imponujących wymiarów jak Kodiaq. Jest do swojego starszego brata bardzo podobna. „Baby Kodiak”? Raczej nie. Pojazd ma swój styl charakter. I kilka designerskich smaczków, które stanowią o oryginalności.

Inna historia...
Z wnętrzem jest zupełnie inna historia. Kokpit to kopia innych modeli Skody. Zarówno topografia jak i stylistyka. Ale dzięki temu  jest przytulnie, ładnie i oczywiście ergonomicznie. W temacie: interior, styliści Skody na szczęście poszli na łatwiznę i nie zdecydowali się na ryzykowne eksperymenty. I chwała im za to, bo jak mówi stare przysłowie, lepsze jest wrogiem dobrego…

Kokpit, przeznaczono dla 4 osób. Zapewnia, co najmniej spory komfort podróżowania. Ba, nawet piąta osoba na miejscu środkowym ma szansę (sporadycznie oczywiście) się zmieścić. Z tym, że wtedy o komforcie mowy już nie będzie. Nie, nie dla współpasażerów. Im miejsca nie zabraknie. Ale ten piąty, niczym piąte koło do wozu; odczuje pewien stylistyczny smaczek. Niski tunel środkowy to w miarę wygodne trzymanie stóp. Za to rozbudowany i wyciągnięty w stronę tylnej kanapy podłokietnik, zabiera i to bardzo miejsce na kolana.

Jest wszak wyjście. Kanapę zamienimy (za dopłatą niestety) na rząd trzech osobnych siedzeń - Varioflex, z większymi możliwościami konfiguracji. I jeszcze coś. Choć Skoda to nie Rolls Royce, pod fotelem zamontowano słynny, firmowy parasol. Adekwatnie do pojemności kabiny, bagażnik jest duży i regularny. Mieści ponad 520 litrów bagażu z rozłożoną kanapą i 1630 ze złożoną. 

Spory wybór
Pod maską, wzorem VW, spora gama jednostek napędowych. Dwa motory benzynowe i trzy diesle. Testowanego Karoqa napędzał czterocylindrowy motor o pojemności 1,5 litra i mocy 150 KM (osiąganej przy 5000 obrotach) i maksymalnym momencie 250 Nm dostępnych w zakresie 1300 – 3500 obrotów. W odróżnieniu do rachitycznego trzycylindrowego 1,0 l jest to  silnik godny tego auta. Auto bez problemów osiąga około 210 km/h, zaś pierwsze 100 km/h osiąga w 8,6 sekundy. Praca jednostka bardzo przypadła nam do gustu. Dynamika jest adekwatna do takiego samochodu. Nie musimy bać się wyprzedzania kolumn ciężarówek sunących lokalnymi drogami. A i odgłosy pracy nie są nieprzyjemne. 

Apetyt jednostki nie wpędzi nas w kłopoty finansowe. Katalogowo, jest to 6,2 w mieście, 5,0 w trasie i 5,6 średnio. W realnym świecie, Karoq pobierał z 55-litrowego zbiornika 8,4 w ruchu miejskim, 5,8 w trasie (poza autostradami), a test zamknęliśmy średnią 6,6 litra. 

Pewne prowadzenie
Oczywiście, na sportowe doznania liczyć nie możemy. To średniej wielkości auto rędzinne i prowadzi się jak… średniej wielkości auto rodzinne. Mimo, że Karoq jest SUV-em, nie należy do najwyższych. Dlatego, w zakrętach nie wykazuje chęci do „kłaniania” się na boki. No, chyba że zbytnio przesadzimy z prędkością. Wtedy też może nas dopaść lekka podsterowność. Komfort akustyczny – na co najmniej niezłym poziomie.

Testowe auto „postawiono” na 17-calowych felgach i oponach 215/55. Mimo to, auto nad wyraz skutecznie wyłapywało wszelkie nierówności w drodze. Jeśli już mam się do czegoś przyczepić, to układ kierowniczy. Ten, do nadmiernie czułych nie należy i nie przekazuje wszystkich informacji prowadzącemu. Z drugiej strony, samochód o dość słusznej wadze (1300 kg), jak na SUV-a jest bardzo zwinny.

