Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Skoda Karoq Style 1.5 TSI 150 KM – Ciekawa propozycja
kalendarz 23/08 2019

Skoda Karoq Style 1.5 TSI 150 KM – Ciekawa propozycja

Testy / Skoda

Debiutował dwa lata po Kodiaqu. Jest drugim, (i nie ostatnim) SUV-em/crossoverem w ofercie Skody. 

Moda na SUV-y i crossovery stała się obowiązującym kanonem mody motoryzacyjnej. Nie dziwi więc fakt, że wszyscy producenci aut starają się dostarczyć swoim klientom to, czego ci oczekują. A klient chce jeździć autem, które jest trochę małe i trochę duże. Trochę terenowe i trochę nie. Popularność na tego typu auta rośnie tak szybko, że lawinowo spada zapotrzebowane na sedany, hatchbacki a najbardziej, na samochody z nadwoziem kombi. 

3 lata SUV-ów Skody
W 2016 roku do salonów trafił Kodiaq. Rok później, gamę uzupełnił kompaktowy Karoq. Auto zbudowane na płycie, MQB mechanicznie i stylistycznie, jest bliźniakiem Seata Ateca. O hiszpańskim bracie można powiedzieć, że jest Ibizą XL. Paradoksalnie, Karoq nie jest jednak Fabią na sterydach. Skoda zbudowała swoją pozycję na budowie aut, które nie mieszczą się w segmencie. Tak samo jest z Karoqiem. Bo nie jest ani Fabią XL ani Octavią XS. Nie ma też tak imponujących wymiarów jak Kodiaq. Jest do swojego starszego brata bardzo podobna. „Baby Kodiak”? Raczej nie. Pojazd ma swój styl charakter. I kilka designerskich smaczków, które stanowią o oryginalności.

Inna historia...
Z wnętrzem jest zupełnie inna historia. Kokpit to kopia innych modeli Skody. Zarówno topografia jak i stylistyka. Ale dzięki temu  jest przytulnie, ładnie i oczywiście ergonomicznie. W temacie: interior, styliści Skody na szczęście poszli na łatwiznę i nie zdecydowali się na ryzykowne eksperymenty. I chwała im za to, bo jak mówi stare przysłowie, lepsze jest wrogiem dobrego…

Kokpit, przeznaczono dla 4 osób. Zapewnia, co najmniej spory komfort podróżowania. Ba, nawet piąta osoba na miejscu środkowym ma szansę (sporadycznie oczywiście) się zmieścić. Z tym, że wtedy o komforcie mowy już nie będzie. Nie, nie dla współpasażerów. Im miejsca nie zabraknie. Ale ten piąty, niczym piąte koło do wozu; odczuje pewien stylistyczny smaczek. Niski tunel środkowy to w miarę wygodne trzymanie stóp. Za to rozbudowany i wyciągnięty w stronę tylnej kanapy podłokietnik, zabiera i to bardzo miejsce na kolana.

Jest wszak wyjście. Kanapę zamienimy (za dopłatą niestety) na rząd trzech osobnych siedzeń - Varioflex, z większymi możliwościami konfiguracji. I jeszcze coś. Choć Skoda to nie Rolls Royce, pod fotelem zamontowano słynny, firmowy parasol. Adekwatnie do pojemności kabiny, bagażnik jest duży i regularny. Mieści ponad 520 litrów bagażu z rozłożoną kanapą i 1630 ze złożoną. 

Spory wybór
Pod maską, wzorem VW, spora gama jednostek napędowych. Dwa motory benzynowe i trzy diesle. Testowanego Karoqa napędzał czterocylindrowy motor o pojemności 1,5 litra i mocy 150 KM (osiąganej przy 5000 obrotach) i maksymalnym momencie 250 Nm dostępnych w zakresie 1300 – 3500 obrotów. W odróżnieniu do rachitycznego trzycylindrowego 1,0 l jest to  silnik godny tego auta. Auto bez problemów osiąga około 210 km/h, zaś pierwsze 100 km/h osiąga w 8,6 sekundy. Praca jednostka bardzo przypadła nam do gustu. Dynamika jest adekwatna do takiego samochodu. Nie musimy bać się wyprzedzania kolumn ciężarówek sunących lokalnymi drogami. A i odgłosy pracy nie są nieprzyjemne. 

Apetyt jednostki nie wpędzi nas w kłopoty finansowe. Katalogowo, jest to 6,2 w mieście, 5,0 w trasie i 5,6 średnio. W realnym świecie, Karoq pobierał z 55-litrowego zbiornika 8,4 w ruchu miejskim, 5,8 w trasie (poza autostradami), a test zamknęliśmy średnią 6,6 litra. 

Pewne prowadzenie
Oczywiście, na sportowe doznania liczyć nie możemy. To średniej wielkości auto rędzinne i prowadzi się jak… średniej wielkości auto rodzinne. Mimo, że Karoq jest SUV-em, nie należy do najwyższych. Dlatego, w zakrętach nie wykazuje chęci do „kłaniania” się na boki. No, chyba że zbytnio przesadzimy z prędkością. Wtedy też może nas dopaść lekka podsterowność. Komfort akustyczny – na co najmniej niezłym poziomie.

