Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Seat Mii by Mango – Z modną metką
kalendarz 22/04 2015

Seat Mii by Mango – Z modną metką

Testy / Seat

Ten mały miejski samochód w wersji „by Mango” jest jak modny gadżet.

Seat Mii to oczywiście jeden z trójki maluchów koncernu VW. Przypomnijmy, że dwa pozostałe modele, to VW Up! oraz Skoda Citigo. Wszystkie trzy pojazdy różnią się właściwie nieco przednią częścią, pokrywami bagażnika (w VW jest szklana) a także wzorami felg. We wnętrzu poza drobnymi detalami, wyglądają identycznie. Tymczasem Seat wspólnie z firmą odzieżową Mango, przygotował specjalną wersję Mii. Zewnętrznie samochód wyróżnia się jasno-beżowym lakierem, 15-calowymi felgami z lekkich stopów, bocznymi lusterkami w ciemnym kolorze, chromowanymi bocznymi listwami, logo „Mii by Mango” z boku i z tyłu auta a także nakładkami progowymi również z logo.

XL wśród maluchów 

Podobnie, jak w przypadku Citigo i Up!-a, w Seacie postawiono na prostotę i nowoczesność. Z długością 3,55 m i szerokością 1,64 m, samochód należy do najmniejszych czteroosobowych aut. Jednak dzięki dużemu rozstawowi osi (2,42 m) i bardzo małym zwisom, możliwe było  maksymalne wykorzystanie przestrzeni.    

Po otwarciu drzwi, samochód zaskakuje ilością miejsca. Zaletą jest wygodna pozycja za kierownicą. Fotel posiada dostateczny zakres regulacji podobnie, jak i kolumna kierownicy (tylko pionowa regulacja). Samochód zapewnia także dobrą widoczność z miejsca kierowcy, choć szkoda, że przednie słupki są tak grube. We wnętrzu auta w wersji „Mii by Mango”, dodatkiem jest czarna tapicerka, wykonana z połączenia Alcantary i skóry ekologicznej, dekoracyjne elementy na desce rozdzielczej, logo „Mii by Mango” na zagłówkach foteli, skórzana kierownica, gałka zmiany biegów i dźwignia hamulca ręcznego obszyte skórą z beżowymi przeszyciami, haczyk na torebkę na schowku w desce rozdzielczej oraz zamykane lusterka do makijażu. Na wyposażeniu testowego Seata znalazł się Pakiet komfort obejmujący tempomat, komputer pokładowy, czujniki parkowania (z tyłu), elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, dach panoramiczny (2855 zł) i przyciemniane szyby. Dodajmy, że ekran obsługujący nawigację (1464 zł) i komputer pokładowy można w prosty sposób zdemontować i schować.

Materiały wykończeniowe są twarde ale dobrej jakości. Przed kierowcą znajduje się czytelny zestaw zegarów z centralnie umieszczonym dużym prędkościomierzem. Obrotomierz jest natomiast tak mały, że z czasem można zapomnieć o jego istnieniu. Nie zabrakło podręcznych schowków (uchwyt na napoje tylko jeden z przodu, drugi między fotelami). Podobnie jak w przypadku „braci”, oznaką „taniości” auta jest m in. brak przycisku opuszczania szyby w drzwiach pasażera po stronie kierowcy. Atutem małego Seata jest 251-litrowy bagażnik, który można po całkowitym złożeniu tylnej kanapy powiększyć do 951 l. Jest to o wiele więcej niż oferuje Fiat 500 – 185 l., Fiat Panda – 225 l., Citroen C1 – 196 l., Kia Picanto – 200 l., czy Renault Twingo – 219 l. Jednak mankamentem w Seacie jest wysoki próg załadunku. Poza tym razi goła blacha nadkoli i szkoda, że poskąpiono nawet zwykłego sznurka, który unosiłby półkę zakrywającą bagażnik. Na tylnych siedzeniach mogą podróżować dwie osoby, które nie będą rozpieszczane ilością miejsca na nogi. Nad głową pozostaje jednak dość duża przestrzeń. Podróżujący z tyłu mogą natomiast jedynie uchylić szyby w tylnych drzwiach.

Optymalnie                              

Do napędu Mii posłużyły silniki 3-cylindrowe o mocy 60 i 75 KM. Nasz testowy samochód napędzała mocniejsza jednostka. 1-litrowy silnik zapewnia akceptowalną dynamikę, choć bardziej „ochoczo” zabiera się do pracy powyżej 3 000 obr/min. Jego mocną stroną jest dobre wyciszenie i zużycie paliwa. W warunkach miejskich najniższą uzyskaną wartością było 5,7 l/100 km a w trasie 4,3 l/100 km. Napęd przekazywany jest za pośrednictwem 5-biegowej, właściwie zestopniowanej przekładni.

