Seat Toledo 1.4 TSI Style I-TECH – Multimedialny
Rodzinny liftback z bogatym wyposażeniem.
Obecny na rynku model, to już czwarta odsłona Toledo. Tym razem samochód przekonuje do siebie praktycznością. Pierwsze spojrzenie i od razu na usta ciśnie się: Skoda Rapid. Koncern VW poszedł na skróty oferując niemal dwa identyczne auta z różnym logo. Obydwa pojazdy praktycznie różnią się jedynie przednią częścią nadwozia i układem tylnych świateł.
Przemyślane rozwiązania
Zwarta, proporcjonalna sylwetka może się podobać. Po zajęciu miejsca we wnętrzu mamy kolejne deja vu. Z wyjątkiem koła kierownicy, wystrój jest identyczny jak w Rapidzie. Na pewno nie można narzekać na ergonomię. Wszystkie przełączniki znajduje się intuicyjnie. Materiały wykończeniowe są twarde ale przyzwoitej jakości. Nasz testowy egzemplarz występował w najbogatszej wersji Style, w której fotele pokryto skórą i alcantarą. Ponadto samochód wyposażono w pakiet I-TECH z 16-calowymi felgami w kolorze tytanu, nakładki progowe z napisem „I-TECH”, metalizowane wstawki na desce rozdzielczej a także system multimedialny z funkcją rozpoznawania głosu, obejmujący wejścia AUX, USB, Bluetooth, nawigację z mapami Europy, radioodtwarzacz CD/MP3 i 6 głośników. Na liście wyposażenia znalazły się również takie elementy, jak czujniki parkowania z tyłu, czujnik deszczu i zmierzchu, funkcja Coming Home, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne, pakiet zimowy: podgrzewane przednie fotele, spryskiwacze szyb, wycieraczki reflektorów.
Toledo zaskakuje przestronnością wnętrza a także ilością przydatnych schowków – kieszenie na drzwiach, schowek na okulary, zamykany przed pasażerem w desce rozdzielczej, uchwyty na napoje. Atutem jest również bagażnik, do którego dostęp ułatwia wysoko unosząca się klapa. 550 litrów pojemności to imponujący wynik szczególnie, że rywale – Citroen C-Elysee/Peugeot 301 oferują 506 l.a Fiat Tipo – 520 l. TSI i DSG Wersja 1.4 TSI (122 KM) to najmocniejszy wariant silnikowy przewidziany dla tego modelu. Benzynowa jednostka seryjnie występuje z 7-biegową przekładnią DSG. Nie można narzekać na jej pracę, choć bywa, że potrafi szarpnąć lub zawahać się podczas zmiany przełożenia. Samochód ze 122-konnym silnikiem żwawo przyspiesza w każdym zakresie obrotów. Jednocześnie Toledo ma dość skromny apetyt na paliwo. W warunkach miejskich podczas testu zużycie wynosiło na poziomie 7,0 – 8,0 l/100 km zaś w trasie było to 4,6 l/100 km. Układ jezdny jest może w przypadku tego modelu nieco zbyt twardy. Na nierównościach samochód podskakuje. Podczas pokonywanych dynamiczniej zakrętów, nie wykazuje jednak nadmiernych przechyłów. Narzekać można natomiast na widoczność do tyłu. Podczas parkowania pomocne okazują się czujniki parkowania.
Na co dzień i nie tylko
Toledo to samochód, który sprawdzi się w roli rodzinnego auta. Mocną jego stroną jest przestronne wnętrze, obszerny bagażnik, oszczędny i dynamiczny silnik a także dobre wykonanie. Dodatkowo pakiet I-TECH spodoba się ceniącym multimedialne gadżety. Sam pakiet kosztuje 4649 zł. Samochód w wersji Style to wydatek rzędu 75 500 zł. Po doposażeniu cena auta testowego podskoczyła do 85 333 zł. To bardzo dużo. Czy warto aż tyle zapłacić?
Norbert Szwarc Foto: autor
Zalety auta:
-atrakcyjna stylizacja
-przestronne i funkcjonalne wnętrze
-dynamiczny silnik
-bogate wyposażenie
Wady:
-cena
Podstawowe parametry techniczne Seata Toledo 1.4 TSI Style:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość) – 4483/1703/1461 mm
Silnik: benzynowy, turbodoładowany
Pojemność: 1390 cm3
Moc maksymalna: 122 KM przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 200 Nm przy 1500-4000 obr/min
Osiągi (0-100 km/h) – 9,5 s.
Prędkość maksymalna: 206 km/h
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie) – 7,4/4,8/5,8 l/100 km
Pojemność bagażnika: 550 – 1490 l
Pojemność zbiornika paliwa: 55 l
Cena auta: od 50 800 zł (1.2 TSI 90 KM wersja Entry)
Cena auta testowego: 85 333 zł
Zobacz podobne artykuły:
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26
Ofensywa Cupry i Seata
Wiadomości / News
2024.04.06
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
Testy / Testy
2024.04.04
Majówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26
Wypadek na rajdzie ulicznym
Finanse / Ubezpieczenia
2024.04.25