Skoda Karoq 1.5 TSI Style 150 KM DSG7 – Ciekawa propozycja
Segment C to ciekawy rynek dla producentów. Po wprowadzeniu na rynek SUV-ów w tej klasie auta te udanie wypierają pojazdy kompaktowe z rynku. Czy jest to dzieło przypadku?
Był rok 2017, gdy na rynku pojawił się model Karoq. Mimo, że minęło już 6 lat od chwili jego debiutu, to nadal kusi atrakcyjną sylwetką, a mały facelifting nie musiał być aż tak rewolucyjny. Zmiany to przede wszystkim nowe reflektory z przodu i tyłu pojazdu. Sylwetka Skody zyskała również więcej krzywizn i zaokrągleń, aniżeli do tej pory. Wreszcie, w końcu w tylnej patrii auta zamiast znaczka, pojawił się napis SKODA.
Jak jest we wnętrzu?
Tutaj również ciężko o jakieś rewolucje. Kierowcy rzuca się w oczy nowa kierownica, obecnie dwuramienna. Niestety przyciski na niej umieszczone nie są tak wygodne, jak w poprzedniej wersji przed liftingiem. To samo tyczy się regulacji multimediów.
Deska rozdzielcza Skody może podobać się i przypomina tą stosowaną w innych modelach czeskiego koncernu, który nie do końca wyłamał się tendencji nowoczesności. Dlatego mamy również klasyczny panel klimatyzacji z tradycyjnym układem przycisków. Skoda od wielu lat rzetelnie podchodzi do kwestii przestonności wnętrza. Dlatego Karoq, chociaż nie jest dużym SUV-em, to oferuje odpowiednią ilość miejsca dla czwórki dorosłych pasażerów. W podróży przyda się podłokietnik, który jest regulowany wdłużnie. Oprócz wygody podczas jazdy posiada walory praktyczne, umożliwiając przewożenie sporych przedmiotów. Nie mogło również zabraknąć miejsca na dwa kubki z napojami.
Skoda została optymalnie wyposażona. Posiada wbudowany panel nawigacji satelitarnej, który może również wyświetlać się przez kierownicą za pomocą cyfrowych zegarów. Już podstawowy system multimedialny umożliwia obsługiwanie Apple CarPlay i Android Auto. Jako wyposażenie dodatkowe możemy nabyć pakiet multimedialny Amundsen Tech.
Pakiet oprócz wbudowanej nawigacji satelitarnej oferuje również cyfrowe zegary za kierownicą i Phone Box za lewarkiem zmiany biegów z bezprzewodowym ładowaniem telefonu i systemem zwiększającym sygnał telefonu. Na wyposażeniu Skody znajdziemy również gniazda do ładowania USB typu C.
Karoq oferuje bardzo wygodne siedzenia. Zarówno przednie siedzenia, jak i tylna kanapa idealnie nadają się do dłuższych tras. Fotele są sprężyste i dobre podtrzymują ciało. Skoda jest autem praktycznym. Również pod kątem bagażnika. Standardowo otrzymamy 521 litrów pojemności, a maksymalnie po złożeniu tylnej kanapy 1605 litrów. Wynik zacny, choć szkoda że po złożeniu tylnej kanapy nie uzyskamy płaskiej podłogi. Jednocześnie przestrzeń bagażowa została bardzo przemyślana.
Optymalny?
Pod maską testowego auta pracuje najmocniejszy wariant silnikowy o mocy 150 KM. Półtoralitrowy silnik benzynowy dysponuje maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 250 Nm, które dostępne są w przedziale 1500-3500 obr./min. Dzięki temu Koraq bardzo dobrze radzi sobie na drodze i jest dynamiczny.
Z jednostką współpracuje skrzynia 7-biegowa skrzynia DSG. Szkoda, że niekiedy działa ona ospale, a poszczególne przelożenia zmieniane są z opóźnieniem. Sytuację ratuje trochę tryb sportowy, ale wówczas auto lubi wyższe obroty, a co się z tym wiąże to wyższe zużycie paliwa. Auto przyspiesza do 100 km/h w 9 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 210 km/h. Skoda jest oszczędnym pojazdem. Zużycie paliwa podczas spokojnej jazdy po mieście wyniosło niewiele ponad 6 litrów. Oczywiście w trybie Eco.
Auto jest pewne w prowadzeniu. Zawieszenie jest miękkie i komfortowe. Ma jednak tendencję do przechyłów nadwozia czy podsterowności podczas szybkich pokonywanych zakrętów. Jednocześnie brawa należą się inżynierom, jak świetnie auto tłumi nierówności.
Skoda Karoq to interesująca propozycja rynkowa. Ciekawa sylwetka, praktyczne i przestronne wnętrze, ekonomiczny silnik, bogate wyposażenie oraz dobre właściwości jezdne. Niektórzy producenci odchodzą od wytwarzania aut z tradycyjnymi nadwoziami. SUV to szaleństwo czy znak czasów? A może jedno i drugie. Skoda natomiast trafia. Trafia w gust…
MOTOTRENDY.PL
Zalety auta:
- przestronna kabina
- materiały wykończeniowe
- oszczędny silnik
- bogate wyposażenie
- pojemny bagażnik
Wady auta:
- niepewne zachowanie w zbyt szybko pokonywanych zakrętach
- zbyt wolno pracująca czasami skrzynia DSG
Podstawowe parametry technieczne Skoda Karoq 1.5 TSI Style 150 KM DSG7:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4382/1841/1605/2638 mm
Jednostka napędowa: benzynowa, wspomagana turbiną
Pojemność silnika: 1984 cm3
Moc maksymalna: 150 KM
Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm w zakresie 1500-3500 obr./min.
Rodzaj napędu: przedni
Skrzynia biegów: DSG-7
Osiągi (0-100 km/h): 9 s.
Prędkość maksymalna 210 km/h
Deklarowane zużycie paliwa (średnie/ w trasie/w cyklu miejskim): 11,2/7,3/8,4 l
Średnie zużycie paliwa: 6,1-6,6 l
Pojemność zbiornika paliwa: 55 l
Pojemność bagażnika: 521/1630 l
Cena: od 117 250 zł (wersja Ambition 1.0 TSI 110 KM)
Cena wersji prezentowanej: od 140 900 zł
Zobacz podobne artykuły:
Skoda Octavia Essence i RS - Skromnie i sportowo
Prezentacje / Nowości
2024.09.13
Skoda zwiększa produkcję Octavii
Wiadomości / News
2024.09.01
Skoda Kodiaq Sportline - Nie tylko praktyczna
Prezentacje / Nowości
2024.08.23
Wstrzymanie dopłat do leasingu „elektryków” może zahamować popyt
Wiadomości / Gorące tematy
2024.10.07
Humanoidalny robot może zostać "zatrudniony" w fabryce BMW
Wiadomości / Ciekawostki
2024.10.06