Siódma odsłona BMW serii 7, to…
Nowe BMW serii 7 zadebiutuje na rynku w grudniu 2022 r.
45 lat po debiucie w fabryce w Dingolfing będzie produkowana siódma generacja tego modelu. Jest to jednocześnie pierwszy flagowy model dostępny z trzema rodzajami napędu. Na jednej linii produkcyjnej będą powstawały odmiany z napędem elektrycznym i silnikami spalinowymi oraz z napędem hybrydowym plug in.
„Nowa seria 7 nie ma w sobie nic z nudnej ewolucji, drobnych zmian, retuszu świateł czy zderzaka. Nie! To rewolucja. Rewolucja w designie i we wszystkich systemach, i komponentach wykorzystanych do budowy tego samochodu. Limuzyna jest innowacyjna, a nawet wybiegająca w wielu aspektach technologicznych znacznie w przód” - zapewnia Christian Haririan, dyrektor generalny BMW Group Polska.
Nowe BMW serii 7 będzie oferowane na całym świecie wyłącznie w wariancie z długim rozstawem osi, który ma zagwarantować maksymalny komfort przestrzeni dla siedzących na tylnych miejscach.
W porównaniu z poprzednim modelem diametralnie zmieniła się deska rozdzielcza, obejmująca znacznie mniej przycisków i elementów sterujących. Cyfrowy zespół wyświetlaczy obejmuje wyświetlacz informacyjny o przekątnej 12,3 cala za kierownicą oraz wyświetlacz o przekątnej 14,9 cala. Nowym stylem wyróżnia się też kierownica i dźwignia zmiany biegów. Swoją premierę ma również nowy element obsługi i stylistyki – panel interakcji BMW. Efektownie podświetlony panel funkcyjny rozciąga się na całej szerokości deski rozdzielczej aż po boczki drzwi.
Za rozrywkę pasażerów z tyłu odpowiada wysuwany z podsufitki ekran dotykowy o przekątnej 31,3 cala i rozdzielczości 8K. Towarzyszy mu system nagłośnienia surround marki Bowers & Wilkins z opcjonalnymi wzmacniaczami w oparciach foteli oraz zintegrowany dotykowy ekran sterujący o przekątnej 5,5 cala w tylnych drzwiach, dzięki czemu wnętrze auta zmienia się w kino na kółkach.
Systemy wspierające kierowcę obejmują funkcje zautomatyzowania jazdy na poziomie 3, co znaczy, że zestaw kamer i czujników będzie pozwalał w przyszłości na podróżowanie na autostradzie z czasowym oderwaniem rąk od kierownicy w celu np. sprawdzenia poczty. Nowe BMW zyskało też systemy mające zwiększać bezpieczeństwo np. wykrywające przy lewoskręcie samochody nadjeżdżające z naprzeciwka, a przy prawoskręcie ostrzegające o rowerzystach.
„Seria 7 to lider segmentu limuzyn premium. Co potwierdza ponad 2 mln samochodów tej serii sprzedanych na całym świecie. Poprzednia generacja modelu znalazła w Polsce 3 tys. nabywców. Najnowszy samochód jest gotowy do zamawiania” – informuje Christian Haririan.
źródło: PAP/BMW
Zobacz podobne artykuły:
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21
Smart Concept #5 - zapowiedź
Wiadomości / News
2024.04.20
Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie
Wiadomości / News
2024.04.19
Im większy luksus, tym większe… ryzyko!
Używane
2024.04.22
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
Wiadomości / Moto sport
2024.04.22
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21