Skoda Fabia lifting – Lider po zmianach
Delikatne zmiany w wyglądzie, bogatsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i brak Diesli.
Fabia to obok Octavii największy bestseller Skody. Od 1999 r. – czyli od chwili debiutu pierwszej generacji – nabywców znalazło ponad 4 mln egzemplarzy, w tym ponad pół miliona Fabii trzeciej generacji. Dodajmy, że właśnie Fabia w minionym roku była nr 1 polskiego rynku, nieznacznie wyprzedzając w rankingach sprzedaży inny przebój marki – Skodę Octavię.
Teraz producent zdecydował odświeżyć Fabię. To, co najbardziej wyróżnia zmodernizowany model, to po raz pierwszy zastosowane w Fabii przednie i tylne światła w technologii LED. Nabywcy będą mieli także do wyboru nowe wzory felg ze stopów metali lekkich – największe w rozmiarze 18 cali.
Przeprojektowana została także deska rozdzielcza. We wnętrzu pojawiło się dwukolorowe wykończenie, zaś na liście wyposażenia znalazły się nowe systemy bezpieczeństwa, które dotychczas były dostępne w autach klasy wyższej. Wśród nich m.in. Blind Spot Detection (funkcja monitorowania martwego pola w lusterkach) i Rear Traffic Alert (funkcja wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego), czy Easy Light Assist odpowiedzialny za automatyczne włączenie świateł mijania. Ponadto system infotainment Swing otrzymał większy wyświetlacz - przekątna ekranu 6,5 cala.
Zmiany objęły także gamę jednostek napędowych. Obecnie w ofercie znajdą się cztery 3-cylindrowe silniki o poj. 1.0. Wolnossące silniki MPI z wtryskiem pośrednim oferowane będą w dwóch wariantach mocy: 60 i 75 KM. Turbodoładowane jednostki TSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa będą występowały w dwóch opcjach: 95 i 110 KM. Najmocniejsza wersja dostępna jest z 7-stopniową przekładnią automatyczną DSG. Z oferty zniknęły natomiast odmiany z silnikami wysokoprężnymi.
Z okazji debiutu na polskim rynku odświeżonej Fabii, przygotowano specjalne pakiety z upustami od 1200 do 2000 zł. Nabywcy mają do wyboru pięć odmian wyposażenia – Active, Ambition, Style, Style Color i Monte Carlo. Za najtańszą wersję (Active) – 5-drzwiowy hatchback z silnikiem 1.0 (75 KM) trzeba zapłacić 43 000 zł. W przypadku Fabii Combi ceny rozpoczynają się od 45 500 zł. Podstawowy silnik 1.0 MPI (60 KM) na razie nie występuje w cenniku, ponieważ jego produkcja rozpocznie się w późniejszym terminie. W ramach oferty premierowej wersja z silnikiem 1.0 MPI (75 KM) dostępna jest z upustem w wysokości 2000 zł.
Norbert Szwarc
Foto: Skoda
Zobacz podobne artykuły:
VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf
Prezentacje / Nowości
2024.04.12
Nissan Qashqai facelifting 2025 - Przed premierą
Prezentacje / Nowości
2024.04.08
Škoda przedłuża umowę z Tour de France
Wiadomości / News
2024.03.18
52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki
Wiadomości / Moto sport
2024.04.17
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy
Wiadomości / News
2024.04.16
Najgorsze "silniki roku" w autach używanych
Warsztat / Porady
2024.04.16