Testowe auto „postawiono” na 17-calowych felgach i oponach 215/55. Mimo to, auto nad wyraz skutecznie wyłapywało wszelkie nierówności w drodze. Jeśli już mam się do czegoś przyczepić, to układ kierowniczy. Ten, do nadmiernie czułych nie należy i nie przekazuje wszystkich informacji prowadzącemu. Z drugiej strony, samochód o dość słusznej wadze (1300 kg), jak na SUV-a jest bardzo zwinny.

Filozofia Karoqa, to swoisty głos rozsądku. Jest w miarę pakowny, dobrze wyposażony, wygodny i jeszcze coś: nieprzesadnie wyceniony i wygodny. Owszem, bliźniacza Ateca wygląda, dzięki „seatowej” stylistyce, nieco lepiej. Ale, krzykliwy design nie zawsze jest zaletą… 
Paweł Pusz

Wady:
-Przestronna kabina
-Materiały wykończeniowe
-Bogaty pakiet aktywnych systemów bezpieczeństwa w wyposażeniu podstawowym

Zalety:
-Niepewne zachowanie w szybko pokonywanych zakrętach

Podstawowe parametry techniczne Skoda Karoq Style 1.5 TSI 150 KM 7DSG:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4382/1841/1605/2638
Silnik: benzynowy doładowany
Pojemność: 1499 cm3
Moc maksymalna: 150 KM przy 5000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy:  250 Nm  1300 - 3500 obr./min
Napęd: przód
Skrzynia: automatyczna 7 przełożeń
Osiągi (0-100 km/h): 8,6 sek. 
Prędkość maksymalna: 210 km/h
Deklarowane zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio):6,9/5,0/5,6 l
Pojemność zbiornika paliwa: 52 l
Pojemność bagażnika: 521/1630 l
Ceny: od 90 550 zł (wersja Ambition 1.0 115 KM)
Cena wersji Style: od 98 400 zł (wersja Ambition 1.0 115 KM)
Cena auta prezentowanego: 142 200 zł
 


Tagi:
Skoda Karoq Style 1.5 TSI 150 KM, Skoda Karoq Style 1.5 TSI, Skoda Karoq, test Skoda Karoq, opinie Skoda Karoq, Skoda Karoq 1.5 TSI, test Skoda Karoq 1.5 TSI , opinie Skoda Karoq 1.5 TSI 150 KM, test Skoda Karoq, opinie Skoda Karoq

Zobacz podobne artykuły:

Mitsubishi Eclipse Cross 1,5 Turbo 163 KM 6MT FWD – Japoński oryginał
kalendarz 10/06 2020

Mitsubishi Eclipse Cross 1,5 Turbo 163 KM 6MT FWD – Japoński oryginał

Testy / Testy

2020.06.10

Kilka lat temu Mitsubishi zaszokowało decyzja o definitywnym pożegnaniu z sedanami, hatchbackami i kombi. Z oferty a wcześniej z taśm produkcyjnych wypadły Lancer i Galant. Firma przestawiła się w całości na SUV-y, crossovery...
Volkswagen Passat Variant Elegance 2,0 TSI 190 KM DSG7 – Rodzinne rozwiązanie...
kalendarz 04/06 2020

Volkswagen Passat Variant Elegance 2,0 TSI 190 KM DSG7 – Rodzinne rozwiązanie...

Testy / Testy

2020.06.04

Niewiele aut zasługuje na miano samochód – instytucja. Volkswagen ma w swoim portfolio dwa takie pojazdy. Obok Golfa, jest tez Passat. 
Toyota Corolla TS Kombi Executive 2,0 Hybrid Dynamic Force 184 KM e-CVT – W nowym kierunku
kalendarz 29/05 2020

Toyota Corolla TS Kombi Executive 2,0 Hybrid Dynamic Force 184 KM e-CVT – W nowym kierunku

Testy / Testy

2020.05.29

Toyota Corolla TS Kombi Executive 2,0 Hybrid Dynamic Force 184 KM e-CVT – W nowym kierunku
Najnowsze artykuły:
Kajetanowicz i Szczepaniak wygrywają Rajd Turcji w WRC3

Kajetanowicz i Szczepaniak wygrywają Rajd Turcji w WRC3

Wiadomości / Moto sport

2020.09.21

Polski duet po raz drugi z rzędu zwyciężyli w Rajdzie Turcji.
Rajd Turcji – Toyota zostaje liderem

Rajd Turcji – Toyota zostaje liderem

Wiadomości / Moto sport

2020.09.21

Wyboiste i kamieniste drogi, a także jazda w pyle podniosły stopień trudności podczas piątej rundy WRC.
 Brabus 800 Mercedes-AMG GT 63 S - Najbardziej szalony sedan?

Brabus 800 Mercedes-AMG GT 63 S - Najbardziej szalony sedan?

Moto fanatyk / Tuning

2020.09.20

Osiągi to coś więcej niż tylko sprint do setki, czy na 1/4 mili.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.