Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Seat Leon ST – Nie tylko funkcjonalność
kalendarz 29/04 2014

Seat Leon ST – Nie tylko funkcjonalność

Wiadomości / Prezentacje / Seat / nowe auta

Po raz pierwszy w historii model Leon dostępny jest w wersji kombi, czyli ST (Sport Tourer).

Seat wprowadzając kolejną generację popularnego modelu, zafundował nowy styl i nowe wersje. Obok praktycznej odmiany kombi, dostępny jest również po raz pierwszy wariant 3-drzwiowy, usportowiony FR oraz z napędem obu osi.

Wystrój wnętrza nie różni się od hatchbacka - zwrócona w stronę kierowcy deska rozdzielcza zapewnia intuicyjną obsługę i czytelność. Leon ST w podstawowej wersji waży 1233 kg; jest on cięższy od 5-drzwiowej odmiany tylko o 45 kg. Kombi ma identyczny rozstaw osi jak hatchback, natomiast większy jest tylny zwis (o 270 mm). W przypadku wersji FR dostępne jest adaptacyjne zawieszenie DCC, umożliwiające dostosowanie pracy układu jezdnego do własnych potrzeb.

Kombi Seata oferuje 587-litrowy bagażnik. Dla porównania „klasowy brat”, czyli VW Golf Variant dysponuje przedziałem bagażowym o poj. 605 l., zaś lider segmentu – Honda Civic Tourer 624 l. Po złożeniu tylnych siedzeń w  Leonie ST, otrzymamy 1470 l. Przydatne mogą się okazać specjalne siatki i haczyki pomagające utrzymać porządek w przedziale bagażowym. Wersja ST umożliwia także przewożenie przedmiotów o długości do 2,67 m.

W palecie jednostek benzynowych znalazły się: 1.2 TSI (86 i 105 KM), 1.4 TSI (122 i 140 KM), a także  1.8 TSI (180 KM). Wśród diesli: 1.6 TDI (90 i 105 KM) i 2.0 TDI (150 i 184 KM). W wybranych wersjach dostępne są także automatyczne skrzynie biegów DSG, a także system start/stop. Odmiana z napędem obu osi na razie jest dostępna tylko z silnikiem wysokoprężnym TDI o mocy 105 KM, zużywającym według danych producenta 4,5 l/100 km oraz zapewniającym przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 12 sek. Leon ST w wersji 4Drive wykorzystuje nowo opracowane wielotarczowe sprzęgło Haldex V generacji, działające hydraulicznie. Podczas codziennej jazdy układ napędowy przenosi większość mocy na przednie koła, a napęd na tylną oś zostaje dołączony tylko w przypadku utraty przyczepności.

Za bezpieczeństwo odpowiadają liczne systemy wspierające kierowcę - aktywny tempomat (ACC) potrafi utrzymywać stałą odległość od poprzedzającego pojazdu, bez ingerencji kierowcy. System rozpoznawania zmęczenia analizuje zachowanie kierowcy i (jeśli to konieczne) sugeruje przerwę w podróży, natomiast automatyczny hamulec pokolizyjny pomaga uniknąć kolejnych zderzeń w razie wypadku, a asystent pasa ruchu pozwala utrzymać pojazd na wybranym pasie ruchu. Ponadto 6 airbagów, poduszka chroniąca kolana kierowcy, systemy ABS i ASR.

Nowy Leon – podobnie jak poprzednik – chętnie pokonuje zakręty, bez uszczerbku na komforcie jazdy, co z pewnością docenią kierowcy o sportowych zapędach. Leon ST występuje w czterech wersjach wyposażenia – Entry, Reference, Style i FR. Za podstawowy model trzeba zapłacić 58 300 zł.

Norbert Szwarc Foto: Seat [gallery ids="45445,45437,45436,45444,45443,45435,45442,45441,45439,45438"]

Zobacz podobne artykuły:

 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
kalendarz 23/04 2024

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
Marcello Gandini i Lamborghini Countach
kalendarz 13/04 2024

Marcello Gandini i Lamborghini Countach

Wiadomości / Wydarzenia

2024.04.13

Słynny stylista opowiada o jednym ze swoich projektów.
Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?
kalendarz 13/04 2024

Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.13

W życie wchodzą nowe unijne przepisy.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.