Skoda Enyaq RS Race - Torowa ewolucja SUV-a
Koncepcyjna Skoda Enyaq RS Race pokazuje jak elektryczne modele marki mogą wpłynąć w jej sportową przyszłość.
Model Enyaq RS Race bazuje na modelu Enyaq Coupé RS. Wyposażona w napęd na wszystkie koła, Skoda Enyaq RS Race demonstruje szeroki zakres możliwości, jakie modułowa matryca napędu elektrycznego Grupy VW oferuje pod względem osiągów.
Bez wątpienia agresywna stylistyka Enyaqa RS Race przyciąga wzrok. Jego szerokie podwozie zapewnia stabilne prowadzenie, zaś pokaźny tylny spoiler zadba o niezbędną siłę docisku. Celem badań nad nowymi możliwościami jest zdobycie praktycznej wiedzy poprzez modyfikacje pojazdów elektrycznych o wysokich osiągach. Te rozwiązania potencjalnie mogą zostać wdrożone w przyszłych modelach produkcyjnych.
Michal Hrabánek, szef Skoda Motorsport, tłumaczy: „Zrównoważony rozwój jest podstawą strategii Škoda Motorsport. Już w 2021 roku odważyliśmy się wkroczyć w świat elektrycznych samochodów rajdowych z modelem Škoda Fabia RE-X1. Zdobyte wtedy spostrzeżenia i doświadczenie przełożyły się na wyjątkową nową Škoda Enyaq RS Race. Ten fascynujący samochód udowadnia, że motosport, który jest głęboko zakorzeniony w DNA Škody, nie tylko wzmacnia wpływ marki na emocje, ale także daje cenne doświadczenia i technologie do zastosowania w przyszłości.”
Enyaq RS Race to kolejna innowacyjna koncepcja pojazdu z napędem akumulatorowo-elektrycznym opracowana przez Skoda Motosport, po zaprezentowanym niedawno modelu Skoda Vision GT. Wprowadzona w 2021 r. Skoda Fabia RE-X1 została zbudowana na podwoziu Fabii Rally2 evo i wyposażona w 860 woltowy silnik elektryczny o maksymalnej mocy 260 kW. Homologacja Austriackiego Stowarzyszenia Sportów Motorowych AMF (ÖAMTC) umożliwiła zespołowi Baumschlager Rallye&Racing rywalizację w Rajdowych Mistrzostwach Austrii.
Daniel Petr, starszy specjalista ds. projektowania w Skoda Auto dodaje: „Škoda Enyaq RS Race to nie tylko koncept, który zostanie jedynie na papierze; to będzie prawdziwy samochód. Będzie niższy, szerszy, lżejszy i co najważniejsze, bardziej dynamiczny. Tak więc od samego początku było jasne, że projekt musi być agresywny z silnym rajdowym DNA. Patrząc od strony aerodynamiki, zaprojektowaliśmy ją podobnie do obecnej Škoda Fabia RS Rally2. Ma ostro wyrzeźbiony przód, poszerzone błotniki i masywny tylny spoiler. Wygląda szybko, nawet na papierze, a to zawsze dobry początek.”/ns/
Foto: Skoda
Zobacz podobne artykuły:
Mazda Iconic SP - Bliżej premiery
Prezentacje / Concept Cars
2024.11.13
SEMA 2024 - Prototypy Toyoty
Prezentacje / Concept Cars
2024.11.06
Skoda Enyaq RS Race - Wyczynowy "elektryk"
Prezentacje / Concept Cars
2024.10.28
Nowy Fiat 500 w 2032 r.
Wiadomości / News
2024.12.11
Porsche zredukuje liczbę salonów w Chinach
Wiadomości / News
2024.12.11
Na jakiej zasadzie działają dodatki ceramiczne do oleju?
Warsztat / Porady
2024.12.11