Skoda Fabia Ambition 1.0 MPI 60 KM LPG - Tanio i solidnie
Przez wiele lat dla klientów czeskiej marki liczyła się przede wszystkim niska cena zakupu oraz ekonomia użytkowania. To z myślą o nich Czesi przygotowali Fabię zasilaną instalacją gazową.
Wydaje się, że w ten sposób skonfigurowana Fabia napędzana 1,0 litrowym silnikiem wraz z instalacją gazową stanowi nie tylko idealne rozwiązanie dla każdej rodziny dbającej o wydatki, ale również dla wielu przedsiębiorców, którzy zechcą nabyć auta mające niewielki apetyt na paliwo.
Sylwetka Skody Fabia może podobać się W porównaniu do poprzednika auto zostało gruntownie przeprojektowane. Efektem jest o wiele bardziej spójne nadwozie, w którym zresztą znajdziemy wyraźne nawiązania do całej czeskiej rodziny. Dlatego nie mogło zabraknąć trójkątnych przetłoczeń na tylnej klapie oraz podobnego do innych modeli pasa przedniego. W porównaniu do poprzedniczki Skoda Fabia trzeciej generacji jest szersza, niższa oraz krótsza. Gdybyście spytali się mnie, czym Skoda wyróżnia się odpowiedziałbym że przemyślanym wnętrzem. Wszędzie postawiono na prostotę. Deska rozdzielcza jest prosta i czytelna w obsłudze. Do tego wykonana została starannie oraz estetycznie, a na uwagę zasługuje precyzja montażu. Wnętrze zapewnia wystarczającą przestrzeń dla czwórki pasażerów. Ciekawostką jest fakt, że kierowca ma do dyspozycji fotel, który można ustawić nisko, zaś kierownicę dosyć oddalić od deski rozdzielczej. Zatem możliwości doboru optymalnego ustawienia jest bardzo wiele. To niewątpliwie jedna z mocniejszych stron Fabii trzeciej generacji.
Dla każdego Już po kilku kilometrach można zorientować się, że Skoda zaprojektowana została w ten sposób, żeby trafiała do jak największej liczby odbiorców. Wydaje się być przy tym pojazdem skrojonym idealnie jak dobry garnitur. Zawieszenie jest w sam raz. Nie za twarde, nie za miękkie, komfort jazdy całkiem przyzwoity, prowadzenie neutralne. Docenimy także układ kierowniczy. O ile tego wszystkiego po Fabii mogłem spodziewać się, o tyle wielką niewiadomą stanowiła dla mnie jednostka napędowa. Silnik 1.0 o mocy 60 KM powodował, że miałem wątpliwości. Tymczasem jednostka ta znana z modelu Citigo, w którym radzi sobie doskonale tutaj również dosyć nieźle zdaje egzamin. Do pracy w ochoczy sposób zabiera się już od niskich obrotów, potrafiąc jak zajdzie taka okoliczność poruszać się również w średnim i wysokim zakresie prędkości obrotowych. Jednak nie możemy wymagać od niej walorów jednostek aut sportowych. Do 80 km/h rozpędza się sprawnie, dopiero na trasie w zakresie prędkości powyżej 120 km/h zaczyna brakować jej mocy. Możemy to przeżyć, bowiem Fabia ma być przede wszystkim oszczędna. Stąd też Skoda zdecydowała się w porozumieniu z Landi Renzo wyposażyć swoje auta w instalację gazową. Obecność napędzania pojazdu LPG możemy zobaczyć jedynie po głównym dodatkowym wskaźniku poziomu alternatywnego paliwa. Schowany bowiem został korek paliwa (przeniesiono go pod korek wlewu paliwa – wymaga dopłaty 200 zł). Przy okazji komputer pokładowy został przystosowany do LPG. Skoda okazała się mistrzem ekonomii zużywając w warunkach miejskich niecałe 6 litrów napędu, co w połączeniu z ceną gazu stawia go jako wzór oszczędności. Biorąc pod uwagę 45 litrowy zbiornik benzyny oraz 34 litrowy gazu otrzymujemy łączny zasięg blisko 1000 km. Auto pomimo niewielkiej mocy zapewnia cichą podróż. Skoda Fabia 1.0 MPI LPG to niewątpliwie auto dla ludzi potrafiących liczyć i szanujących każdą zarobioną złotówkę. Za 1750 zł możemy zamówić do niej instalację gazową, która powinna się zwrócić już w przeciągu niecałego roku. Dodatkowo auto posiada typowe cechy auta z segmentu B, jest praktyczne, w miarę wygodne, nieźle zaprojektowane i opakowane estetycznie. Paweł Pusz Zalety auta: - bardzo niskie koszty eksploatacji - elastyczny silnik - jakość wykonania - wygodne wnętrze - zawieszenie - atrakcyjna cena doposażenia auta Wady auta: - niewygodna w użyciu przejściówka na wlew LPG Podstawowe parametry techniczne Skody Fabii Ambition 1.0 MPI 60 KM LPG: Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 3992 / 1732 / 1467 mm Silnik: benzynowy, trzycylindrowych Pojemność 999 cm3 Moc maksymalna 60 KM przy 5000-6000 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 95 Nm przy 3000-4300 obr./min Napęd: przedni Skrzynia biegów: manualna, 5-biegowa Osiągi (0-100 km/h): 15,7 s Pojemność bagażnika: 305/1025 l Pojemność zbiornika paliwa 45 l (benzyna), 34 l (LPG) Cena: od 40 380 zł (wersja Active)
[gallery ids="59288,59289,59290,59291,59292,59293,59294,59295,59296,59297,59298,59299,59300,59301,59302,59303,59304,59305,59306,59307,59308,59309,59310,59311,59312,59314,59315,59316,59287,59317"]Zobacz podobne artykuły:
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
Testy / Testy
2024.04.04
Škoda przedłuża umowę z Tour de France
Wiadomości / News
2024.03.18
Startuje sezon rajdowych MP
Wiadomości / Moto sport
2024.04.26
Majówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26