Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Skoda Fabia lifting – Lider po zmianach
kalendarz 08/08 2018

Skoda Fabia lifting – Lider po zmianach

Skoda / Nowości

Delikatne zmiany w wyglądzie, bogatsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i brak Diesli.

Fabia to obok Octavii największy bestseller Skody. Od 1999 r. – czyli od chwili debiutu pierwszej generacji – nabywców znalazło ponad 4 mln egzemplarzy, w tym ponad pół miliona Fabii trzeciej generacji. Dodajmy, że właśnie Fabia w minionym roku była nr 1 polskiego rynku, nieznacznie wyprzedzając w rankingach sprzedaży inny przebój marki – Skodę Octavię.

Teraz producent zdecydował odświeżyć Fabię. To, co najbardziej wyróżnia zmodernizowany model, to po raz pierwszy zastosowane w Fabii przednie i tylne światła w technologii LED. Nabywcy będą mieli także do wyboru nowe wzory felg ze stopów metali lekkich – największe w rozmiarze 18 cali.

Przeprojektowana została także deska rozdzielcza. We wnętrzu pojawiło się dwukolorowe wykończenie, zaś na liście wyposażenia znalazły się nowe systemy bezpieczeństwa, które dotychczas były dostępne w autach klasy wyższej. Wśród nich m.in. Blind Spot Detection (funkcja monitorowania martwego pola w lusterkach) i Rear Traffic Alert (funkcja wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego), czy Easy Light Assist odpowiedzialny za automatyczne włączenie świateł mijania. Ponadto system infotainment Swing otrzymał większy wyświetlacz - przekątna ekranu 6,5 cala.

Zmiany objęły także gamę jednostek napędowych. Obecnie w ofercie znajdą się cztery 3-cylindrowe silniki o poj. 1.0. Wolnossące silniki MPI z wtryskiem pośrednim oferowane będą w dwóch wariantach mocy: 60 i 75 KM. Turbodoładowane jednostki TSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa będą występowały w dwóch opcjach: 95 i 110 KM. Najmocniejsza wersja dostępna jest z 7-stopniową przekładnią automatyczną DSG. Z oferty zniknęły natomiast odmiany z silnikami wysokoprężnymi.

Z okazji debiutu na polskim rynku odświeżonej Fabii, przygotowano specjalne pakiety z upustami od 1200 do 2000 zł. Nabywcy mają do wyboru pięć odmian wyposażenia – Active, Ambition, Style, Style Color i Monte Carlo. Za najtańszą wersję (Active) – 5-drzwiowy hatchback z silnikiem 1.0 (75 KM) trzeba zapłacić 43 000 zł.  W przypadku Fabii Combi ceny rozpoczynają się od 45 500 zł. Podstawowy silnik 1.0 MPI (60 KM) na razie nie występuje w cenniku, ponieważ jego produkcja rozpocznie się w późniejszym terminie. W ramach oferty premierowej wersja z silnikiem 1.0 MPI (75 KM) dostępna jest z upustem w wysokości 2000 zł.

Norbert Szwarc
Foto: Skoda


Tagi:
Skoda, Skoda Fabia, Skoda Fabia lifting, Skoda Fabia 2019

Zobacz podobne artykuły:

VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf
kalendarz 12/04 2024

VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf

Prezentacje / Nowości

2024.04.12

Wyjątkowa chwila - 50 urodziny. Z tej okazji przygotowana została specjalna edycja bestsellerowego modelu VW.
Nissan Qashqai facelifting 2025 - Przed premierą
kalendarz 08/04 2024

Nissan Qashqai facelifting 2025 - Przed premierą

Prezentacje / Nowości

2024.04.08

Wprowadzony na rynek w 2021 r. Qashqai trzeciej generacji powtórzył sukces swoich poprzedników.
Škoda przedłuża umowę z Tour de France
kalendarz 18/03 2024

Škoda przedłuża umowę z Tour de France

Wiadomości / News

2024.03.18

Po dwóch dekadach Škoda przedłuża współpracę do 2028 r.
Najnowsze artykuły:
 52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

Wiadomości / Moto sport

2024.04.17

77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w 52. edycji Rajdu Świdnickiego.
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Wiadomości / News

2024.04.16

Alfa ugięła się pod naciskiem włoskiego rządu i zmieniła nazwę nowego modelu.
 Najgorsze "silniki roku" w autach używanych

Najgorsze "silniki roku" w autach używanych

Warsztat / Porady

2024.04.16

Konkurs International Engine of the Year po latach okiem mechaników.