Skoda Atero, czyli auto uczniów
Wiadomości / News / Skoda / slider
26 uczniów szkoły zawodowej Skody stworzyło coupe bazujące na kompaktowym modelu Rapid.
Pojazd, który powstał tylko w jednym egzemplarzu, jest już trzecią konstrukcją tego typu. „Tak jak i jej poprzednicy, Skoda Atero jest żywym dowodem wysokiego poziomu wiedzy technicznej i wykwalifikowanego rzemiosła uczniów Akademii Skody. Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do powstania tego projektu” – mówi członek Zarządu Skody odpowiedzialny za HR Bohdan Wojnar.
Michael Oeljeklaus, członek Zarządu Skody odpowiedzialny za produkcję, dodaje: „Nasi uczniowie projektem tym dowiedli swoich wielkich umiejętności. Młodzi ludzie pracowali z wielkim zapałem i poświęceniem. Po raz kolejny udało się zbudować rewelacyjną, emocjonującą i wyjątkową Skodę, z której jej twórcy mogą być dumni.”
Przypomnijmy, że grupa uczniów w 2014 r. zbudowała kabriolet na bazie najmniejszego modelu marki, Skodę CitiJet. W 2015 r. uczniowie zaprezentowali natomiast pick-up Skodę Funstar.
Nad coupe Atero, uczniowie zaczęli pracę pod koniec 2015 r. Zespół zbudowany z 26 uczniów szkoły zawodowej Skody w Mladá Boleslav – cztery kobiety i dwudziestu dwóch mężczyzn – poprowadził projekt we współpracy ze swoimi nauczycielami oraz działami Skody odpowiedzialnymi za technikę, styl i produkcję.
„To była niepowtarzalna okazja dla nas wszystkich, aby poznać nowych ludzi i zawrzeć nowe przyjaźnie oraz przetestować i wykorzystać swoją wiedzę teoretyczną w praktyce” - powiedział rzecznik zespołu studenckiego Dan Voce, dodając: „Projekt ten trwał około 1700 roboczogodzin i wszyscy jesteśmy bardzo dumni z efektu”.
Mierzący 4,3 m długości model Atero jest kompaktowym, dwudrzwiowym coupe z dużą pokrywą bagażnika. Rapid Spaceback, który posłużył za bazę projektu, jest już ledwo rozpoznawalny – przebudowa w tym przypadku była dużo bardziej zaawansowana niż przy dwóch poprzednich projektach szkoły. Słupki B zostały przesunięte do tyłu, słupki C znacznie pochylono. Linia dachu zaczyna opadać wcześniej, podczas gdy dolna linia bocznych okien zadarta jest ku górze.
Wiele innych elementów nadwozia także poddano gruntownej modyfikacji. W przedni zderzak wmontowano nowe otwory wentylacyjne. Ponadto przedłużono drzwi, a klapa bagażnika została przekształcona śladem nowej linii słupków C i posiada teraz duży spoiler. Nowe są także światła z tyłu i z przodu, które wykorzystują technologię LED. Tylny zderzak otacza duże końcówki układu wydechowego, który zaczerpnięto z Octavii RS.
Obok silnika 1.4 TSI o mocy 125 KM i 7-biegowej skrzyni DSG pracują także zmodyfikowane podzespoły mechaniczne. Z przodu zamontowano wentylowane i ręcznie perforowane tarcze hamulcowe. 18-calowe felgi o wzorze ‘Turini’ pochodzą z Octavii, wykończone czarnym lakierem i czerwonymi pasami. Nadwozie pokryto czarnym lakierem Black Magic, z którym kontrastuje czerwony lakier Corrida Red na nowych akcesoriach – spoilerach, progach. Czerwone kontury podkreślają także kształt grilla i wlotu powietrza z przodu wozu oraz dyfuzora z tyłu. W środku czerwone oświetlenie wprowadza sportowy nastrój, a dodatkowe oświetlenie LED podkreśla elementy kabiny. Wzmacniacz o mocy 1800 Watt zasila 14 głośników. Subwoofer umieszczony w bagażniku ma moc 400 W.
źródło: Skoda
Zobacz podobne artykuły:
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
Wiadomości / News
2024.04.25
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.23
Wizja Hondy
Wiadomości / Ciekawostki
2024.04.29
Startuje sezon rajdowych MP
Wiadomości / Moto sport
2024.04.26
Majówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26