Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Seat Toledo 1.4 TSI Style I-TECH – Multimedialny
kalendarz 10/11 2016

Seat Toledo 1.4 TSI Style I-TECH – Multimedialny

Testy / Seat / slider

Rodzinny liftback z bogatym wyposażeniem.

Obecny na rynku model, to już czwarta odsłona Toledo. Tym razem samochód przekonuje do siebie praktycznością. Pierwsze spojrzenie i od razu na usta ciśnie się: Skoda Rapid. Koncern VW poszedł na skróty oferując niemal dwa identyczne auta z różnym logo. Obydwa pojazdy praktycznie różnią się  jedynie przednią częścią nadwozia i układem tylnych świateł.

Przemyślane rozwiązania

Zwarta, proporcjonalna sylwetka może się podobać. Po zajęciu miejsca we wnętrzu mamy kolejne deja vu. Z img_02-jpgwyjątkiem koła kierownicy, wystrój jest identyczny jak w Rapidzie. Na pewno nie można narzekać na ergonomię. Wszystkie przełączniki znajduje się intuicyjnie. Materiały wykończeniowe są twarde ale przyzwoitej jakości. Nasz testowy egzemplarz występował w najbogatszej wersji Style, w której fotele pokryto skórą i alcantarą. Ponadto samochód wyposażono w pakiet I-TECH z 16-calowymi felgami w kolorze tytanu, nakładki progowe z napisem „I-TECH”, metalizowane wstawki na desce rozdzielczej a także system multimedialny z funkcją rozpoznawania głosu, obejmujący wejścia AUX, USB, Bluetooth, nawigację z mapami Europy,  radioodtwarzacz CD/MP3 i 6 głośników. Na liście wyposażenia znalazły się również takie elementy, jak  czujniki parkowania z tyłu, czujnik deszczu i zmierzchu, funkcja Coming Home, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne,  pakiet zimowy: podgrzewane przednie fotele,  spryskiwacze szyb, wycieraczki reflektorów.

Toledo zaskakuje przestronnością wnętrza a także ilością przydatnych schowków – kieszenie na drzwiach, schowek na okulary, zamykany przed pasażerem w desce rozdzielczej, uchwyty na napoje. Atutem jest również bagażnik, do którego dostęp ułatwia wysoko unosząca się klapa. 550 litrów pojemności to imponujący wynik szczególnie, że rywale – Citroen C-Elysee/Peugeot 301 oferują  506 l.a Fiat Tipo – 520 l.   TSI i DSG Wersja 1.4 TSI (122 KM) to najmocniejszy wariant silnikowy przewidziany dla tego modelu. Benzynowa jednostka seryjnie występuje z 7-biegową przekładnią DSG. Nie można narzekać na jej pracę, img_03-jpgchoć bywa, że potrafi szarpnąć lub zawahać się podczas zmiany przełożenia. Samochód ze 122-konnym silnikiem żwawo przyspiesza w każdym zakresie obrotów. Jednocześnie Toledo ma dość skromny apetyt na paliwo. W warunkach miejskich podczas testu zużycie wynosiło na poziomie 7,0 – 8,0 l/100 km zaś w trasie było to 4,6 l/100 km.   Układ jezdny jest może w przypadku tego modelu nieco zbyt twardy. Na nierównościach samochód podskakuje. Podczas pokonywanych dynamiczniej zakrętów, nie wykazuje jednak nadmiernych przechyłów. Narzekać można natomiast na widoczność do tyłu. Podczas parkowania pomocne okazują się czujniki parkowania.

Na co dzień i nie tylko

Toledo to samochód, który sprawdzi się w roli rodzinnego auta. Mocną jego stroną jest przestronne wnętrze, obszerny bagażnik, oszczędny i dynamiczny silnik a także dobre wykonanie. Dodatkowo pakiet I-TECH spodoba się ceniącym multimedialne gadżety. Sam pakiet kosztuje 4649 zł. Samochód w wersji Style to wydatek rzędu 75 500 zł. Po doposażeniu cena auta testowego podskoczyła do 85 333 zł. To bardzo dużo. Czy warto aż tyle zapłacić?

Norbert Szwarc Foto: autor

Zalety auta:

-atrakcyjna stylizacja

-przestronne i funkcjonalne wnętrze

-dynamiczny silnik

-bogate wyposażenie

Wady:

-cena

Podstawowe parametry techniczne Seata Toledo 1.4 TSI Style:

Wymiary (długość/szerokość/wysokość) – 4483/1703/1461 mm

Silnik: benzynowy, turbodoładowany

Pojemność: 1390 cm3

Moc maksymalna: 122 KM przy 5000 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 200 Nm przy 1500-4000 obr/min

Osiągi (0-100 km/h) – 9,5 s.

Prędkość maksymalna: 206 km/h

Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie) – 7,4/4,8/5,8  l/100 km

Pojemność bagażnika: 550 – 1490  l

Pojemność zbiornika paliwa: 55 l

Cena auta: od 50 800 zł (1.2 TSI 90 KM wersja Entry)

Cena auta testowego: 85 333 zł

 

 

Zobacz podobne artykuły:

Seat Tarraco 2,0 TDI FR 4Drive  200 KM DSG7 – Widać podobieństwo
kalendarz 12/05 2021

Seat Tarraco 2,0 TDI FR 4Drive 200 KM DSG7 – Widać podobieństwo

Testy / Testy

2021.05.12

Macie wrażenie deja vu? Że gdzieś już to widzieliście? I słusznie. Bo tworząc Tarraco, Hiszpanie poszli na skróty. Zamiast bawić się długim i kosztownym procesem projektowania auta, zaadaptowali... Volkswagena Tiguana. I wysz...
Suzuki Swift Sport 1,4 BoosterJet 48V SVHS 129 KM MT6 – Miejski gokart?
kalendarz 11/05 2021

Suzuki Swift Sport 1,4 BoosterJet 48V SVHS 129 KM MT6 – Miejski gokart?

Testy / Testy

2021.05.11

Suzuki Swift dobiega właśnie czterdziestki. Pierwsze Swifty trafiły na rynek w 1983 roku. Obecna generacja, szósta z kolei jest z nami od 2017 roku.
Skoda Fabia Style 1,0 TSI 95 KM 5MT - Nie tylko do miasta
kalendarz 10/05 2021

Skoda Fabia Style 1,0 TSI 95 KM 5MT - Nie tylko do miasta

Testy / Testy

2021.05.10

Fabia obok Octavii to najlepiej sprzedający się model Skody. Jest też pierwszym, nowym modelem samochodu który trafił na salony po przejęciu Skody przez koncern Volkswagena.
Najnowsze artykuły:
Kia może zrezygnować ze Stingera?

Kia może zrezygnować ze Stingera?

Wiadomości / News

2021.09.17

Producent co prawda odświeżył swojego sportowego sedana, ale…
 Remonty dróg w Warszawie – czy będą korki w mieście?

Remonty dróg w Warszawie – czy będą korki w mieście?

Wiadomości / Gorące tematy

2021.09.17

Południowa Obwodnica Warszawy (POW) jest już na ukończeniu.
Ubezpieczyciel musi zapłacić za 2 opony, nie jedną

Ubezpieczyciel musi zapłacić za 2 opony, nie jedną

Finanse / Ubezpieczenia

2021.09.16

Zniszczona opona? Trzeba wymienić jedną, bo druga ma jeszcze ponad połowę bieżnika?

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.