Samochód potrafi zaskoczyć komfortem jazdy. Duży rozstaw osi niweluje tak charakterystyczne dla małych aut bujanie i podskakiwanie na nierównościach. Ponadto podczas dynamiczniejszej jazdy, nadwozie niemal nie przechyla się w zakrętach. Atutem jest także układ kierowniczy i skuteczne hamulce.

Powiew luksusu?          

Mały Seat to dopracowany miejski samochód. Zaskakuje przestronnym wnętrzem, jakością wykonania, prowadzeniem, bogatym wyposażeniem z zakresu bezpieczeństwa. Mogą jednak drażnić niektóre oszczędności, szczególnie biorąc pod uwagę, że cena Mii w testowej wersji przekracza 50 000 zł.  Mii by Mango będzie raczej z powodu ceny rzadko widywane na ulicach, ale jeśli zdecydujemy się na wybór tego modelu, sprawdzi się w codziennych obowiązkach. Ceny auta zaczynają się od 36 400 zł (5-drzwi). Dla porównania Fiat Panda kosztuje obecnie 31 990 zł (1.2 69 KM), a Renault Twingo 35 900 zł (1.0 70 KM).

Norbert Szwarc
Foto: autor

Wyposażenie podstawowe: ABS, airbagi czołowe i boczne, Asystent Podjazdu, uchwyty Isofix, 14-calowe koła.
 
Zalety auta:
- przestronne wnętrze
- bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa
- jakość wykonania
- pojemny bagażnik
- prowadzenie

Wady:
- mało miejsca na tylnej kanapie
- przesadna oszczędność w wyposażeniu z zakresu komfortu

Podstawowe parametry techniczne Seata Mii 1.0 Style Mii by Mango:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość) - 3557/1645/1464 mm
Silnik: benzynowy, 3-cylindrowy
Pojemność: 999 cm3
Moc maksymalna: 75 KM przy 6200 obr/.min
Maksymalny moment obrotowy: 95 Nm przy 3000-4300 obr/min
Osiągi: (0-100 km/h) – 13,2 s.
Prędkość maksymalna: 171 km/h
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie) – 5,9/4,0/4,7   l/100 km
Pojemność bagażnika: 251/951  l
Pojemność zbiornika paliwa: 35 l

Cena auta od: 38 300 zł
Cena auta testowanego: 54 803 zł
                             
 

galeria: [gallery ids="54158,54159,54160,54161,54162,54163,54164,54165,54166,54167,54168,54169,54170,54171,54172,54173,54174,54175,54176,54177,54178,54179,54180,54181,54182,54183,54184,54185,54186,54187,54188,54189,54190,54191"]

Zobacz podobne artykuły:

Toyota Corolla TS Kombi Executive 2,0 Hybrid Dynamic Force 184 KM e-CVT – W nowym kierunku
kalendarz 29/05 2020

Toyota Corolla TS Kombi Executive 2,0 Hybrid Dynamic Force 184 KM e-CVT – W nowym kierunku

Testy / Testy

2020.05.29

Toyota Corolla TS Kombi Executive 2,0 Hybrid Dynamic Force 184 KM e-CVT – W nowym kierunku
Mercedes Benz GLC 200 4Matic (X253) 197 KM DCT8 Mild Hybrid – Kierunek przyszłości?
kalendarz 28/05 2020

Mercedes Benz GLC 200 4Matic (X253) 197 KM DCT8 Mild Hybrid – Kierunek przyszłości?

Testy / Testy

2020.05.28

Mercedes GLC, czyli kompaktowy SUV zastąpił w 2015 roku model GLK. Pojazd jest bliskim kuzynem Mercedesa Klasy C. Wbrew pozorom, kompaktowy SUV ma z Klasą C wiele wspólnego. Pod względem stylistycznym, ale też konstrukcyjnie....
Ford Focus Kombi Titanium 1,5 EcoBoost 182 KM MT6 – Rodzinne rozwiązanie 
kalendarz 27/05 2020

Ford Focus Kombi Titanium 1,5 EcoBoost 182 KM MT6 – Rodzinne rozwiązanie 

Testy / Testy

2020.05.27

Jak ten czas leci. Zdaje mi się, że nie tak dawno ekscytowałem się I generacją Forda Focusa. Aż tu nagle wtem następca Escorta skończył 22 lata.
Najnowsze artykuły:
Skoda przypomina swój rower Slavia

Skoda przypomina swój rower Slavia

Wiadomości / News

2020.06.03

Z okazji Światowego Dnia Roweru Skoda nawiązuje do słynnego roweru, dzieła firmy Laurin & Klement.
 Toyota Gazoo Racing sponsorem eSports WRC

Toyota Gazoo Racing sponsorem eSports WRC

Wiadomości / Moto sport

2020.06.03

Dla zwycięzcy najnowszy GR Yaris.
 Odnowiony Lexus GX wjeżdża do Europy

Odnowiony Lexus GX wjeżdża do Europy

Wiadomości / News

2020.06.03

W ubiegłym roku zadebiutował w Stanach Zjednoczonych, teraz pojawi się w Europie.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.