Filozofia Karoqa, to swoisty głos rozsądku. Jest w miarę pakowny, dobrze wyposażony, wygodny i jeszcze coś: nieprzesadnie wyceniony i wygodny. Owszem, bliźniacza Ateca wygląda, dzięki „seatowej” stylistyce, nieco lepiej. Ale, krzykliwy design nie zawsze jest zaletą… 
Paweł Pusz

Wady:
-Przestronna kabina
-Materiały wykończeniowe
-Bogaty pakiet aktywnych systemów bezpieczeństwa w wyposażeniu podstawowym

Zalety:
-Niepewne zachowanie w szybko pokonywanych zakrętach

Podstawowe parametry techniczne Skoda Karoq Style 1.5 TSI 150 KM 7DSG:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4382/1841/1605/2638
Silnik: benzynowy doładowany
Pojemność: 1499 cm3
Moc maksymalna: 150 KM przy 5000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy:  250 Nm  1300 - 3500 obr./min
Napęd: przód
Skrzynia: automatyczna 7 przełożeń
Osiągi (0-100 km/h): 8,6 sek. 
Prędkość maksymalna: 210 km/h
Deklarowane zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio):6,9/5,0/5,6 l
Pojemność zbiornika paliwa: 52 l
Pojemność bagażnika: 521/1630 l
Ceny: od 90 550 zł (wersja Ambition 1.0 115 KM)
Cena wersji Style: od 98 400 zł (wersja Ambition 1.0 115 KM)
Cena auta prezentowanego: 142 200 zł
 


Tagi:
Skoda Karoq Style 1.5 TSI 150 KM, Skoda Karoq Style 1.5 TSI, Skoda Karoq, test Skoda Karoq, opinie Skoda Karoq, Skoda Karoq 1.5 TSI, test Skoda Karoq 1.5 TSI , opinie Skoda Karoq 1.5 TSI 150 KM, test Skoda Karoq, opinie Skoda Karoq

Zobacz podobne artykuły:

Honda Civic 5d 1,0 126 KMVTEC – Ach ta ekologia…
kalendarz 03/09 2019

Honda Civic 5d 1,0 126 KMVTEC – Ach ta ekologia…

Testy / Testy

2019.09.03

Kto mógłby jeszcze niedawno przypuszczać, że Honda zdecyduje się na downsizing i że pod maskę flagowego Civica trafi litrowy, trzycylindrowy motorek wsparty turbiną?
Mitsubishi Space Star 1,2 MIVEC Intense – Miejski oryginał
kalendarz 19/08 2019

Mitsubishi Space Star 1,2 MIVEC Intense – Miejski oryginał

Testy / Testy

2019.08.19

Koncept, który przyświecał specom od reklamy z koncernu Mitsubishi polegał na reaktywowaniu nazwy, ale nie modelu. Bowiem, jak do tej pory Mitsubishi Space Star kojarzył się dotąd z autem w nadwoziu typu MPV. 
Skoda Fabia Monte Carlo 1,0 TSI 110 KM DSG – Fabia, to brzmi dumnie…
kalendarz 10/07 2019

Skoda Fabia Monte Carlo 1,0 TSI 110 KM DSG – Fabia, to brzmi dumnie…

Testy / Testy

2019.07.10

Fabia ma dla Skody znaczenie wyjątkowe. I to nie tylko dlatego, że jest jednym z najlepiej sprzedających się samochodów produkowanych w Mlada Boleslav. To tak naprawdę pierwszy nowy model po przejęciu czeskiego producenta prz...
Najnowsze artykuły:
Audi RS6 i RS7 w mocniejszych wersjach?

Audi RS6 i RS7 w mocniejszych wersjach?

Wiadomości / News

2019.09.14

Podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie Audi zaprezentowało dwie topowe odmiany – modele RS6 Avant i RS7 Sportback. Nie jest jednak wykluczone, że mogą pojawić mocniejsze warianty.
Rekord świata podczas największego zlotu Forda Mustanga

Rekord świata podczas największego zlotu Forda Mustanga

Moto fanatyk

2019.09.14

Właściciele Mustangów z całej Europy pomogli Fordowi w ustanowieniu nowego rekordu świata w liczbie sportowych aut zgromadzonych podczas jednej parady na Lommel Proving Ground Forda w Belgii.
Pijany kierowca opla dwukrotnie zatrzymany w ciągu jednego dnia

Pijany kierowca opla dwukrotnie zatrzymany w ciągu jednego dnia

Wiadomości / News

2019.09.14

Ponad 2,8 promila alkoholu w organizmie miał 25-letni kierowca Opla, który w ciągu jednego dnia dwukrotnie wsiadł za kierownicę samochodu.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.